آیت‌الله آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اعدام جمعی از شیعیان عربستان گفت: قلوب شیعیان و بلکه هر مسلمان آزاده‌ای در جهان از این همه جنایت در حق جوانان کم سن و سال به درد می‌آید.

به گزارش مشرق، وی صبح امروز در ابتدای درس خارج اصول خود، شهادت جمعی از مسلمانان به دست سفاکان آل‌سعود را تسلیت گفت و تصریح کرد: قلوب شیعیان و بلکه هر مسلمان آزاده‌ای در جهان از این همه جنایت در حق جوانان کم سن و سال به درد می‌آید که به بهانه‌های واهی و از خوف کنده‌شدن ریشه سلطنت طاغوتی آل‌سعود، اینگونه به شهادت رسیده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ، شیعیان در حب امیرالمومنین و فرزندان ایشان «علیهم‌السلام» امتحانات و ابتلائات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و جنایاتی را متحمل شده‌اند که تاریخ کمتر به خود دیده است، افزود: شیعیان و محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام در برابر همه این جنایات همچون کوه ایستادگی کردند و پرچم اسلام ناب محمدی صل‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را برافراشتند؛ نه اسلامی که به دست امویان، آل‌زیاد و آل‌مروان افتاده بود؛ جماعتی که نه برپا داشتن نماز برایشان اهمیتی داشت و نه اقامه عدل و نه احکام نورانی قرآن.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه شیعیان از اسلامی دفاع کردند و دفاع می‌کنند که از زبان قرآن‌های ناطق شنیده‌اند، اهل‌بیت علیهم‌السلام را بر مبنای حدیث متواتر ثقلین، ثقل عدل کتاب‌الله دانست و خاطرنشان کرد: اهل‌بیت علیهم‌السلام بر حسب آیات و روایاتی که نه فقط در منابع شیعی بلکه از اکابر اهل‌سنت نیز نقل شده است، نور خداوند در آسمان‌ها و زمین هستند و شیعیان حول این نور عظیم گرد هم آمده‌اند؛ لذا شیعیان همواره از اسلام حقیقی و قرآن دفاع کرده‌اند و در طول تاریخ، جان خود را در این مسیر تقدیم حق متعال کرده و رزق شهادت نصیب‌شان شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آل‌سعود گمان می‌کند که با این روش‌های وحشیانه و سرکوب‌گرانه می‌تواند نور خدا را محو کند. اینان گویی از اعقاب بنی‌امیه‌اند و اگر بدتر از آنان نباشند، بهتر هم نیستند زیرا به همان روش‌های ستم‌گرانه آنان عمل می‌کنند.

جنایاتی که آل‌سعود در عصر حاضر مرتکب شده‌اند کم نبوده است؛ از اعدام سبعانه شهید شیخ نمر گرفته تا سایر علمای شیعه و اعدام‌های اخیر، شاهدی بر این مدعاست.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به آیه شریفه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، اظهار کرد: این سنت الهی است که نور خداوند با استقامت و صمود باقی می‌ماند و هر چه کفار و مشرکین بخواهند در جهت خاموش کردن آن گام بردارند موفق نخواهند شد. شیعیان به دنبال همین نورند و این اتهامات که در طول تاریخ به شیعیان نسبت داده شده و امروز هم وهابیت تکفیری در جهت تکثیر آن است که «شیعه فردپرست است»، آشکارا اتهاماتی واهی و بی‌اساس است. خطاب ما به حضرت بقیه‌الله‌الاعظم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، «یا تالی کتاب‌الله و ترجمانه» است یعنی ما اهل بیت (ع) را ترجمان کتاب‌الله می‌دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یقین داریم سلطنت مطلقه متعلق به آل‌علی علیهم‌السلام است، یادآور شد: این اتفاق، اولین و آخرین رخداد از این جنس نیست اما طواغیت آل‌سعود بدانند که شیعیان و نور اهل بیت علیهم‌السلام باقی خواهند ماند و ان‌شاءالله حاکم اصلی با ظهور خود، جهان را سرشار از عدل و داد خواهد کرد. ان‌شاءالله مقدمه و طلیعه ظهور نیز نابودی و کنده‌شدن شر غاصبان ارض پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و سرزمین وحی باشد و دعا می‌کنیم آنان که در بند این سفاکان و طواغیت هستند هر چه زودتر از چنگ آنان رهایی یابند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    کار سعودیها بسیار زشت و جنایتکارانه بوده
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    مگه ایشون هنوز رییسه ؟؟؟ مگه برادران لاریجانی همگی برکنار نشده بودند ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس