کد خبر 1354853
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
ترمیم روابط با همسایگان؛ دستاورد سیاست خارجی ایران در سال ۱۴۰۰

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: از ترمیم روابط با همسایگان تا عضویت در سازمان شانگهای، تقویت محورهای لاتینی و نیز بازگشت مقتدرانه به میز مذاکرات وین دستاوردها در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش مشرق، محمد ساجدی، در مورد دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: از دو بعد اقتصادی و سیاسی می توان به این موضوع نگاه کرد.

وی ادامه داد: تکاپوی دیپلماتیک یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سکانداران حوزه سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی در چند ماه اخیر بوده‌ است.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین دستاورد هفت ماه گذشته دولت رئیسی

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز اول فعالیت خود، نزدیک به ۱۰۰ دیدار و گفت‌وگوی تلفنی با مقام‌های عالی خارجی  در حد رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری  داشته‌ است. 

ساجدی افزود: خرید صدها میلیون دُز واکسن، افزایش فروش نفت و آزادسازی چند میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران نزد دیگر کشورها، به دیپلماسی موفق اقتصادی دولتمردان برمی‌گردد.

کارشناسی سیاست خارجی در مورد فروش نفت، افزود: علیرغم همه تنگناه‌ها و مسائل اقتصادی توانسته‌ایم روزانه بیش از یک میلیون دلار نفت را به فروش برسانیم که این امر اتفاق خوبی را در حوزه نفتی برای کشور رقم زده است.

ساجدی با طرح این سوال که چقدر قادر هستیم با فروش بهتر نفت در معیشت مردم تغییراتی را ایجاد کنیم، عنوان کرد: چنین چالش بزرگی بر سر راه دولت قرار دارد لذا امیدواریم طی ماه‌های آینده به عنوان هدیه اقتصادی برای مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ترمیم روابط با همسایگان و کشورهای منطقه گرفته تا عضویت در سازمان شانگهای، تقویت محورهای لاتینی و نیز بازگشت مقتدرانه به میز مذاکرات وین دستاوردها در حوزه سیاست خارجی است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس