انگلیس پوتین را به نقش داشتن در جنایت جنگی در اوکراین متهم کرد

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس مدعی شد شواهد بسیار قوی نشان می دهد که ولادیمیر پوتین در ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین نقش داشته است.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری  «یو اس نیوز» نوشت: این مقام انگلیسی روز پنجشنبه با بیان این که شواهدی دال بر وجود جنایت جنگی در اوکراین وجود دارد و پوتین در آن نقش داشته از خطاب کردن پوتین به عنوان یک جنایتکار جنگی خودداری کرد.

جو بایدن دیروز (چهارشنبه) رئیس جمهوری روسیه را جنایتکار جنگی توصیف کرد و کرملین در واکنش گفت چنین اظهاراتی از طرف رئیس جمهوری آمریکا بخشودنی نیست.  

لیز تراس در مصاحبه با رادیو بی بی سی در پاسخ به این سوال که آیا اون نیز آماده است اظهارات بایدن را تکرار کند، گفت: شواهد بسیار بسیار قوی وجود دارد که جنایت هایی در اوکراین رخ داده که پوتین در آنها نقش داشته است.

وی افزود: در نهایت برعهده دیوان بین المللی کیفری است که درباره این که چه کسی مجرم جنگی هست یا نه تصمیم گیری کند و باید باید شواهدی ارائه دهیم.

شبکه خبری سی ان ان پیش تر گزارش داده بود که  استفاده بایدن از لفظ جنایتکار جنگی علیه پوتین نشان دهنده تغییر موضع قبلی دولت آمریکا است.

مقام های آمریکایی ازجمله بایدن، پیش‌تر از ابراز مستقیم عبارت هایی چون جنایت جنگی و جنایتکار جنگی خودداری و اعلام کرده بودند که ابتدا باید تحقیقات انجام شوند اما اکنون آنان آشکارا گفته اند که معتقدند در اوکراین جنایت  انجام می شود و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان، جنایت جنگی محسوب می شود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید پس از سخنرانی بایدن گفت: اظهارات رئیس جمهوری خود گویا است. بایدن صادقانه صحبت می کرد.

او گفت که تحقیقات وزارت امور خارجه آمریکا در مورد جنایات جنگی در اوکراین همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    7 0
    من تو دهن انگلیس میزنم
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    3 0
    انشاءالله بعد از اوکراین ،نوبت به فرانسه و انگلیس و.... خواهد رسید. این خط و این نشان.
  • عبدالله مومن IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 0
    احتمالا در جنایت آل وحوش بر علیه یمن. این ننه قلی ست که سلاح به آل اره می دهد و نه انگلیس !!!
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    5 1
    لیز تراس شکر زیادی می خورد. همانطور که لاوروف به وی تذکر داد که به جای شکر خوری زیادی برود کمی دانش خود را در دیپلماسی و ابتدائیات جغرافیا و تاریخ زیاد کند. قتل عام پانزده هزار نفر در دونتسک و لوهانسک توسط دلقک کیف و نئونازی های اوکراینی جنایت جنگی نیست اما یکسره نکردن تکلیف کیف و دلقک صیهونیست برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان اوکراینی جنایت جنگی است. ظاهرأ آمریکا و انگلیس تصمیم دارند که تکلیف دیوان کیفری لاهه را هم یک سره کنند. البته آمریکا این دیوان را به رسمیت نمی شناسد و خود را ملزم به پیروی از احکام آن نمی داند اما در مورد روسیه حاضر است که استثنا کند.
  • نام آشنا IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 0
    انگلیس خودش از جنایتکاران بالفطره و جنگی است. غربی ها در اوکراین که هم مرز روسیه است انقلاب قلابی مخملی راه انداختند و امنیت روسیه را به خطر انداختند. روسیه هم نتوانست تحمل کند و میخواهد این انقلاب مخملی غربی ها را برای همیشه دفن کند. روسیه بسیار کار بجائی انجام داد که به اوکراین حمله کرد و مسبب این حمله و تجاوز هم در درجه نخست خود غربی ها هستند.
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    ولی قابل توجه است روسیه نمی خواهد مثل چچن و تصرف گروزنی بمباران فرشی و تخریب گسترده اماکن ونظامیان را داشته باشد و مزدوران داعش از مردم اوکراین به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند بیشتر کشته ها تبعه سایر کشورها هستند
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    روسیه در 20 کیلومتری کیف دنبال وادار نمودن رهبران اوکراین به تسلیم سیاسی است وگرنه 2 ساعت موشکباران با موشک های گراد از نظر نظامی باعث سقوط هر شهری می شود
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    روسیه می خواهد در مرحله دوم حمله اش در ماه پیش بعد از مرحله اول حمله اش در سال 2016 قصد دارد اوکراین را به پذیرش شرایط فدراسیون وادار نماید
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    روسها فقط دارند مرتب نیرو در گوستومل وارد می کنند تا حمله را به کیف نهایی کنند روسها قصد وارد نمودن 60 هزار نیرو در حومه کیف را دارند طی روزهای آینده در صورت عدم نتیجه بخش بودن گفتگوها نبرد بزرگ جهت ورود به کیف شروع خواهد شد که یکی از علتهای کند شدن پیشروی ها نابود شدن پلهای اصلی پایتخت است وگرنه مانع انسانی وجود ندارد
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    روسها فقط دارند مرتب نیرو در گوستومل وارد می کنند تا حمله را به کیف نهایی کنند روسها قصد وارد نمودن 60 هزار نیرو در حومه کیف را دارند طی روزهای آینده در صورت عدم نتیجه بخش بودن گفتگوها نبرد بزرگ جهت ورود به کیف شروع خواهد شد که یکی از علتهای کند شدن پیشروی ها نابود شدن پلهای اصلی پایتخت است وگرنه مانع انسانی وجود ندارد
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای شیرده بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1 از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس