کد خبر 1354055
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
خداحافظی دوباره قهرمان المپیک از دنیای کشتی

گیبل استیوسون دارنده طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو، پس از کسب دومین عنوان قهرمانی کشتی آمریکا خداحافظی کرد.

به گزارش مشرق، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آمریکا که در سطح دانشگاههای این کشور، به عنوان یکی از مراحل انتخابی تیم ملی این کشور شب گذشته در دیترویت به پایان رسید.

گیبل استیوسون پس از به پایان رساندن دومین قهرمانی متوالی خود در این پیکارها و بعد از پایان دیدار فینال دنیای کشتی خداحافظی کرد.

او در پیروزی ۶-۲  مقابل کولتون شولتز از ایالت آریزونا، یک روند برتر را برای این کشتی گیر سنگین وزن ۲۱ ساله از دانشگاه مینه سوتا به پایان رساند. پس از کسب برد، استیوسون با اجرای همان پشتک واروهای معروف خود جشن گرفت و سپس کفش هایش را درآورد و آنها را در مرکز تشک رها کرد که به معنای پایان دوران کشتی او است.

 استیوسون در این خصوص گفت: «تمام شد. من می دانستم که برای چه کاری آمده ام. قرار بود طلای المپیک بگیرم، دوباره در مسابقات کشوری قهرمان شوم. این فقط عجیب است. نمی دانم چگونه آن را توصیف کنم.»

استیوسون در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک توکیو در حالی که تا ثانیه های پایانی برابر گنو پتریاشویلی آزادکار نامدار گرجستانی عقب بود، توانست حریفش را در عین ناباوری شکست دهد و قهرمان المپیک شود. او بعد از المپیک از دنیای کشتی خداحافظی کرده بود.

او قصد دارد ادامه زندگی ورزشی خود را در کشتی کج و هنرهای رزمی ترکیبی ادامه دهد.

۲۳ بهمن ماه امسال نیز در آرلینگتون تگزاس قرار بود دیدار دوستانه تیم های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا برگزار شود که به دلیل صادر نشدن روادید تعدادی از نمایندگان کشورمان این سفر لغو شد. استیونسون در فضای مجازی بارها برای امیرحسن زارع دارنده طلای پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کری خوانده بود و تاکید داشت زارع حتما با تیم ایران به آمریکا سفر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس