کد خبر 1354976
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
کاهش ۲۱ درصدی کشت خشخاش در افغانستان

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل اعلام کرد که کشت خشخاش در افغانستان طی سال ۲۰۲۱ میلادی در مقایسه با سال گذشته آن ۲۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در گزارشی تازه اعلام کرد که کشت خشخاش در سال ۲۰۲۱ میلادی در افغانستان ۱۷۷ هزار هکتار بود که نشان دهنده کاهش ۲۱ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی است.

بیشتر بخوانید:

شرط طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان

براساس این گزارش، ارزش  تولید ناخالص مواد مخدر افغانستان در سال گذشته میلادی بین ۱.۸ تا ۲.۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل همچنین تاکید کرده است که کشت خشخاش در دو دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

این گزارش می‌افزاید که بیشترین کشت خشخاش در سال ۲۰۲۱ در جنوب غرب افغانستان (۷۹%) و پس از آن در غرب (۱۰%) و شمال (۶%) صورت گرفته است.

مناطق شرقی و شمال شرق نیز هر کدام ۲ درصد از کل کشت خشخاش را به خود اختصاص داده و مناطق جنوبی و مرکزی نیز در مجموع ۰.۸ درصد از کل کشت خشخاش افغانستان را شامل می‌شود.

از نظر تفکیک ولایت‌ها نیز بیشترین زمین‌های زیر کشت خشخاش به ترتیب ولایت‌های هلمند، قندهار، فراه، ارزگان، بادغیس، فاریاب، بدخشان، نیمروز و بلخ می‌باشد.

طالبان پیش از این با تاکید بر اینکه با قاچاق و افزایش تولید مواد مخدر مقابله می‌کنند از سازمان همکاری اسلامی و جامعه جهانی خواسته است تا در زمینه کشت جایگزین با کشاورزان افغانستان همکاری کنند.

یادآوری می‌شود، پیش از حمله آمریکا و ناتو به افغانستان تولید مواد مخدر در افغانستان در حال مهار بود اما در سایه حضور نظامیان خارجی کشت خشخاش حدود ۴۰ برابر افزایش یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس