یحیی سریع: ۱۱۲۰۰ از نیروهای سعودی و اماراتی در یمن کشته یا زخمی شده‌اند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی کنفرانس خبری گزارشی از هفت سال مقاومت و تلفات متجاوزان سعودی و اماراتی در جنگ علیه یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز دوشنبه طی کنفرانس خبری به نتایج مقاومت هفت ساله این نیروها در برابر ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی پرداخت.

او گفت که نیروهای مسلح یمن وارد هشتمین سال مقاومت در برابر ائتلاف متجاوز می شوند و خود این نوع یک دستاورد تاریخی است که فرزندان یمن رقم زدند.

یحیی سریع گفت که طی این مدت (هفت سال) ۲۷۰ هزار بار حمله هوایی از سوی ائتلاف سعودی انجام شد که اکثر این‌ها از سوی نیروهای مسلح رصد شده است که این سوای هزاران حمله هوایی است که به مناطق مختلف در ماه های اولیه جنگ بوده است.

وی گفت که نیروهای مسلح یمن جنایت‌ها و کشتارهایی که در حق مردم یمن انجام شده را فراموش نخواهند کرد که طی آن ‌ده‌ها هزار نفر از شهروندان غیر نظامی یمن کشته و اموال شخصی و عمومی آن‌ها تخریب شده است.

سرتیپ یحیی سریع گفت که کشورهای متجاوز به یمن، از سلاح‌های ممنوعه بین المللی استفاده شده و آثار و پیامدهای استفاده از این سلاح‌ها همچنان باقی است.

او گفت: «دشمنی که مدعی است به فکر یمن بوده  به صلح دعوت میکند، طی بیش از هفت سال است که در تجزیه کشور ما و نابودی آن و کشتار فرزندانش تلاش می‌کند.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه افزود: «کسی که مدعی است به فکر مردم و کشور یمن است، باید دست از سر مردم ما بردارد و مداخله در امور داخلی ما را متوقف کند.»

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح یمن طی هفت سال مقاومت در برابر ائتلاف متجاوز، ۱۳ هزار عملیات نظامی تهاجمی و دفاعی و پیشروی انجام داده‌اند، گفت که ایمان ما به خداوند بسیار بالاست و با همین ایمان در برابر توطئه‌ها مقاومت خواهیم کرد.

سریع به شماری از عملیات منجصر به فرد نیروهای یمن از جمله «عملیات نصر من الله»، «البنیان المرصوص»، «فأمکن منهم»، «البأس الشدید» و «ربیع النصر» اشاره کرد و گفت که طی این مدت، کشته و زخمی شدن ۱۰ هزار سرباز سعودی و بیش از ۱۲۰۰ سرباز اماراتی را رصد کردیم. در این مدت، «خائنین و منافقان» نیز ۲۳۵ کشته یا زخمی داشته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    ماشااالله ، خدا ب این آمار هرچه بیشتر افزایش و برکت دهد
  • رضا IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    خدايا ، بارپروردگارا ! داد اين مردم آزاده و مظلوم را بگير .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس