پلیس راهور ناجا: نوروز امسال بیش از ۲۸۸ نفر در حوادث جاده ای جان باختند

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به وضعیت ترافیک و تردد جاده‌ای در روزهای اخیر اعلام کرد: در نوروز امسال تاکنون بیش از ۲۸۸ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده و چهار هزار و ۳۰۰ نفر مجروح شده اند.

به گزارش مشرق، سید کمال هادیانفر با اشاره به وضعیت تردد و تلفات جاده ای عصر پنج شنبه به خبرنگاران گفت: پیش بینی ما این بود که نوروز امسال با افزایش ۳۰ تا۳۵  درصدی رفت و آمد همراه باشد که این عدد امسال به ۳۸ درصد رسیده است.

به گفته وی، در استان‌های شمالی نیز میزان ترددها بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته، نکته مهم درباره رفت و آمد در استان‌های شمالی، شرایط جوی ناپایدار این منطقه است، ما هنوز در پیک رفت سفرها هستیم و از عصر روز گذشته بازگشت‌ها افزایش پیدا کرده است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه در برخی مناطق کشور بارش باران، برف و کاهش دما مشاهده می‌شود، گفت: وضعیت در استان اردبیل به شکلی است که تردد بدون زنجیر چرخ غیرممکن است، شرایط جوی در این استان‌ها همراه با ناپایداری لحظه ای است، در استان‌های جنوبی نیز که مناطق دور دستی محسوب می‌شود افزایش نسبی رفت و آمد مشاهده می‌شود.  

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ درصد به میزان واژگونی خودروها افزوده شده، میزان خسارت‌ها با عدم رعایت قوانین مانند نبستن کمربند ایمنی افزایش خواهد یافت.

رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: توصیه جدی پلیس این است که رانندگان تا حد توان با احتیاط تردد کنند. ، با توجه به اینکه بسیاری از رانندگان در شهر رانندگی کرده اند و مهارت راندن در جاده‌های طولانی را ندارند باید نکاتی همچون استفاده از خودروی ایمن، کمربند ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.  

وی خاطرنشان کرد: ما از پلیس خواستیم تا نهایت مساعدت را با رانندگان داشته باشد اما سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد در شانه خاکی تخلف آشکارو خط قرمز پلیس است در همین راستا بیش از چهار هزار دستگاه به علت تخلف متوقف شده اند.

سردار هادیانفر یادآور شد: شرایط جوی جاده‌ها در شمال کشور مساعد نیست و توصیه ما این است که در صورت سفر توصیه‌های ایمنی رعایت شود همچنین طرحی تشویقی برای رانندگانی که از ۲۶ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه تخلفی نکرده باشند اجرا شده و  ۶ خودرو ۳۰ موتورسیکلت به عنوان جایزه به صورت خودکار در جشنی اهدا خواهد شد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    4 1
    از مردم عزیز خواهشمندم با زاویه مناسب تصادف بفرمایند باتشکر خودروسازوطنی
  • حسين DE ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    متا'سفانه اين پديده وحشتناك همچنان ادامه دارد آمار تلفات رانندگى و معلوليتهاى ناشى از آن در ايران واقعاً وحشتناك است و فكر كنم در اين زمينه ما بدبختانه رتبه اول را در جهان داريم و بنوعى در ايران بوسيله اين تصادفات شاهد نسل كشى هستيم ،سالانه ميلياردها خسارت و بيش از سى چهل هزار كشته و هزاران معلول كه از رديف زندگى معمولى خارج ميشوند،چاره كار چيست؟ چرا بايد در اين روزهاى خوش نورروزى هزاران خانواده در غم و اندوه عزيزان از دست رفته خود عزادار شوند؟من فكر ميكنم مسئولين مريوطه حتمًا در سطح كشور دست بيك اقدام فرهنگى گسترده بزنند و فرهنگ درست رانندگى كردن را از همان سنين كودكى در مدارس سراسر كشور به بچه ها آموزش دهند و همچنين رعايت قوانين و آموزش علائم راهنمائى و رانندگى در شهرها و جاده و اتوبانها را جزء دروس برنامه هاى مدارس قرار دهند، وزارت آموزش و پرورش ميتواند در اين زمينه از پتانسيل و امكانات و كارشناسان اداره راهنمائى و راننگى حداكثر استفاده را ببرد،در ضمن برخى از جاده هاى ايران نياز به بازسازى دارند و در جاده هائى كه ملقب به جاده هاى مرگ شده اند حتمًا در جهت رفع موانع فنى اقدام كنند،ولى نبايد فراموش كرد كه حتمًا حتمًا بايد فرهنگ صحيح و درست رانندگى كردن را در جامعه نهادينه كرد و براى اين امر بايد از پايه شروع كرد و مطمئنًا ظرف ده و يا الى پانزده سال آينده بر اين پديده شوم غلبه كرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس