رایزنی تهران و مسکو برای به رسمیت شناختن سامانه بانکی MIR

سفیر ایران در روسیه میگوید که تهران و مسکو در حال بحث و رایزنی درباره به رسمیت شناختن سامانه بین بانکی «میر» هستند.

به گزارش مشرق، کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو می‌گوید که ایران و روسیه در حال رایزنی برای به رسمیت شناختن کارتهای سیستم مالی «میر» (MIR) هستند.

MIR یک سیستم نقل و انتقال و پرداخت مالی تحت کنترل بانک مرکزی روسیه است که در سرتاسر فدراسیون روسیه از آن استفاده می‌شود و از سال ۲۰۱۴ و به دنبال اعمال تحریمهای کشورهای غربی علیه نهادهای روسی آغاز به کار کرد.

گفته می‌شود بیش از ۵۰ درصد مردم روسیه حداقل یک کارت بانکی MIR دارند و بیش از ۲۵ درصد تراکنشهای مالی این کشور از طریق این سامانه انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • احمدی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    22 4
    افول امریکا نزدیک است و سرعت خرد شدن استخوان نظام سلطه به گوش میرسد
    • US ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      11 52
      شوروی هم دقیقا همین حرف مزحک رو میزد امریکا سقوط میکند ولی خودش سقوط کرد اونی که استخون هاش داره میشکنه مردم بیچاره ایران هستن زیر فقر تورم و فحشا و بیکاری هزارتا بدبختی دیگه رو میدن که عرب پرستی شما برای فلسیطنی ها جنگ شما با غرب که تنها نفعش برای اعراب هست ما ملت باید بدیم
    • US ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      1 26
      شوروی هم دقیقا همین حرف مزحک رو میزد امریکا سقوط میکند ولی خودش سقوط کرد اونی که استخون هاش داره میشکنه مردم بیچاره ایران هستن زیر فقر تورم و فحشا و بیکاری هزارتا بدبختی دیگه رو میدن که عرب پرستی شما برای فلسیطنی ها جنگ شما با غرب که تنها نفعش برای اعراب هست ما ملت باید بدیم
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      205 1
      مضحک درسته ،نه مزحک در ضمن بیچاره هم خودتی نه مردم ایران استخوانهای آمریکا هم شکسته ،فقط بعضی ها کر هستند و نمیشنوند
    • DE ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      3 0
      بهتریم کار قطع کردن دست آمریکایی ها از آسیاست ولی خود آمریکا از داخل فرومیپاشه با چهل و دو میلیون هوملس و بی‌خانمان.
    • DE ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      دلم واقعا برات سوخت اونجا که نوشتی ریر فشار فحشا‌ جدا چرا از این راه نون درمیاری میلیونها نفر در ایران‌ وضع معیشتیون خوب نیست ولی عین تو دنبال فحشا نمیرن که اگر اهل دزدی و رانت و فساد بودند که مانند غر بگداها و رفمیست ها وضعشون خوب بود. برو توبه کن فحشا نکن بدبخت بیچاره.
    • حاجی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      خوبه که بعضیا گوشهاشون چیزهایی رو می شنوه که دیگران نمی شنوه مثل خرد شدن استخوان امریکا من نمیدونستم آمریکا استخوان داره
    • به ۲۱:۴۳ US ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 0
      فقر تورم و فحشا و بیکاری و جنگهای بی پایان و یهودی پرستی و دادن مالیتهای مردم به اسراییل و.. اینها که مشخصه آمریکا عزیز تو است.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    12 1
    احسنت ،کم کم داره کارهایی که چند سال پیش باید انجام می‌شد انجام میشه!!!
  • DE ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    54 2
    تا وقتی بادمجون دور قاب چین های روحانی سرکار هستند اینها فقط حرف هست.
  • محمد.قم IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    8 1
    امام خمینی ره سقوط شرق و کمونیست را پیش بینی کردند و اتفاق افتاد.امروز رهبر عزیز سقوط غرب رو پیش بینی کرده اند که مطمئنا اتفاق خواهد افتاد.چون زوال اسراییل یعنی قطع نخاع شدن غرب
    • مهدی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      بابا جان عزیز جان از خواب بیدار شو . صبح شده هاااا. من مانده ام حیران که ما ملت ایران چقدر بی حس شده ایم . اقاجان ما جنگ نمیخواهیم . ما بدبختی بیشتر از این نمیخواهیم . ما بهشت زورکی نمیخواهیم. ما باید اینها را به کی بگیم ؟ دست از سر کچل ما بردارید .
    • حسن ازتبریز IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      باسلام واحترام دوست عزیز سقوط شرق را شما برعکس معنی می کنید روش شوروی سابق حصار بود نه چیزی از آن خارج می شد ونه چیزی وارد شده بود وکاملا از کشورهای غربی عقب افتاده بودند وفهمیدند که برای پیوستن به غرب پیشرفته سقوط مطمئنی را انجام دهند تا از ضعف دور شده ودرمسیر پیشرفت قرار بگیرند هیچ کار آنها بی دلیل نیست پس معکوس معنی نکن حصاری که ساخته بودند اگر ادامه می دادند الان ضعیف تر از کل دنیا بودند پس حرفهای بچگانه نزنید
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    این آمار وقتی ارزش داشت که اقتصاد روسیه تحریم نشده بود. اقتصادی که در عرض یک ماه 26.5 درصد سقوط کنه قابل اتکا نیست.
  • پنج تن IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    بسیار برای ایران مناسب است. بسیار. ان شاء الله تعالی ان شاء الله تعالی
  • DE ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 0
    یه دوره ی اختصاصی دور زدن تحریم‌ها برای پوتین بذاریم که ببینه ایران که ده ساله از سویفت کنار گذاشته چه راحت تمام ارتباطات بانکی اش را انجام میده.
  • DE ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    امریکا و نوکراش به روغن سوزی افتادند دارن یکی یکی دود میکنند میزنند کنار. امریکا درحال افول با یک مشت غربگدای سوسول و فوفول به آخر رسیدند. آخه اگر ابرقدرت موندن جاودانه بود که الان فرعون ...آمنهوتب و آخناتون و نفرتیتی.... در سازمان ملل حق وتو داشتند نه گاوچرونها.
  • حسن ازتبریز IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    باسلام واحترام دوستان گرامی یادتان باشد که ایران کشور مسلمان است وقرار گرفتن در کنار قدرتهای جهانی ایده خوبی برای یک کشور مسلمان نیست مسلمانان باید خیلی مهربانتر از مردم سایر کشورها باشند وارد بازی های سیاسی خطرناک قدرتها نشوند چون برای همیشه به عنوان لکه ننگ بردامن اسلام می ماند این کار سیاسیون کشورمان خطرناک است که خود رای شده اند وبرای تمام مردم ایران تصمیم می گیرند وعمل زشت خودرا توجیه ومعنی می کنند از مسیری که درپیش گرفته اید برگردید ودشمنی باکشورها ی خاص را هم کنار بگذارید چون مردم جهان درمورد مسلمانان فکر مثبتی ندارند وذهن دنیا بر اخلاق ما عوض شده ونتیجه معکوس دارد .
    • DE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      باشه بهش میگم. این عراق و افغانستان و لیبی و سوریه بودن که به آمریکا حمله کردن با بمب افکنهای قاره پیما و ناوهای هواپیمابر. همین یمن 400 هزار آمریکایی غیر نظامی را کشت تازه همین ایران بود که چهل ساله آمریکا را تحریم کرده و نمیذاره غذا و دارو و وسائل رفاه برای مردم آمریکا خریداری بشه. به جهنم که غربی ها از یک قشر جامعه ی بشری خوششون نمی‌آد مگه همه چیز در این خلقت باید باب میل چشم آبی ها و مو زردها باشه. عقلت را کار بنداز و مسائل بشری را کلی نگاه کن.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    روسیه به ما نیاز داره، چرا ما عضو mir شویم، اونا عضو شتاب بشن! تا زمانی که بانیان تحریم ها از جمله همین آقای سفیر سر کار هستند نباید انتظار کار داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس