کد خبر 1354060
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
تورهای رایگان ری گردی ویژه ایام نوروز در شهرری برپا شد

شهردار منطقه ۲۰ گفت: تورهای رایگان ری گردی با هدف خدمات رسانی مطلوب و شناساندن اماکن تاریخی و مذهبی به مسافران نوروزی در شهرری برپا شد.

به گزارش مشرق، سید محمد ناظم رضوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر تورهای ری گردی راهنمایان گردشگری در اماکن زیارتی و تاریخی شهرری مستقر هستند تا ضمن معرفی آثار تاریخی گردشگران را با تاریخ کهن و ظرفیت های تاریخی و مذهبی این شهرستان آشنا کنند.

وی با بیان اینکه تورهای ری‌گردی ویژه مسافران نوروزی شامل بازدید از امکان تاریخی برج طغرل، چشمه علی، آرامگاه ابن بابویه، امامزاده عبدالله(ع) و بقعه بی‌بی شهربانو است،افزود: ۲ پردیس صنایع دستی نیز برای حمایت از فعالان این حوزه و فروش محصولاتشان در شهرری برپا شده است.

ناظم رضوی یادآور شد: پردیس های صنایع دستی شهرری  در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم( ع) و آستان امامزاده عبدالله(ع) مستقر هستند.

این مسئول بیان داشت: همچنین برای رفاه حال مسافران نوروزی، چهار ایستگاه اطلاع رسانی در ورودی عوارض قم به تهران، ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، میدان سلمان فارسی و سه راه خیرآباد مستقر هستند تا گردشگران و مهمانان نوروزی را هدایت و راهنمایی کنند.

ناظم رضوی در ادامه به آذین بندی و نصب سفره هفت‌سین و المان نوروزی در قبله تهران اشاره کرد و گفت: این کار در راستای زیباسازی منظر شهری و و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی انجام شده است.

وی یادآور شد: فرهنگ چیدن سفره هفت سین یکی ازبی نظیر و زیباترین آداب و رسوم مردم مهمان نواز ایران در ایام نوروز است که امسال سعی نموده ایم با برپایی سفره هفت سین خاطره زیبایی در اذهان بازدیدکنندگان به یادگار بگذاریم.

به گزارش مشرق، منطقه ۲۰(شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس