رونمایی از تیم ملی کرونازده در قرن جدید

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازی با کره‌جنوبی فرصتی است تا نفرات نیمکت نشین تیم ملی که لیاقت بازی کردن در ترکیب اصلی را دارند، خودشان را نشان بدهند.

به گزارش مشرق، هومن افاضلی در گفت و گویی درباره دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره‌جنوبی در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: با توجه به اخباری که درباره غیبت برخی بازیکنان از اردوی تیم ملی به دست ما رسیده است، تقریباً نیمی از نفرات اصلی خود را برای دیدار با کره‌جنوبی در اختیار نداریم. ۲ بازیکن محروم و ۳ بازیکن کرونایی داریم. به جز دروازه‌بان نیمی از ۱۰ بازیکنی که در دیدارهای قبلی به زمین می‌رفتند برای این مسابقه در ترکیب نیستند که تعداد زیادی است، اما فرصتی ایجاد شده تا نفراتی که در این مدت روی نیمکت نشسته بودند و لیاقت بازی کردن در ترکیب اصلی تیم ملی را دارند، خودشان را نشان بدهند.

وی ادامه داد: بازیکنان جانشین می‌توانند با نشان دادن خود مقابل کره ضمن کمک به تیم ملی، خودشان را به ترکیب اصلی تحمیل کنند تا رقابت بیشتر شود. این می‌تواند قدم  بزرگی برای بازیکنان غایب و خود تیم ملی باشد.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درخصوص اینکه شاگردان دراگان اسکوچیچ برای حفظ صدرنشینی باید از خانه کره‌جنوبی با امتیاز بیرون بیایند، گفت: کسب امتیاز مقابل کره در صدرشنینی و رنکینگ فیفا تاثیرگذار است، اما راه حل دیگری وجود ندارد به جز اینکه نفرات حاضر در اردو نشان بدهند در حد و اندازه غایبان هستند. همیشه هم بحث این بوده که بازیکنان نیمکت‌نشین تیم ملی کمتر از نفراتی که ثابت بازی می‌کنند نیستند و اکنون موقعیتی است تا این موضوع را ثابت کنند. آنها چنین استانداری دارند، اما در عمل باید دید این اتفاق خواهد افتاد؟

افاضلی افزود: تیم ملی قبل از این بازی هم زمان زیادی برای آماده‌سازی نداشته است. فقط یک جلسه با حضور تمام نفرات تمرین می‌کنیم و روز قبل از بازی هم نمی‌توان هیچ کاری انجام داد زیرا زمان این جلسه تمرینی کوتاه است و صرفا برای در ریتم ماندن بچه‌ها برگزار می‌شود. باید شرایط بدنی‌شان هم از خستگی سفر دربیاید و با محیط کره جنوبی تطبیق پیدا کنند.

وی درباره اینکه خیلی‌ها مدعی هستند دیدار خارج از خانه با کره‌جنوبی، سخت‌ترین بازی تیم ملی در دوره سرمربیگری دراگان اسکوچیچ است، عنوان کرد: دیدار خانگی ما با کره‌جنوبی خیلی نزدیک بود و آن را نبردیم. این تیم در کنار ایران، ژاپن و استرالیا جزو چهار تیم برتر قاره است؛ البته باید دید عربستان که پس از دوره‌ای افول اکنون در شرایط خوبی قرار دارد، می‌تواند این روند را ادامه بدهد؟ شنیده‌ام کره جنوبی برای حضور تعداد زیادی از طرفدارانش در ورزشگاه مجوز گرفته است.

 ذخیره‌ها باید خودشان را مقابل کُره اثبات کنند/ صعود در جام‌جهانی غیرواقعی است

سرمربی اسبق تیم ملی امید اضافه کرد: پیش‌بینی اینکه این مسابقه سخت‌ترین بازی تیم ملی با اسکوچیچ است با توجه به غیبت ۵ بازیکن اصلی کاملاً درست است، اما نفرات نیمکت نشین اکنون وظیفه دارند خودشان را به تیم ملی تحمیل کنند. پتانسلیش را دارند، اما اگر خودشان چنین باوری نداشته باشند، مشکل از جای دیگری است.

افاضلی درخصوص نیاز تیم ملی به برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی مناسب برای حضور قدرتمند در جام جهانی ۲۰۲۲، پاسخ داد: باید دید هدف ما در جام جهانی چیست؟ الان همه می‌گویند بعد از ۵ دوره شرکت در جام جهانی وقتش است در ششمین حضورمان از مرحله گروهی صعود کنیم. بخشی از این داستان‌ها را می‌پذیرم و باید به این فکر باشیم که قدم بعدی را هم در جام جهانی برداریم، اما باید واقعیات را هم در نظر گرفت. در جام جهانی ۲۰۰۶  در کادرفنی تیم ملی کار کردم و می‌دانم صعود از مرحله گروهی با فُرمت فعلی، برای تیم‌هایی مانند ایران نیازمند سه فاکتور بسیار مهم سیدبندی مناسب، قرعه کشی مناسب و صرف زمان مناسب برای آماده‌سازی با پلن مناسب است.

وی اضافه کرد: ۲ فاکتور اول اکنون برای ما بسته است. برنامه دیدارهای تدارکاتی جزو فاکتور سوم است. برای بازی  آبرومندانه در جام جهانی نه صعود کردن، نیاز به یک تا یک ماه و نیم دوره آماده‌سازی مستمر داریم. با توجه به برنامه بازی‌های لیگ کشورمان و لیگ‌هایی که بازیکنان لژیونر در آن بازی می‌کنند، چنین موضوعی امکان‌پذیر نیست. حدود ۲۰-۱۵ لژیونر داریم و باید ۲۳ نفر را به جام‌جهانی ببریم. اگر میانگین ۱۸-۱۷ لژیونر را به قطر ببریم، با ۶ بازیکن داخلی نمی‌توانیم اردوی آماده‌سازی برگزار کنیم. به جز یکی دو نفر سایر بازیکنان داخلی هم در ترکیب اصلی تیم ملی بازی نمی‌کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: با پلن فیفا، بازیکنان لژیونر بیشتر از ۱۵ روز نمی‌توانند در اردوی تیم ملی باشند و با این وضعیت تیمی با استانداردهای ایران شانسی برای صعود ندارد مگر اینکه قرعه خیلی خوبی داشته باشد، در سید خوبی قرار بگیرد و تیم‌های همگروه هم وضعیت خوبی نداشته باشند. در غیر این سه حالت، شانس صعود برای تیم ملی کشورمان قائل شدن غیرواقعی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    بابا این مربی کجا بوده. فقط حرف الکی بلده بزنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس