کد خبر 1351593
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کاترین شکدم

شاید با روشن شدن واقعیت ماجرای «شکدوم» برای اپوزیسیون ماجرا تمام شده باشد ولی رسانه ها و جریان انقلاب اسلامی نیاز است این موضوع را برای مردم بیشتر تبیین کنند.

به گزارش مشرق، بعد از جنجال‌های فراوانی که از سوی برخی جریات در خارج و داخل کشور درباره ماجرای ساختگی و دروغ نفوذ «کاترین پرز شکدم» در برخی نهادهای انقلابی و ارتباط وی با برخی مقامات صورت گرفت و بعد اظهارات «شکدم» که کذب بودن ادعاهای مطرح شده را ثابت کرد، چند روزی می گذرد اما مسئله مهم این است که درس‌های این ماجرا فراموش نشود و به درستی برای مردم تبیین شود، درسی که به وضوح نشان داد معاندین و پادوهای دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و مسئولان نظام به چه طراحی‌های پیچیده‌ای دست می زنند و چگونه با مخلوط کردن راست و دروغ و با سواستفاده از فضای بی در و پیکر مجازی برای با تولید و انتشار محتواهای دروغ و کذب علیه انقلاب و کشور فعالیت می‌کنند.

نکته مهم دیگر این ماجرا که نباید فراموش شود این است که چگونه یک روایت اشتباه با شگردهای خاصی که به کار گرفته می‌شود، می‌تواند افکار عمومی را فریب دهد تا جایی که حتی برخی از نیروهای انقلابی را هم دچار تردید کند.

بیشتر بخوانید:

لوث کردن خیانت و جاسوسی در پوشش «پروژه شکدم»

اگرچه پرداختن به ماجرای یادداشت « شکدوم» بعد از مدتها آن هم توسط برخی جرایانات انحرافی قابل تامل است، اما بسیاری از چهره های سیاسی معتقدند پیگیری ماجرا و پر و بال دادن به آن از سوی برخی افراد و گروه ها، با اهداف خاصی همچون تخریب چهره مقامات نظام و تخریب انقلاب پیگیری شد که قطعا اگر خود شکدم پاسخ این دروغ‌پردازی‌ها را نمی‌داد، در روزهای گذشته و آینده این جریانات با قدرت بیشتری اهداف خود را پیگیری می کردند.

* ماهی گیری جریانات غربگرا از یک داستان ساختگی

از زمانی که ادعای نفوذ « شکدم» در برخی نهادهای انقلابی و ارتباط وی با برخی مقامات مطرح شد برخی جریانات غربگرا به هر صورتی که می‌توانستند تلاش کردند تا ماهی خود را از آب گل آلود بگیرند، اما با شفاف شدن آب و مشخص شدن واقعیت، این جریانات و افراد نه تنها عذرخواهی نکردند بلکه سعی داشتند با پاک کردن صورت مسئله، اذهان عمومی را از دروغ‌هایی که گفتند و ادعاهایی که داشتند، منحرف کنند.

* پرده‌ای که کنار رفت...

با روشن شدن سناریوپردازی‌هایی که با رمز «شکدوم» صورت گرفت، چهره پلید طراحان این سناریو که برای تخریب انقلاب اسلامی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند، مشخص شد و قطعا این دشمنی با بازیگران و سناریوی جدید تکرار خواهد شد و آنچه مهم است این است که در مقابل چنین جریاناتی چگونه باید رفتار کنیم.

اقدامات و توطئه های اخیر معاندین و دشمنان انقلاب نشان می دهد آنها به شدت به دنبال ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله میان مسئولان انقلاب و مردم هستند و برای این هدف دست به هر کاری می زنند و در این مسیر هم از تمام توان پادوهای خود در داخل کشور استفاده می کنند. در چنین زمانی باید در مقابل شایعاتی که مطرح می شود با بینش، بصیرت و شناخت عمل کرد.

مصاحبه اخیر شکدم نشان داد که نباید به هر ادعایی در فضای مجازی مطرح می‌شود، اعتماد کرد و از سویی هم مشخص شد برخی اخبار و روایت های دروغ می تواند ظاهری بسیار واقعی داشته باشند و دشمن آنها را بگونه ای طراحی می کند که برای مردم باورپذیر باشد، لذا نباید فریب این بازی ها را خورد.

ادعاها و دورغ‌پردازی‌ها درباره «شکدم» تا حدی عجیب بود که خود « شکدوم» هم در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اذعان کرد که از شایعات و مطالب کذبی که درباره ‌اش در فضای مجازی مطرح شده، بسیار تعجب کرده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که شاید برای برخی از جریانات معاند و غربگرا با مصاحبه «شکدوم» و مشخص شدن واقعیت، این ماجرا تمام شده باشد ولی رسانه ها و جریان انقلابی نباید به سادگی از این ماجرا عبور کنند و نیاز است این ماجرا را برای مردم به درستی تبیین کنند تا در آینده برخی نتوانند با داستان‌های ساختگی خود اذهان عمومی را فریب دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • DE ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    12 4
    خیلی مطلب ساده است اگر کسی به شخصی تهمت ناروا بزند دادگاه آن شخص را به انواع جریمه ها محکوم میکند و بایستی کلی غرامت بدهد و جریمه بشود بخاطر اعاده حیثیت. لیکن وقتی وزیر و معاون وزیر و نماینده مجلس حتی رییس جمهور اصلاح طلب یک مملکت به نظام تهمت بزنند و توهین کنند و تازه برایشان فرش قرمز پهن کنند و وقتی شخصی به موازات این‌ که مردم مستضعف و تحت ظلم قشر فقیر ایران روز بروز مستاصل تر میشود و مسوولی ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هیجده میلیارد دلار را بین رانتخوارن تقسیم میکند و ۶۵ تن طلا را آتش میزند و خبری نمیشو چه دلیلی دارد ستون پنجم که در بعضی مدیریت های بالا نفوذ کرده اند به نظام و سرمایه های نظام تهمت و افترا نزنند. آیا تا کنون روزینامه های زرد و وابسطه به صهیون جهانی در ایران را به جرم نشر اکاذیب و دروغ محاکمه کرده اید. ؟ در ایران این آزادی نیست به این باید گفت هرج و مرج فرهنگی و رسانه ای.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 4
    قابل‌توجه‌ترین بخش این داستان اینه که تنها منبع این داستان یک اکانت توییتری هست و کم‌سوادترین افراد هم می‌دونن که یک اکانت توییتری نمی‌تونه منبع یک خبر باشه .مثلا اگر من یک اکانت بسازم و یک متن علیه اون افراد بنویسم و بگم شما بدکاره هستید چون توی یک اکانت توییتری نوشته ، مسلما حرف من رو نمی‌پذیرن . اگر مردم با یک متن ساختگی فریب می‌خورن پس فردا که تکنولوژی دیپ‌فیک که می‌شه باهاش هر فیلمی رو برای هر کسی ساخت رواج پیدا کنه چه اتفاقی می‌افته . چرا این‌همه آدم حرف این اکانت رو باور کرده‌اند ؟ پاسخ اینه که هیچ کس باور نکرده . بلکه همشون دارن وانمود می‌کنن که باور کرده‌اند . کسی که دوست داره یک حرفی رو باور کنه و به وجود حساب اخروی هم چندان اعتقادی نداشته باشه ، برای باور کردن اون حرف به دنبال سند نمی‌گرده . این قاعده‌ایست که ضدانقلاب‌ها از اون دارن استفاده می‌کنن چون می‌دونن دسته‌ای از مخاطبان از بعضی خبرها خوششون میاد و برای باور کردن اون خبر دنبال سند نمی‌گردن . اونها هم این خبرها رو براشون تولید می‌کنن . در واقع این خبرها یک دروغ دسته‌جمعی هست که چند میلیون نفر یک خبر رو با علم به دروغ بودنش بازگو می‌کنن و همزمان وانمود می‌کنن که اون رو باور کرده‌اند . اما برای مبارزه با این خبرها باید چه کرد ؟ بهترین راه اینه که ریشه‌ی گسترش این نوع خبرها که عدم اعتقاد به آخرت و حساب و جهنم هست رو هدف بگیریم . حتی ریشه‌ی بدحجابی ها هم همینه . فضای مجازی دست ما نیست ولی فضای شهرها و روستاها که دست ماست . میشه تمام شهرها و روستا ها رو پر کرد از پوسترهایی که مرگ رو یاداوری کنه . جهنم و حساب و کتاب رو یادآوری کنه . استدلال در برابر این افراد فایده چندانی ندارد . باید مرگ را همواره به یاد آنها اورد . همونطور که روی سیگارها عکس ریه سرطانی میذارن ، باید قانون بذارن که روی سر در تمام مغازه‌ها پوسترهایی از تصویر جهنم و مرگ و شب اول قبر بذارن . ریشه‌ی بسیاری از بی‌اخلاقی ها مثل نشر دروغ و بی‌حجابی رو ان‌شا الله میشه با همین کار خشک کرد .
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    5 14
    از کی تاب حال مرکز رسانه ای انگلیس BBC فارسی مرکز قابل استناد شده !!!؟
    • DE ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      4 1
      بی بی سی مهم نیست بلکه گفته های این خانم سندیت داره که از زبان خودش درمی اید. حالا میخواهد هر رسانه رسمی باشه. سایت طرفداران احمدی نژاد با این اعمال ناجوانمردانه و ننگین شون با این تهمت های کثیف شون در به ته جهنم جا دارند. خیلی خبیث و شیطان صفت شدند.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    6 11
    چون ایشان که سالها به دروغ گفته من مسلمان شدم یکباره می گوید من دروغ گفتم!! حالا چطور باید مصاحبه اش را در بی‌بی سی کذاب باور کرد؟؟؟
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      3 12
      لازم نیست مصاحبه بی‌بی‌سی رو باور کنی . همین که بدونی یه اکانت توییتری منبع موثق نیست کافیه . وگرنه من هم همین الان می‌تونم یه اکانت تشکیل بدم و هزار جور مطلب به شما نسبت بدم . آیا شما مطلب من رو می‌پذیرید ؟ آیا برای انکار مطلب من نیاز هست که بی‌بی‌سی بی‌گناهی شما رو اعلام کنه ؟
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 4
    موافق مشرقم
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    10 0
    یه تجربه خوب برای بعضی ها که تازه مسلمانان اتباع خارجی رو با حساسیت وسواس ارتباط ندن دلیل نمیش ینفر وقتی به اسلام گروید ما اون شاخص سلبریتی کنیم وقتی باطنش برای ما مشخص نیست چه بسا نفوذی باش یهودی ها از این ترفند برای ضربه زدن به دشمنان مخالفانشان استفاده میکردن یکی از دلایل فروپاشی دولتهای غیردوست خودشون نفوذ یهودی هایی بود که بظاهر مسلمان شده بودن اما در باطن یهودی بودن
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 13
    تمامی رسانه هایی که به دروغ پردازی پرداختند بایستی توسط قوه قضائیه احضار و مورد بازخواست قرار گیرند چرا باید رسانه ها اینقدر بی در و پیکر باشند که به هر دورغگویی و تحریف بپردازند بایستی تحریفگری و دروغ پردازی از رسانه های داخلی برچیده شود
  • DE ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 8
    ان چند نفری( سایت طرفداران احمدی نژاد) که ناجوانمردانه و نامردانه با هدف تخریب بازوان توانمند و خالص کشور دست به چنین تهمت و افتراء هایی با هدف فتنه سازی و ایجاد بدبینی همقدم با اهداف دشمنان حرکت می کنند، لازمه قوه قضائیه از این افراد مجرم بدون گذشت همه انهارو محاکمه و مجازات کنند. تا فراموش نکنن در ایران اجازه این تاخ و تاز های نامردانه به چنین افرادی داده نمیشه و یادشان بمونه دیگه از این غلط های زیادی دراین کشور نکنن که جایی نداره ,
  • رضا IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 10
    طراحى پيچيده كجاست داداش من ؟! از شرارت محموت غافل نشيد !
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 1
    موافق مشرقم
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    دقیقاااااااااااااااااااااااااااااا
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 1
    تاوقتی که دروغ پردازی وشایعه پراکنی واتهام هیچ هزینه ای برای متخلفین نداشته باشد، همین آشه وهمین کاسه...!!!! کسی که اتهام می زندیایک شایعه رامنتشرمی کندبایدبتوانددریک محکمه ادعایش رااثبات کندوگرنه متخلف است وبایدبه اشدمجازات محکوم گردد.
  • مجید IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    چون نفوذ از جایی صورت میگیره که فکرشو نمیکنی؟؟!!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    آره بابا خودش که نمیاد بگه ن جاسوس بودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس