کد خبر 1352909
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
دلایل چرخش اردوغان به سوی رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سفر رئیس رژیم اسرائیل به ترکیه گفت: به نظر می‌رسد اردوغان برای رسیدن به اهداف خود در شرق مدیترانه (استفاده از ظرفیت نفت و گازی مدیترانه) چاره‌ای جز این ندارد.

به گزارش مشرق، هفته گذشته اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در حالی به کشور ترکیه سفر کرد که این سفر حواشی و اعتراضات زیادی را برای دولت ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان به همراه داشت؛ البته اردوغان بدون در نظر گرفتن این اعتراضات مردمی، در مراسم استقبال برای مهمان خود در کاخ ریاست‌جمهوری بش‌تپه آنکارا، سنگ تمام گذاشت و ظواهر نشان می‌داد وی در صدد ارسال پیام مهمی به جهانیان است.

همینطور این سفر در حالی انجام شد که پس از سال ۲۰۰۸ میلادی کشور ترکیه اختلافات سیاسی زیادی با رژیم صهیونیستی در منطقه داشت و حتی اردوغان به حمایت از مردم مظلوم فلسطین اقداماتی را انجام داد تا ارزش و جایگاه خود را نزد کشورهای اسلامی و عربی حفظ کند. علاوه بر این، تا مدتی پیش، اردوغان، بسیاری از مقامات دولت ترکیه و همینطور حزب عدالت و توسعه، رژیم اسرائیل را به‌ عنوان یک رژیم تروریست و ظالم قلمداد می‌کردند.

با همه این تفاسیر، اکنون اردوغان تصمیم به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی گرفته و حتی خواستار افزایش تعاملات با این رژیم در حوزه‌های مختلف مخصوصاً حوزه انرژی شده است.

حال سوال این است که چرا اردوغان تصمیم به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی گرفته است؟

اصغر زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اعتراضات گسترده و بی‌سابقه مردم ترکیه به سفر رئیس رژیم صهیونیستی اظهار داشت: سفر اسحاق هرتزوگ به ترکیه اعتراضات زیادی را در شهرهای مختلف ترکیه به همراه داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه یک بیداری و هوشیاری نزد ملت ترکیه در اعتراضات به سفر رئیس رژیم صهیونیستی وجود داشت، خاطرنشان کرد: در این اعتراضات لایه‌های اصلی جمعیتی ترکیه اعم از قشر بومی، محلی و سنتی ترکیه حضور داشتند و حتی این اعتراضات در شهر استانبول که به عنوان مرکز مدرنیته کشور ترکیه شناخته می‌شود، وجود داشت و شاهد آن بودیم پرچم‌های رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: در این اعتراضات، ملت ترکیه تصاویر حاج قاسم سلیمانی را به نشانه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعتراض به سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه در دست داشتند.

وی افزود: در دیدار اردوغان با رئیس رژیم صهیونیستی به افزایش تعاملات در حوزه‌های انرژی (نفت و گاز)، اقتصادی و تجاری تأکید شد و همینطور دو طرف در موضوعات امنیتی نیز رایزنی‌هایی را انجام دادند.

زارعی در ادامه به عواقب عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد عمر سیاسی اردوغان رو به پایان است و اردوغان هم از لحاظ عمر سیاسی و همینطور وضعیت جسمانی به پایان رسیده و تمام این اقدامات وی ثابت می‌کند که اردوغان برای ماندن در قدرت، ریسمان خود را به همه جا می‌اندازد.

وی افزود: به نظر می‌رسد اردوغان برای رسیدن به اهداف خود در شرق مدیترانه (استفاده از ظرفیت نفت و گازی مدیترانه) چاره‌ای جز این ندارد که روابط خود را با مصر و رژیم اسرائیل بهبود بخشد، از سوی دیگر اسرائیل با اقدامات موذیانه خود صنایع دفاعی یونان و قبرس جنوبی را در دست گرفته و شاید همین موضوع سبب شده که اردوغان، رئیس رژیم صهیونیستی را به ترکیه برای افزایش تعاملات دعوت کند. از سوی دیگر اردوغان به اندازه کافی برای استفاده از منابع خدادادی شرق مدیترانه با یونان، قبرس جنوبی و اتحادیه اروپا درگیر شده و قطعاً ادامه روند فعلی، اختلافات نظامی را به همراه خواهد داشت؛ البته ترکیه چندین سال است به طور کامل بر اوضاع قبرس شمالی مسلط شده و به هیچ وجه راضی نیست به آسانی این ناحیه مهم و استراتژیک را از دست دهد چرا که این منطقه دستاوردهای زیادی را برای این کشور از نظر منابع نفتی، گازی و هیدروکربنی دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • قادر IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    35 47
    اردوغان رهبری هست که برای توسعه و پیشرفت ملتش هر کاری می‌کند شما با همه دشمنی کنید اشکالی ندارد و مسائل ترکیه نیز به شما ربطی ندارد فعلا ترکیه صد سال از هر نظر از ایران جلوتر هست و تنها دلیل هم پناهنده شدن و خرید خانه هزاران ایرانی در ترکیه هست آیا تا به حال یک تورک ترکیه ای در ایران خانه خریده نه
    • FR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      31 31
      تو چرا اینقدر مغول پرستی؟ مگه بابا ننه ات مغولند؟
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      26 10
      قوانین ایران اجازه نمی دهد خارجی ها ملک و زمین بخرند
    • یا الله IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      21 26
      ببین اولا تا زمانی که اون شناسنامه ایرانی رو داری برای ترکيه هیچ فرقی با یک فارس و عرب و.. نداری دوما کسانی که میرن ترکيه بیش از 90 درصد ترک های ایران هستن که مهاجرت میکنن یک نگاه به آمار بندازی میبینی یکی دو دهه پیش اختلاف جمعیت ترک و فارس در ایران فقط ده میلیون بود درحالی که الان شده 30 میلیون درحالی که زاد و ولد در مناطق ترک نشین با فارس نشین یکسان و چه بسا بیشتره خلاصه کلام اینکه تو هم اگر دوست نداری مثل میلیون ها ترکي که رفتن ترکيه برو ترکيه حرفات هم کاملا قبول دارم اردوغان رهبری بسیار کارآمد برای ترکيه هست و برای رفاه مردمش از هیچ جنایتی دریغ نکرده. در مورد خونه هاشون هم ارزون و مدرن هست و سطح زندگی بالا پس منتظر چی هستی برو به سلامت
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      10 49
      خطاب به اونی همه رو مغول پرست می پندارد آقا یا خانم خود آریایی پندار متوهم هر چه قدر پارس کنی از منزلت ملت ترک کاسته نمیشه اگه اندکی شعور و شخصیت همراه با تفکر داشتی می فهمیدی که ترک با مغول فرق داره با اینکه اشتراکاتی هم دارن عین پارسی و تاجیکی
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 2
      اردوغان منافق بوده و هست و او از ابتدا ژست دروغین ضد صهیونیستی گرفته بود
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 2
      اینو خیلی خوب گفتی، ترکیه از ایران صدسال جلوتر است، البته در خریت. خدا را شکر که ما مثل ترکیه اردوغانی بوقلمون صفت نیستیم. احتمالا عضو حزب باد هستند، هر روز به یک سمت می چرخد. گربه صفت.
    • محمد IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 3
      ب فرض ک اینجوری باشه،ولی هدف، هیچ وقت وسیله رو توجیه نمی کنه. والا همیشه میشه هر جنایت یا کار غلطی رو در هر جای دنیا با عنوان تلاش برای پیشرفت ملت مردم خودی،توجیه کرد. و اینکه خطاب ب همه،در قید و بند تعصبات قومی نباشید. چیزی ک آدم خودش انتخاب نمی کنه، ملاک برتری یا پستی محسوب نمیشه. و ی مطلب دیگه صرفا برای اشاره اینکه خیلی از ترکهای ایران، در واقع آذری هستند و صرفا زبان ترکی دارن، ن نژاد ترکی. در هر صورت بحثای قومیتی در هر موقعیتی، ب نظر من جزو سطح پایین ترین بحثا محسوب و باعث ایجاد تعصبات کور میشن.
    • علیرضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 3
      خدمت خود مغول پندار که دم از منزلت ملت ترررک زده ،شما که ناموسشان فروختی به آمریکا ،از داعش و تمام گروه تروریستی برای ایجاد امپراطوری توران استفاده کرد و البته از مغول پندارهای ایرانی هم استفاده کرد نه داعش مانند و نه امپراطوری ترررک ،اوج افتخار هم گرگ زادگی است ،خدای آنها آتیلا ،چنگیز و آتاترک و توهم امپراطوری توران آنها را تا به آتش کشیدن منطقه همراه غرب کرده
    • علیرضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 3
      خدمت خود مغول پندار که دم از منزلت ملت ترررک زده ،شما که ناموسشان فروختی به آمریکا ،از داعش و تمام گروه تروریستی برای ایجاد امپراطوری توران استفاده کرد و البته از مغول پندارهای ایرانی هم استفاده کرد نه داعش مانند و نه امپراطوری ترررک ،اوج افتخار هم گرگ زادگی است ،خدای آنها آتیلا ،چنگیز و آتاترک و توهم امپراطوری توران آنها را تا به آتش کشیدن منطقه همراه غرب کرده
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      4 1
      داداش مغولها به ایران حمله کردن تو خودت بیشتر میخوره مغول باشی !
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      5 1
      دوست گرامی در زمان حمله مغول در ایران سلسله ترک تبار خارزمشاهی حکومت میکردن .قبل از اونها هم سلجوقیان و غزنویان بودن . ابتدا کمی تاریخ بخونین بعد نظر بدین !
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 1
      مغول آریایی !
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      6 0
      دوست من مغول و ترک هیچ اشتراکاتی با هم ندارن فقط در یک خانواده زبانی هستن زبان های مغولی ژاپنی ترکي(آذری. استانبولی) فنلاندی مجاری قرقیزی ایغوری تاتاری قزاقی ترکمنی ازبکی و چند تای دیگر که به اینها میگن التاییک و زبانشون برای هم اصلا قابل فهم نیست. مانند زبان فارسی و بنگلادشی که هر دو جز زبان های ایندو می‌باشند
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 3
      خطاب به ۲۲:۴۶ اولا اونیکه متوهم خود بزرگ پندار هست شما جماعت پان ترک هستید که با جعل و تحریف واقعیت های تاریخی در منطقه و سرقت ادبی و تاریخی و تمدنی از ملل همسایه بویژه ایران در حال تاریخ سازی برای خودتون هستید واقعا خیلی شرم اوره چند مورد از جعلیات شما رو بازگو میکنیم مولانا و نظامی و ابن سینا تورک هستند زبان فارسی لهجه ۳۳ زبان عربی است تمدن ایران یک تمدن چهل ساله هست !!! این ها تنها بخشی از اراجیف و مزخرفاتی هست که با اون مغز اکبند شما شستشو داده داده شده پس لطفا لال شو دم از تعقل و تفکر نزن
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 1
      رجب برای توسعه و پیشرفت جیب خودش کار میکند در سقوط لیر‌چن ثروتی بهم زد و حالا برای حفظ دیکتاتوری خودش بر بیگانگان غیر ترک دست دراز کرده ولی نمیداند فرزندان آلب ارسلان شاه در ایران به کمین سرزمین ترکیه‌نشسته اند تا این سرزمین را به مادرشان ایران بازگردانند
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 1
      چون ایران برای کسب درامد نیاز ندارد مالکیت هایش را مثل خانه به حراج بگذارد ایران ثروتنمد است.
    • افشار IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 0
      در پاسخ به یا الله پسر خوب جمیعت تورک و فارس یکسان یا حتی اگر آسمیله ها را هم در نظر بگیریم بیشتر هم هست این رو مطمئن باش حتی اگر کل جمعیت ایران را فارس فرض کنی باز هم چنین اختلافی نخواهیم داشت
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 52
    لعنت خدا بر پوتین
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 35
    درود بر اردوغان کبیر.........
    • عدی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      22 9
      عاقبت گرگ زاده گرگ شود! ازدستی که درمقابل یهودی صهیونیست برسینه گذاشت همه دیدیم چقدر کبیراست ملعون!
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 2
      درود خدا بر آلب ارسلان کبیر کسی که آنکارا را دست بسته جلوی پای مادرش ایران انداخت
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    24 5
    چون اردوغان آفتاب پرسته. هر کجا که منفعت اقتضا کنه میچرخه به اون طرف. حالا لولای درش چرخیده به صهیونیست ها. دین و مذهب این جانور اینگونه در حال چرخیدن هستش.
  • DK ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    13 8
    یعنی‌ رئیس جمهور ترکیه قبل از هر کاری میبایستی زنگ بزند از موافقین و مخالفین ایرانی‌ جمهوری اسلامی بپرسد که چه کار بکند!!!
    • محمد IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 3
      نه نیازی نیست. همین ک ادعاهای خودش در مورد اسرائیل رو مرور کنه، کافیه :)
  • CA ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    62 4
    چند تا دلیل هست یکیش از بنیان حزب باد بودن سیاست ترکیه هست یک دلیل مهمش انتخابات سال بعد ترکیه هست که اردوغ مثل ترامپ سعی در جذب حمایت صهیونیسم بین الملل داره که رای هاش رو از طریق کمک نهاد های اقتصادی و رسانه های زنجیره ای فعال در دنیا که تحت کنترل صهیونیسم هستند تضمین کنه. حالا باید دید عاقبتش چی میشه. تاریخ نشان داده این سیاست های ریاکارانه دو رویی و تکیه بر باد عاقبت خوشی نداره.
  • محمد IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 4
    حواستون باشه راه قدس از خیلی جاهای دیگه میگذره ولی اول باید راه را را پیدا کرد و قبل از گرفتن قدس انجا ها را گرفت و دشمنی با آنهایی که همه زندگی شان خیانت و با ج خواهی از شیعیان است ارجح تر از دشمنی با اشغال گران قدس است
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 9
    چون ایران به روسها بیشتر از همه همسایگانش اهمیت میده.پوتین و هیچ
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    17 5
    اینها جنسشون همینه. محمد مرسی یادمان هست به نتانیاهو تولدش را تبریک گفت و با هیلاری نشست و اینجا آمد وقت نداشت رهبری را ببینه و رفت چند روز عربستان و تازه بر علیه اسد هم تا جاییکه داداش عردوغان خواست کرد و آخرش مفلوک شد. اینهم چون از کوتای اسراییلی بر علیه اش بدهکار اسراییل بود بدهی اش را پرداخت کرو. آخر و عاقبت اش را خواهیم دید
  • علی تورک اوغلو IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 12
    به خاطر منافع ملت تورک
    • محمد IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 2
      حتی اگه ب فرض اینجوری باشه،هدف وسیله رو توجیه نمی کنه :) و اینکه چقدر عجیبه توی این روزگار، تعصبات قومیتی داشتن، در حالیکه هیچ آدمی قومیتش ب انتخاب خودش نیست،پس ملاک برتری یا پستیش نیست. بعلاوه اقوام و نژادها در هم بارها ادغام شدن. خیلی از ترکهای ایرانم در واقع نژاد آذری هستند ک صرفا زبان ترکی پیدا کردن. در کل اهل هر قوم و نژادی هستین، فقط ب چیزایی بها بدید ک انتخاب خود انسانن
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 2
      اگر منافع ملت ترک برایش مهم بود برای خشک کردن رود ارس رود فعالیت نمیکرد
  • آراز US ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    12 7
    ربطی به نفت و گاز مدیترانه ندارد. نه اسراییل از یک قطره نفت و یکنفس گاز می‌گذرد و نه ترکیه می‌تواند بیش از حقش برداشت کند. یک دلیل دارد. اردوغان ذاتا ریاکار است و برای مطرح کردن خود هرکاری را انجام می‌دهد هم می‌ تواند دشمن اسراییل باشد و هم می‌تواند اسراییل را برادر خطاب کند. این مردک مدلش اینطوری است
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 4
    کلا ترکیه اسب تروای غربه
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 4
    تک تک ما ایرانیا مدیون رهبری و سپاه هستیم نشستیم تو خونمون پتورم کشیدیم رومون بعد اظهار نظر میکنیم اخه باقالی یعنی تو بیشتر از اینا میفهمین کی دوسته کی دشمن !!!
  • تقدیم به یا الله جان IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 1
    این آمار رو از معدت در میاری ما رفت و آمد داریم چیزی غیر از اکاذب شما می بینیم در ضمن قوانین ما اجازه داده با250000هزار دلار بود کرد نصفش باز کسی نیومد فک کنم پول دستی هم بده کسی نمیاد.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    57 3
    همانطور که عثمانی اول را توسط هرتزل یهودی سرنگون شد برید خاطراتش را بخوانید فیلمش تو همین سایت موجوده عثمانی دوم نیز توسط هرتزوگ سرنگون خواهد شد جشن بگیرید بکوبید بزنید این اردوغان را
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 3
    اسرائیل تمامی کشورهای حاشیه مدیترانه را به اتحاد با خود می خواند در ظاهر علیه ترکیه و در باطن علیه پایگاههای ایران و روسیه در لاذقیه و طرطوس و لبنان می باشد
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 1
    تسلیم شدن در برابر مثلث غربی (یونان و فرانسه و انگلیس) و عبری و عربی (مصرو امارات) تنها راه باقی مانده برای مثلث ایرانی روسی و ترکی است
  • محمد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    این دو متحد آذربایجان برای رسیدن به خزرن! ما رفتیم سمت قبرس و یونان
    • مهدی 21 زنجان IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 0
      اخه یونان تو رو میخواد چی کار ؟
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 0
      اولا یک برگ تاریخ و فلسفه یونان به کل تمدن مغولها می ارزه، دوما رجب اگر متحد آذربایجان بود خانواده های النصره را در باکو ساکن نمیکرد تا یک مسل بعد ادعای سرزمین بکنند
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 3
    کاری ندارم که اردوغان به منافع ملی اهمیت میده و چه کاری برای پیشرفت ترکیه کرده اما سیاست های این کشور بر اساس مبنا نیست و حزب بادی عمل میکنه .اگر فردا روزی دوباره جنگی با اسرائیل دربگیره و جبهه مقاومت پیروز بشه اردوغان اولین نفریه که خودش رو جر میده و شعار ضد اسرائیلی میده .مرد باید حرفش یکی باشه یا با اسرائیل دوست بشه و قید ایران و جبهه مقاومت رو بزنه و یا برای همیشه اسرائیل رو ول کنه.
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 0
      عزیزم مگه معیارو ملاک برا هر رابطه ای کشور ما هستش,ترکیه سر فلسطین هنوزم با اسرائیل مشکل داره ولی دلیل نداره که بیاد تجارتشو باهاش قط کنه ترکیه سر درآمد و صادرات و تجارتش هیچ کس و چیزی را در نظر نمیگیرد گنده تر از فلسطینم براش ارزشی نداره چون اقتصادش بر اساس تولید و صادراته و حتی با دشمناشم تجارت میکنه,پس مغلطه نکنین
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 1
      پانتورچیسم و گرگ زادگی و کفتار صفتی مغولی و عرضه پانتورچیستی که پانتورکعای داخلی خودشون رو برای اون جر میدم یعنی همین که گفتید !!!!!!!!!!! !!!!!!!!........
  • احمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    اردوعان خودش هم نمیداند که چکارست. هنوز نه به دار نه به بار چرت ترین رئیس جمهوری است که دنیا دیده نه نره نه ماده
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 1
    من تو دهن اردوغان میزنم
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    همونجوریکه شعار مرگ بر شوروی را عده ای فراموش کردند اردوغان هم شعار مرگ بر اسرائیل رو فراموش کرد
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    نمی دانم چرا دولتمردان مسلمان علاقه دارند با اسرائیل ارتباط برقرار کنند!
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    پیشنهاد خبیثانه حمله بیولوژیک و بمب های فسفر سفید رو اسرائیل کودک کش غاصب بی سرزمین به اوکراین داده. اسرائیل بوسیله مزدورش اوکراین کل مسیحیان اروپا را می خواهد نسل کشی کند وزلنسکی رئیس جمهور یهودی اوکراین می خواهد انتقام پدربزرگ ومادربزرگش را که به قول خودش در هولوکاست کشته شدند از اروپائیان بگیرد .بزرگترین اشتباه وخریت وخیانت اوکراین ورئیس جمهور خائن یهودی اوکراین این بود که مزدور وحمال اسرائیل شد که زلنسکی یهودی با دستور ودسیسه اسرائیل فتنه وجنگی در اوکراین به پا کند که رابطه وتعامل امریکا وروسیه را بر سر توافق برجام برهم بزند وبرجام فرو بپاشد وابرقدرتها ی حاضر دربرجام را بر سر مناقشه ساختگی اوکراین به جان هم اندازد وبذر دشمنی بین انها بکارد .اوکراین با هم دستی با اسرائیل به ایران وامریکا واروپا وروسیه خیانت کرد وحالا دارد تاوان خیانتش را می دهد.وباید زیر مشت ولگد روسیه له شود وامریکا وناتو هم به دادش نخواهند رسیدچون می دانند اوکراین مزدور اسرائیل است برای برهم زدن برجام.تنها فریاد رس اوکراین خود اسرائیل وهمدست اسرائیل یعنی اردوغان وتروریستهای دست پروده اش در ادلب هستند . که اسرائیل هم از ترس امریکا واروپا جرات کمک به اوکراین را ندارد. اوکراین با همدستی اسرائیل وترکیه متهم به ایجاد نا امنی در اروپا واشغال اروپاست . اسرائیل با مزدوران منطقه ای اش نظیر اوکراین وترکیه وآذربایجان قصد ایجاد ناامنی در اروپا ومنطقه قفقاز وشام وبه دنبال ان اشغال اروپا و انتقام هولوکاست از اروپائیان ومسیحیان اروپا وامریکا وکشورگشایی دارد.سناریوی پلید اسرائیل را امریکا واروپا خوانده اند ودست اسرائیل رو شده. روسیه باید مواظب باشد اسرائیل خریت نکند وجلو خریتش را بگیرد .چون سر نخ فتنه اوکراین فقط دست اسرائیل همان خانه عنکبوت است ولاغیر وامریکا کاملا درفتنه اوکراین بی طرف است. مذاکرات هسته ای به کوری چشم اسرائیل به توافق منجر خواهد شد و در نهایت پدر اوکراین وبعد از آن اسرائیل وهمدست منطقه ای اش ترکیه در خواهد آمد.هیتلر این جماعت کثیف یهودی را خوب می شناخت که انها را نسل کشی می کرد، جماعت یهود قاتل پیامبران الهی هستند وبه خدا هم خیانت کردند.
  • حاحی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    چرا در مورد روابط اسراییل با کشورهای عربی صحبتی نیست .فقط ترکیه مورد بحث است ..
  • DE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 1
    عردوپا مانند شخصی اس که روی اره نشسته است چه پیش برود و چه پس بکشد اره میشود. ت کیه پل آسی به اروپاست و تنها یک منافق تنام عیار مانند عردوپا باید رییس جمبور تدکیه شود هر وقت به نفعش بود آسیایی شود و هر وقت به ضررش اروپایی شود و این سرنوشت کشوریستکه هویت ملی ندارد و خود را دایم به این و آن میچسباند.توووورچ و آتاتووووورچ یعنی همین.عین غربگداها و رفرمیست های بی هویت خودمان .شرمشان باد که اسم خود را ایرانی بگذارند .نوکران اجنبی.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    نوکر قدرت
  • مهدی CA ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 1
    عزیزدلم؛ سیاست ترکیه ی اردوغان بر مبنای رابطه با تمام کشور های جهان اما انتقاد شجاعانه در زمان نیازه؛ حتی با یونان هم رابطه ی عادی دارند؛ با اسرائیل و فلسطین هم مثل بقیه کشور ها رابطه دارند؛ اما خب درکش برای شما یه نمه سخته؛ با ارمنستان هم میخاهد رابطه شون رو عادی کنند که این قطع رابطه به زمان اردوغان مربوط نمیشه
  • كريم IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    براي اينكه آقاي آبدوغ خيار (اردوغان) خودش هم يك آدم لاييك و صيهونيست است.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    از اول یار کمکی وپنهانی وپوششی بود انگور تلیده خواص مشروب پیدا میکند ینفر نوشته اوبرای کشورش هر کاری میکنه عین فعالیت امرعاص برای معاویه پس وجران حریت جوامردی همسایه دوستی یعنی چی بری عراق نفت دزدی سوریه ادم کشی ببین خود امریکاییس ها وصهیونیست هااخر بااو چه کنند
  • نیما IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    اردوغان همیشه درحال چرخش است
  • بهزاد IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 1
    مملکت ارث پدری هیچ شخص هیچ ایدئولوژی و هیچ دینی نیست. هیچ کس حق نداره منافع کشور رو فدای شخصی و ایدئولوژیکی و دینی خودش بکنه. اولا اسراییل یه دولت قدیمی منطقه است و عربها با حمله خلیفه دوم وارد اون منطقه شدند و روی معبد اونها مسجد ساختن. ثانیا مشکل فلسطین به ترکیه و انگلستان مربوط میشه نه ایران و اعراب. صاحب سرزمین عثمانی بود با خیانت عربهای فلسطین افتاد به دست بریتانیا.
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 1
      سرزمین قفقاز و‌ آنکارا، ملک و ارث پدری ایرانیان است که از آلب ارسلان به ارث رسیده است. وباید به ایران بازگردد
    • بهزاد FR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 1
      قفقاز و آذربایجان با نامهای آشکوزای و ماننا خیلی قبل از اون که آریایی ها از سیبری بیان و دولت ماد که خراجگذار ماننا بود رو تشکیل بدن، وجود داشتند. خود کتاب بندهشن که متعلق به زمان ساسانیان هست در فصل چهاردهم نوشته: "ایرانویج به ناحیت آذربایجان است" در مورد آلپ ارسلان هم با ۳۴ نسل به افراسیاب منسوب میشه. برید آسمون بیاید زمین اول و آخر رعیت فرزندان اغوزخان هستید.والسلام
    • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 2
      جعلیات جدید مزدوران پانترکی ترکیه در ایران منجمله بهزاد
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 2
    درود خدا بر آلب ارسلان کبیر کسی که آنکارا را دست بسته جلوی پای مادرش ایران انداخت
    • بهزاد GB ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 1
      سلجوق با سی و چهار نسل به افراسیاب منسوب میشه! حاکمیت آل سلجوق حاکمیت افراسیاب تورانی هست.
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 2
      تورج موسس ایران تورج پسر وسط شاه فریدون، شاه ایرانی بود، و آلب ترسللن یک ایرانی اصیل است. _____ پانترک حتی در تاریخ و آرزو هایش هم آویزان ایران است.___ زنده باد ترک اصیل یعنی ترک ایرانی
    • بهزاد FR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      2 1
      قفقاز و آذربایجان با نامهای آشکوزای و ماننا خیلی قبل از اون که آریایی ها از سیبری بیان و دولت ماد که خراجگذار ماننا بود رو تشکیل بدن، وجود داشتند. خود کتاب بندهشن که متعلق به زمان ساسانیان هست در فصل چهاردهم نوشته: "ایرانویج به ناحیت آذربایجان است" در مورد آلپ ارسلان هم با ۳۴ نسل به افراسیاب منسوب میشه. برید آسمون بیاید زمین اول و آخر رعیت فرزندان اغوزخان هستید.والسلام
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    به رجب بگویید ایران به اسم مهدی ع زنده است. ای رجب و ای تمام کفر به سمت ما ایرانیان حمله کنید تا تک تک شما را نابود سازیم.
  • امیر ولیزاده IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    اردوغان: خار چشم دشمنان چشم تنگ همچنان بتاز تا ما عذاب روحی و عقده های عقب افتادگی بعضی از عزیزان رو ببینیم و کنی به حال وخیمشون بخندیم. راستی مغولها چند سال تو ایران حکومت کردند؟؟
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    الان بهترین موقع برای اتحاد کشورهای مسلمان هست اگر انرژی وامنیت تورکیه از طرف ایران تامین شود اینقدر به طرف اسرائیل متمایل نمیشود نه شرقی نه غربی با اتحا د کشورهای مسلمان ایجاد میشود نه پریدن قومیتی به همدیگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس