کد خبر 1352132
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
دستورات جدید رهبر طالبان به اعضای این گروه

ملاهبت‌الله رهبر طالبان در پیامی از اعضای این گروه خواست تا در تمامی امور عدل و انصاف را رعایت کرده و از قوم‌پرستی، منطقه‌پرستی، زبان‌پرستی و رفاقت‌پرستی بطور جدی خودداری کنند.

به گزارش مشرق، «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان در پیامی ۱۴ ماده‌ای به مقامات و نیروهای هیئت حاکمه افغانستان از آن‌ها خواست تا از قوم‌پرستی، منطقه‌پرستی، زبان‌پرستی و رفاقت‌پرستی بطور جدی خودداری کنند.

وی با تاکید بر رعایت عدل و انصاف در تمامی امورات تاکید کرد که امتیازدهی به افراد باید از روی تقوا و امانت‌داری باشد و از حرکاتی که سبب بی‌اعتمادی می‌شود، پرهیز گردد.

آخوندزاده همچنین با تاکید بر عدم خیانت در بیت‌المال از طالبان خواست تا امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنند و از مداخله در امور یکدیگر خودداری نمایند.

رئیس طالبان پیش از این نیز در یک گردهمایی با مسئولان و مقامات طالبان در قندهار توصیه‌ای ۱۸ ماده‌ای را به آن‌ها ارائه کرده بود.

وی همچنین در توصیه‌های بعدی نیز گفته بود که مسئولان و والی‌های طالبان برای جلوگیری از مهاجرت از افغانستان با مردم دیدارهای مستقیم داشته باشند و برای یافتن راه‌حل مشکلات آن‌ها کمک کنند.

آخوندزاده همچنین خواسته بود تا آنها «تلاش‌های خود را برای تدابیر بیشتر امنیتی ادامه دهند تا کسی فرصت ارعاب و ترساندن دیگران را نداشته باشدو خصوصاً هیچکس در برابر خدمات و فعالیت‌های تجار، کسبه‌کاران، و متخصصین موانع ایجاد نکند».

رهبر طالبان همچنین با صدور فرمانی درباره حقوق زنان تاکید کرده بود که رضایت دختران برای ازدواج ضروری است و هیچکس نمی‌تواند زنی را مجبور به ازدواج کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس