پرسپولیس از ابتدا حمله کند راحت به گل می رسد/ دفاع استقلال شکننده اما خط جلوی این تیم خطرناک است/ یک نگرانی بزرگ برای دربی دارم

جواد منافی بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: با توجه به اینکه مساوی به هیچ درد پرسپولیس نمی‌خورد شاگردان یحیی باید احتیاط را کنار بگذارند و با تمام قدرت فقط برای برد به میدان بروند.

به گزارش مشرق، جواد منافی بازیکن و مربی اسبق پرسپولیس، در آستانه دربی نود و هشتم درباره شرایط این روزهای پرسپولیس، حساسیت و اهمیت برد این دیدار برای این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

شرایط پرسپولیس در آستانه دیدار دربی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بطور کلی بازی دربی با سایر مسابقات فرق دارد. تفاوتش هم کم نیست. با توجه به اینکه پرسپولیس نیاز مبرمی به برد دارد این مسئله کار را برای پرسپولیس حساس‌تر می‌کند، چون استقلال اگر مساوی هم کند انگار برده است. شرایط جدول به گونه‌ای است که پرسپولیس باید احتیاط را کنار بگذارد و برای کسب هر سه امتیاز به میدان برود. چون مساوی دردی از پرسپولیس را درمان نمی‌کند.

توصیه شما به کادرفنی پرسپولیس در این ارتباط چیست؟

به نظرم کادر فنی باید جسورانه تیم را مقابل استقلال به میدان بفرستد. باید با یک ترکیب هجومی و حتی قرار دادن دو فوروارد در خط حمله اش، استقلال را تحت فشار بگذارند. البته من یک مقدار نگران دفاع هم هستم.

چطور؟

این نگرانی هواداران هم هست. در بازی‌های اخیر، پرسپولیس گل‌هایی می‌خورد که ما در سال‌های گذشته کمتر شاهدش بودیم. قهرمانی‌های اخیر پرسپولیس با کلین شیت‌ها و گل خورده کمی‌رقم می‌خورد اما امسال یک مقدار زیاد گل می‌خوریم و گلها هم گل‌های بدی است.

دلیلش چیست؟

فکر می‌کنم دلیلش بیشتر به خاطر تغییرات دائم و زیاد در خط دفاعی تیم است. نبود هماهنگی لازم باعث شده تا حدی در خط دفاع متزلزل باشیم. این بازیکن تاجیکی جدید هم که آمده هنوز نتوانسته با بقیه بازیکنان جور شود. رامین هم که آمده و یک مقدار نگران او هم هستم. رامین در حمله و هجوم عالی کار می‌کند. به تو می‌زند، ارسال می‌کند، شوت می‌کند و می‌جنگد ولی در برگشت‌ها کمی‌باعث می‌شود دفاع مان شکننده باشد. من نگران پشت سر رامین رضاییان هستم. برای نمونه گلی که ما جلوی مس رفسنجان خوردیم به خاطر برنگشتن رامین بود. لااقل باید یک نفر پشت سر او باشد که فضای پشتش را پر کند.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس باید در دربی انتحاری بازی کند

پرسپولیس در بازی‌های اخیر در همان اوایل بازی سریع گل می‌زند. فکر می‌کنید این روش در دربی هم تکرار شود؟

با توجه به خط دفاع شکننده استقلال اتفاقاً باید اینگونه باشد. از وقتی دو مدافع اصلی استقلال از این تیم جدا شده اند خط دفاعی استقلال شکننده شده و اگر تا الان هم کم گل خورده به خاطر ناتوانی حریفانش در خط جلویی بوده ولی پرسپولیس با توجه به اینکه نفرات فوق العاده خوبی در خط جلو دارد می‌تواند با استفاده از پاشنه آشیل استقلال در همان ابتدای بازی به این تیم گل بزند و کار را تمام کند. نفراتی مثل ترابی یا وحید امیری اگر روز خوبشان باشد قطعاً به این مهم می‌رسند. من از بچه‌ها می‌خواهم به این نکته توجه کنند. امیدوارم امید عالیشاه و دیگر بازیکنان باتجربه پرسپولیس هم در این بازی اهمیت برد را بدانند که حتما می‌دانند.

فاصله شش امتیازی استقلال چه حاشیه امنیتی به این تیم می‌دهد؟

دربی شرایط خاص خودش را دارد و اصلا ربطی به جدول ندارد. من فقط این را می‌گویم؛ پرسپولیس اگر به قهرمانی فکر می‌کند باید برود، بجنگد، برنده شود و با پیروزی زمین را ترک کند. چیزی جز برد به درد پرسپولیس نمی‌خورد. چون پرسپولیس دیگر در این شرایط چیزی برای از دست دادن ندارد. باید با یک فوتبال هجومی‌و البته هوشمندانه بداند که اول گل نخورد و بعد هم برنده شوند. چون خط جلویی استقلال برخلاف خط دفاعی اش خطرناک است.

به نظر شما کدام بازیکن پرسپولیس در این دیدار بیش از سایرین انگیزه دارد؟

همه بچه‌های تیم انگیزه دارند که گل بزنند. فکر می‌کنم حتی بازیکن ازبک تازه وارد پرسپولیس هم دوست دارد در این بازی گل بزنند. امیدوارم روز، روز خوب ترابی و وحید امیری باشد و از دقیقه یک، خط دفاعی شکننده استقلال را تحت فشار قرار دهند.

پیش‌بینی تان از نتیجه این بازی چیست؟

دوست ندارم نتیجه را پیش‌بینی کنم. چون فکر می‌کنم باید منتظر بازی نشست و آن را دید. اما امیدوارم پرسپولیس با اختلاف یک گل برنده شود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس