اروگوئه مسافر دوحه شد؛ صعود به پلی‌آف آخرین امید پرو، شیلی و کلمبیا

مسابقات هفته هفدهم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی با برتری قاطع برزیل پیگیری شد و اروگوئه و اکوآدور بلیت مستقیم دوحه را رزرو کردند.

به گزارش مشرق، دیدارهای هفته هفدهم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آمریکای جنوبی بامداد امروز از ساعت ۴ با دیدار برزیل برابر شیلی آغاز شد.

در این دیدار سلسائو موفق شد با ۴ گل میهمان خود را بدرقه کند. گل‌های این بازی را «نیمار» و «ریچارلیسون» از روی نقطه پنالتی و «وینیسیون جونیور» و «فیلیپه کوتینیو» به ثمر رساندند.

در دیگر بازی این منطقه کلمبیا برابر بولیوی با نتیجه سه بر صفر پیروز شد و پاراگوئه سه بر یک از سد اکوآدور گذشت و در آخرین بازی امروز نیز اروگوئه یک بر صفر پرو را از پیش رو برداشت.

با این نتایج به غیر از برزیل و آرژانتین که پیش‌تر صعود خود را قطعی کرده بودند، اکوآدور و اروگوئه به طور مستقیم راهی قطر شدند و تیم‌های پرو، شیلی، کلمبیا برای رسیدن به پلی‌آف شانس دارند.

بیشتر بخوانید:

ایتالیا باز هم به جام‌جهانی نرسید!/ پرتغال در آستانه حضور در قطر

هرکدام از این تیم‌ها در صورت صعود به پلی‌آف، با تیم پنجم منطقه آسیا روبرو و دیدار مذکور ۲۳ یا ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

جدول کامل مرحله گروهی انتخابی در منطقه آمریکای جنوبی

رده نام تیم تعداد بازی امتیاز
۱ برزیل ۱۶ ۴۲
۲ آرژانتین ۱۵ ۳۵
۳ اکوآدور ۱۷ ۲۵
۴ اروگوئه ۱۷ ۲۵
۵ پرو ۱۷ ۲۱
۶ کلمبیا ۱۷ ۲۰
۷ شیلی ۱۷ ۱۹
۸ پاراگوئه ۱۷ ۱۶
۹ بولیوی  ۱۷ ۱۵
۱۰ ونزوئلا ۱۶ ۱۰

قاره آمریکا برای حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مجموع دارای ۸ سهمیه است. منطقه آمریکای جنوبی ۴ سهمیه و آمریکای شمالی ۳ سهمیه دارد. سهمیه دیگر به رقابت مرحله پلی‌آف اختصاص دارد.

در آخرین بازی این هفته نیز بامداد فردا آرژانتین از ساعت ۴ میزبان ونزوئلا خواهد بود.

براساس اعلام فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) دیدار تیم‌های برزیل و آرژانتین در این مرحله به دلیل جنجال‌های پیش‌آمده و متوقف شده بود، تکرار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس