شرط سازمان ملل برای موافقت با حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاهی در نیویورک

سازمان ملل به اسرائیل اعلام کرد در صورتی با برپایی نمایشگاه آن در دفتر این سازمان در نیویورک موافقت خواهد کرد که این رژیم نمادها و تصاویر با محتوای "پایتختی قدس" را حذف کند.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه تایمز رژیم‌صهیونیستی، تلویزیون این رژیم گزارش داد، سازمان ملل در پاسخ به درخواست "اسرائیل" برای برپایی نمایشگاهی در دفتر این سازمان در نیویورک شرط کرده تنها در صورتی که نمادهای مربوط به "قدس، پایتخت اسرائیل" را حذف کند، با این مساله موافقت خواهد کرد.

نمایشگاهی که قرار است این بار با عنوان "هفتادمین سالگرد تاسیس کنست" برپا شود، پیش از این نیز در سال ۲۰۱۹ در فرودگاه بن گوریون برپا شده بود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در پی درخواست هیات اسرائیلی در سازمان ملل برای برپایی نمایشگاهی در نیویورک، این سازمان پاسخ داد که موافقت با این مساله مشروط به حذف برخی موارد است که از جمله آنها مطلبی در ارتباط با یک شبه قانون تصویب شده در سال ۱۹۸۰ مبنی بر "به رسمیت شناختن پایتختی کل شهر قدس برای اسرائیل" بود.

سازمان ملل اعلام کرد: انتظار می رود طبق قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان و شورای امنیت این مورد حذف شود. از نظر ما این مطلب که "قدس پایتخت اسرائیل است" نادرست و موضوعی بسیار حساس بوده و این مطالب با قوانین بین‌المللی تضاد دارند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش داد: سازمان ملل از "اسرائیل" خواست مطلبی را که همراه با تصویر کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) چاپ شده، مبنی بر این که "قدس پایتخت ابدی ملت یهود و شهر مقدس آنها است" حذف کند.

سازمان ملل در این رابطه تاکید کرد: این عبارت هیچ ارتباطی به تصویر ندارد و حذف آن باعث می‌شود تضادها با قوانین بین‌المللی و حساسیت‌های سیاسی از بین بروند.

در مقابل گلعاد آردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مراتب اعتراض خود را به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ارائه کرده و از وی خواست نمایشگاه بدون هیچ تغییری برگزار شود.

آردان مدعی شد، "درخواست وقیحانه سازمان ملل برای نظارت بر نمایشگاه و حذف تصاویری که تاریخ «ملی» ما را نشان می‌دهند، در واقع درخواست برای بازنویسی تاریخ «اسرائیل» است و ما هرگز به هیچ عنوان با آن موافقت نخواهیم کرد".

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس