روایت افغان‌هایی که از کشورشان خارج شدند؛ آمریکایی‌ها به ما دروغ گفتند

شهروندان افغانستانی که در جریان سقوط کابل از کشورشان به کمپ‌های نظامی آمریکا منتقل شده‌اند، اکنون می‌گویند که آمریکا به آنها دروغ گفته و در نهایت آنها مجبور شدند به افغانستان بازگردند.

به گزارش مشرق، شمار زیادی از شهروندان افغانستان در پی سقوط کابل که سابقه همکاری با نهادهای نظامی و غیرنظامی آمریکا و کشورهای غربی را داشتند، در جریان روند تخلیه از این کشور انتقال داده شدند.

تعداد افراد منتقل شده از افغانستان نزدیک به هشتاد هزار نفر می‌رسید، که در کمپ‌های نظامی آمریکا در کشورهای آلبانی، ابوظبی، اوگاندا، آلمان و قطر نگهداری می‌شدند.

با اینکه ماه‌ها از انتقال این افراد در این کشورها می‌گذرد، اما به تعدادی کمی آنها رسیدگی شده و تعداد زیادی از آنها همچنان در بی‌سرنوشتی، منتظر انتقال و اسکان در آمریکا هستند.

گفته می‌شود بعد از بارها بررسی اسناد انتقال یافتگان، تنها ۱۳۰ نفر از آنها واجد شرایط انتقال و اسکان در آمریکا هستند.

آنان به رسانه‌ها گفته‌اند که آمریکایی‌ها به ما دروغ گفتند، و بعد از در نظر نگرفتن تظاهرات‌ها و تلاش‌های ما برای رسیدگی به پرونده‌هایمان توسط آمریکا، آنان ترجیح دادند به افغانستان بازگردند.

تعداد ۳۰۰ تن از افغانستانی‌ها به دلیل وضعیت نامناسب کمپ‌ها و نامشخص بودن سرنوشت مجبور شده‌اند تا به افغانستان برگردند.

افغان‌ها که در کمپ ابوظبی نگهداری می‌شوند، تعدادشان بیشتر از ۵ هزار نفر است، این‌ افراد برای رسیدگی به پرونده‌های خود دست به تظاهرات زده و بارها خواستار توجه آمریکایی شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    نوش جونشون، غربگداهای همکار یانکی‌های ایران رو هم بفرستین ور دل اونها!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس