کد خبر 1351999
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
چند بار به کرونای اُمیکرون مبتلا می‌شویم؟

عضو ستاد ملی کرونا درباره شیوع امیکرون BA۲ در ایام نوروز هشدار داد و گفت: هموطنان در ایام نوروز به کشورهای منطقه از جمله کویت، مصر، یمن و امارات سفر نکنند.

به گزارش مشرق، عضو ستاد ملی کرونا با اعلام اینکه امیکرون دو سویه مهم به نام‌های BA۱ و BA۲ دارد گفت: تا کنون همه موارد امیکرون مشاهده شده در کشور بجز دومورد از نوع BA۱ بوده است.

دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه موارد BA۲ مشاهده شده در کشور به سرعت کنترل شده، درباره مسافرت هموطنان به کشورهای منطقه از جمله کویت، مصر، یمن و امارات هشدار داد و گفت: با توجه به هشدارهای جهانی در خصوص شیوع سویه امیکرون BA۲ در این کشور ها، در تعطیلات نوروز هموطنان یا اصلا به این کشورها سفر نکنند و در صورت سفر حتما شیوه نامه‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

عضو ستاد ملی کرونا درباره تفاوت BA۱ با BA۲ هم گفت: BA۲ هم شبیه امیکرون نوع یک سرایت پذیری بالایی دارد. همچنین شدت بیماری , BA۲ بیشتر و سخت‌تر از نوع یک است.

دکتر مردانی افزود: برخی گزارش‌ها نیز حکایت از آن دارد که سویه BA۲ از نظر بیماری زایی شباهت زیادی با دلتا دارد.

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    با زدن 3 دوز واکسن و استفاده از ماسک و مدام ضدعفونی کردن دستها با استفاده از ژل و الکل و نرفتن به اجتماعات و تقویت سیستم ایمنی بدن انشاالله همیشه سالم بمانید
    • صمد IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      ان شاء الله همه هميشه سالم بمانيم - بالاخره يك بار هم ديديم اين اقاى سعيد رضايي توانست ديدگاهى درست و حسابى و حقايق را بنويسد. خدا را شكر. با اين ياد اورى كه ( انشاءالله ) غلط است حتما بايد نوشته شود ان شاء الله
  • واکسن نزده IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 3
    همه مردم تجربه کردند ؟! پس چرا من نگرفتم ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس