کد خبر 1355285
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
اسکوچیچ در تکرار آمار کی‌روش ناکام ماند

تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست مقابل کره جنوبی رکوردهایی تاریخی را از دست داد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران امروز در نهمین بازی‌اش در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با یک نمایش ضعیف، دو بر صفر مغلوب کره جنوبی شد تا ضمن سقوط به رتبه دوم جدول و از دست دادن صدرنشینی، برخی رکوردهای تاریخی خود را هم از دست بدهد.

این نخستین شکست تیم ملی در دوران سرمربیگری دراگان اسکوچیچ بود. سرمربی کروات که در ۱۵ حضور قبلی اش روی نیمکت تیم ملی آمار ۱۴ برد و یک تساوی را کسب کرد، در شانزدهمین بازی سرانجام مغلوب شد تا نتواند رکورد تاریخی کارلوس کی‌روش که بدون شکست در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ تیم ملی را به بزرگ ترین آوردگاه دنیای فوتبال رساند، تکرار کند.

آخرین باخت تیم ملی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به روز ۲۴ آبان ۱۳۹۱ بازمی‌گردد. جایی که شاگردان کی‌روش در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر مغلوب ازبکستان شدند و حالا پس از حدود ۱۰ سال بار دیگر این تیم شکست خورد.

کره جنوبی با این برد پس از هفت بازی موفق به برتری مقابل ایران شد. آخرین بار این تیم برابر ملی‌پوشان کشورمان ۲ بهمن ۱۳۸۹ و در دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر موفق به برتری شده بود و اکنون پس از ۱۱ سال لذت بردن ایران را  به دست آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    2 0
    به خدا قسم همون یک هیچ های کی روش و دفاع اتوبوسی که میگفتین رو به صدتا این جوری باخت ها نمیدیم...نمک نشناسی کردیم با کی روش
  • حقیقت US ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 0
    بعد اونوقت جالبه که اون فیفای احمق میاد در رتبه بندی آسیایی و جهانی، تیم ژاپن را میذاره دوم آسیا و 23 جهان و ایرانو اول آسیا و بیستم جهان!!! الان توی اون گروه که به مراتب سخت تر بود دوباره ژاپن اول شد و رفت جام جهانی و در جام جهانی قبلی هم تا مرحله یک چهارم نهایی اومد بالا و حتی بلژیک (که الان از دید فیفا بهترین تیم جهانه) را هم داشت می برد و در بازی در مقابل ایران هم سه بر صفر ایرانو زد
    • رضا IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      0 0
      رده بندی فیفا خیلی مسخره است!...ژاپن کلاس و پرستیژ تیمی و فوتبالش فراتر از آسیاست و به نظر من آبروی آسیاست.قطعا اگه توی اون گروه جای ژاپن بودیم الان جای استرالیا سوم شده بودیم با این اسکوچیچ و این کادر فنی نابغه!!!!!!
  • رضا IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    کیروش بضاعت و سطح کیفی بازیکنان تیم ملی رو خوب می شناخت.در زمان کیروش ما در یک سوم دفاعی پرس شدیدی روی رقبا داشتیم.بازی های کره مقابل ایران در زمان کیروش رو ببینید کره توانایی نفوذ نداشت ولی کره هم بازی رفت و هم بازی امروز موقعیت های زیادی رو هدر داد که شانس با ما یار بود...اون چیزی که در امار و حافظه تاریخی فوتبال باقی می مونه نتایجه.ده سال دیگه کسی یادش نمیاد که شاید با کیروش دفاع اتوبوسی داشتیم یا نداشتیم ولی همه توی حافظشون میمونه که کره بیش از 10 سال با کیروش نتوونست ایران رو ببره تا زمان اسکوچیچ
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    باخت ۳-۰ به ژاپن و عراق و سوریه... از دست آوردهای راننده اتوبوس بزرگ با ضد فوتبال ملال آور.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس