کد خبر 1351829
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
تصاویر | پرقدرت‌ترین اتوبوس برقی ایرانی ؛ داخل کابین اتوبوس را ببینید

نخستین اتوبوس برقی ایران خودرو به عنوان پرقدرت‌ترین اتوبوس برقی ساخت داخل و با بالاترین ظرفیت باتری به بازار حمل و نقل عمومی کشور معرفی شد.

به گزارش مشرق، پروژه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل با نام تجاری ای-آتروس (e-Atros) معرفی شده است. این نخستین اتوبوس برقی ایران خودرو است که مطابق با استانداردهای بین‌المللی و فناوری‌های روز جهان به تولید رسیده و به عنوان پرقدرت‌ترین اتوبوس برقی ساخت داخل و با بالاترین ظرفیت باتری، به بازار حمل و نقل عمومی کشور معرفی شد.

در این محصول از بهترین برندهای جهانی موتورهای الکتریکی با توان حداکثری ۴۷۵ اسب بخار و گشتاور حداکثری ۳۵۰۰ نیوتن متر بهره گرفته شده است. به گزارش صدا و سیما، قرار است موتور برقی این اتوبوس سال آینده داخلی‌سازی شود.

اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل از بهترین برندهای جهانی باتری بهره می‌برد که با ظرفیت ۳۵۰ کیلووات ساعت، بالاترین ظرفیت باتری را در میان اتوبوس‌های برقی ساخت کشور داشته و با کالیبراسیون انجام شده بر روی محصول به منظور استفاده بهینه باتری، امکان پیمایش ۲۵۰ کیلومتر با هربار شارژ را خواهد داشت که از این نظر نیز پیشتاز است.

رونمایی از نخستین اتوبوس برقی ایرانی +عکس

این محصول با بهره‌مندی از پرقدرت‌ترین موتور بازار و امکان بالاروی از شیب ۲۰ درصد به صورت ممتد و همچنین به کارگیری آخرین فناوری‌های مورد استفاده در اتوبوس‌های برقی در بخش ایمنی، آسایش و راحتی راننده و مسافران، به طور کامل برای استفاده در شرایط مختلف مسیرهای حمل و نقل شهری، آماده است.

رونمایی از نخستین اتوبوس برقی ایرانی +عکس

اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل از ویژگی‌هایی همچون طراحی بدنه و شاسی یکپارچه (مونوکوک)، ارتباط با مرکز داده، بازیابی انرژی، سامانه نمایشگر پیشرفته و سامانه خنک‌کاری برخوردار است.

رونمایی از نخستین اتوبوس برقی ایرانی +عکس

بر اساس بررسی‌های انجام شده، استفاده از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل برای جایگزینی ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری، منجر به کاهش مصرف سوخت سالانه ۴۰ هزار لیتر به ازای هر دستگاه اتوبوس با میانگین پیمایش ۸۰ هزار کیلومتر در سال و همچنین کاهش انتشار سالانه ۲.۳ تن گاز آلاینده به ازای هر اتوبوس خواهد شد.

رونمایی از نخستین اتوبوس برقی ایرانی +عکس

این اتوبوس برقی از سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اضافه خواهد شد.

رونمایی از نخستین اتوبوس برقی ایرانی +عکس

منبع:ایکوپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    18 0
    خیلی هم خوب. دستشون درد نکنه / عالی و قشنگه
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    9 1
    اول در بخش محدود مانند فرودگاهها و ... استفاده شود تا نواقص آن اصلاح شود
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 1
    طراحی بدنه خوب و به روز است اما طراحی داشبورد نامناسب و قدیمی
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 4
    وا... اگه ایرانی باشه! به جز اتاق بقیه چینی
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 2
    بعید است این اتوبوس در شهرهایی با گرمای جهنمی مثل شهر اهواز کارکرد داشته باشد، چند سال قبل اتوبوس های گازی در شهر اهواز مدتی آزمایش شدند، اما به علت گرمای بیش از حد هوا و استفاده از سیستم سرمایشی برای مسافران، نتوانستند دوام بیاورند و از رده خارج شدند. فکر نکنم اتوبوس های برقی بتوانند در گرمای بالای ۶٠ درجه سانتیگراد شهر اهواز دوام بیاورند. برای شهر اهواز نیاز به اتوبوس های مخصوصی است که گرمای این شهر را تحمل کنند.
  • سجاد IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 1
    بسیار عالی اتوبوس همینجوری هم نمیشه متوجه شد وقتی میرسه کنارت، این دیگه موتور صدادار نداره باید خیلی حواس راننده جمع باشه. یه صداهایی باید برای متوجه کردن عابر تولید کنن.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    اگه تولید داخلی پس چرا پلاک گذر موقت خورده ؟؟
    • Hm IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      0 0
      سلام ماشین هایی که تولید اولشون هست و برای تست استفاده میشن روشون پلاک موقت میزنند🤦🏻‍♂️
  • Mohammad US ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 2
    بنویسید ایرانی ، بخوانید چینی ، حتی یک درصد از کل این اتوبوس ساخت داخل نیست ، مثل خودروسازهای خصوصی که فقط واردکننده هستند ولی تعرفه پرداخت نمی‌کنند.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 1
    مارکه ازپونه بدش میا_دم لانه ش سبز میشه هرجامیری ولوهه طرف نفرت دارم ازش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس