کد خبر 1351759
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
وزارت حقوق بشر یمن اعدام‌ها در عربستان سعودی را محکوم کرد

وزارت حقوق بشر یمن یکشنبه شب اعدام ۸۱ نفر در عربستان سعودی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق از المسیره، وزارت حقوق بشر یمن جنایت شنیع رژیم سعودی علیه ۸۱ نفر از جمله ۲ زندانی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به شدت محکوم کرد.

وزارت حقوق بشر یمن افزوده است: ما از همه سازمان‌ها، مردم جهان و کشورهای آزاد می‌خواهیم که موضعی آزادانه و شرافتمندانه در رد جنایات رژیم سعودی اتخاذ کنند.

وزارت حقوق بشر یمن اضافه کرده است: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که رژیم سعودی را مطابق با قوانین، معاهدات و توافق‌های بین‌المللی پاسخگو کند.

وزارت کشور عربستان روز شنبه از اجرای حکم اعدام ۸۱ نفر از جمله ۴۱ شیعه خبر داد که اتهام آن‌ها مواردی چون «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج و انجام فعالیت‌های تروریستی» ادعا شده است.  

این بیانیه محکومان را به زیر نظر گرفتن و هدف قرار دادن تعدادی از مقامات، نیروهای امنیتی و مهاجران، مین گذاری، آدم ربایی، شکنجه، تجاوز جنسی، سرقت مسلحانه، قاچاق اسلحه، مهمات و بمب و انتقال آن‌ها به داخل کشور متهم کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    وزارت حقوق بشر یمن؟ جوکه. خخخخخخخخخ
  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    باسلام خدمت برادران یمنی بااعلام این محکومیت ده تا نظامی متجاوز دشمنتونو سریع محاکمه و درمیدان صنعا به دار مجازات بسپرید لطفاً...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس