تاکید عراق بر لزوم مشارکت سازمان ملل برای حل پرونده اردوگاه الهول

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل خواستار اطلاع سازمان ملل از اوضاع بزرگ‌ترین اردوگاه عناصر داعش در مرز عراق و سوریه و مشارکت جدی برای حل و فصل پرونده آن شد.

به گزارش مشرق، «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق امروز پنجشنبه با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با دیدار کرد.

به گزارش موازین نیوز، پلاسخارت با اشاره به گزارش اخیر در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: عراق نمونه‌ای است که باید در تلاش‌هایش برای بازگرداندن اتباع خود از اردوگاه الهول الگویی برای جامعه بین المللی باشد و کشورها برای بازگرداندن اتباع خود از اردوگاه الهول باید ترغیب شوند.

در این نشست دو طرف به اوضاع سیاسی و امنیتی در سطوح بین المللی و منطقه‌ای و همچنین پرونده اردوگاه الهول و منطقه سنجار پرداختند و همچنین راه‌های کمک نهادهای بین المللی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه را هم مورد بحث قرار دادند.

الاعرجی هم بر اهمیت مشارکت جامعه بین المللی برای حل پرونده اردوگاه الهول تاکید کرد و گفت: این به نفع نمایندگی سازمان ملل در عراق است که به اردوگاه الهول سر بزند و از اوضاع اردوگاه و آوارگان اطلاع میدانی پیدا کند.

اردوگاه الهول، در ۱۵ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و  بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل  نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد.

در درگیری‌های نیروهای کرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

 بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می‌کنند. در اردوگاه الهول، نزدیک به ۷۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که اغلب آنها کودک و زن هستند گفته می‌شود که نزدیک نیمی از آنها عراقی هستند. اداره این اردوگاه، طی گزارشی که اوایل مهرماه گذشته منتشر شد، تایید کرد که در این اردوگاه نزدیک به ۴۰ هزار زن و کودک داعشی از ۵۳ کشور جهان به سر می‌برند. کشورهای اروپایی با بازگشت این اتباع خود به دلیل خطراتی که برای امنیت این کشورها دارند، مخالفت می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    از اینها برده جنسی خوبی در میاد ؟ طبق عقاید خود داعشبان مسلمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس