کد خبر 1351436
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
راننده‌ای خاص با 53 گواهینامه!

سلطان گواهینامه ایران گفت: انواع گواهینامه زمینی، هوایی، دریایی و زیردریایی را کسب کردم و در مجموع ۵۳ گواهینامه دارم که ۳۰ مورد از آنها برای مهارت حمل و نقل وسایل قابل جابه‌جایی است که به عنوان رکورد در گینس ثبت شد.

به گزارش مشرق، امید ذات علی، سلطان گواهینامه ایران در برنامه شب نشینی شبکه جام جم گفت: من تقریباً مجاز به استفاده از تمامی ماشین‌آلات رهاسازی، صنعتی و کشاورزی هستم.

وی ادامه داد:‌نکته‌ای که پشت گواهینامه من دیده می‌شود تمام شدن جای گواهینامه‌های ویژه است که شامل لیفتراک، بلدوزر و موارد این چنینی می‌شود. من گواهینامه‌های دیگر را به صورت یک فهرست دریافت می‌کنم.

این راننده خاص بیان داشت:‌یکسری از ماشین‌آلات وجود دارند که بسیاری از افراد در کشور و متخصصان صنعت از آن استفاده می‌کنند اما نمی‌دانند که نیاز به گواهینامه مجزا دارند.

ذات‌علی ادامه داد: ریچ استاکر یک دستگاه شبیه به لیفتراک است که برای حمل کانتینرهای بنادر استفاده می‌شوند. من از سال ۹۵ شروع کردم انواع گواهینامه زمینی، هوایی، دریایی و زیردریایی را کسب کردم و در مجموع ۵۳ گواهینامه دارم که ۳۰ مورد از آنها برای مهارت حمل و نقل وسایل قابل جابه‌جایی است که به عنوان رکورد در گینس ثبت شد.

وی افزود: من خلبان پاراگلایدر هستم، تا سطح کمک مربی آن پیش رفته‌ام و در حال حاضر دانشجوی خلبانی ULPPL هستم. بالاتر از لذتی که در پرواز وجود دارد لذت غواصی است.

این راننده خاص خاطرنشان کرد: با حفظ احترام به تمامی افرادی که در حوزه‌های پرواز و هواپیمایی کار می‌کنند به جرئت می‌توانم بگویم قوانین دریایی بسیار دشوارتر، حساس‌تر و سنگین‌تر هستند. کشتی با وجود آن که سرعت بسیار بالایی ندارد اما کنترل آن بسیار دشوار است. 

ذات علی یادآور شد: داخل دریا قسمت‌های ورود ممنوع، یک طرفه و عبور ممنوع دارند و پیروی از قوانین آنها بسیار دشوار است.

وی درباره دشواری کنترل و توقف کشتی گفت: برای مثال اگر یک شناور ۳ هزار تنی در فاصله‌ای مانند تهران کرج باشد و بخواهد در کرج توقف کند باید در تهران ترمز کامل خود را انجام دهد تا در مقصد متوقف شود.

این راننده خاص بیان داشت:‌اگر این کشتی از کنترل خارج شود و دیر ترمز کند می‌تواند چندین متر به داخل اسکله وارد شود و برخورد کند. بدترین آتش‌سوزی‌ها و تصادم‌ها در دریا صورت می‌گیرد و هدایت کشتی‌ها واقعاً دشوار است.

سلطان گواهینامه ایران گفت: گواهینامه‌های دریانوردی بین‌المللی هستند و از سراسر دنیا می‌توانند از آن استعلام ‌بگیرند. برای دریافت گواهینامه‌های دریایی بیش از همه سختی کشیدم و تمام مدت را در جنوب کشور اقامت داشتم.

وی ادامه داد: حضور همسرم باعث شد بتوانم راحت‌تر این مسیر را طی کنم و از همین‌جا از او تشکر می‌کنم.

ذات‌علی اضافه کرد: من خودم غواصی را بیش از همه دوست دارم؛ چرا که یک دنیای دیگر است. عمق ایمن برای غواصی بین ۳۰ الی ۴۰ متر هست که من تا عمق ۴۷ متر را تجربه کردم که شرایط بسیار سخت و سنگینی داشت.

این راننده خاص خاطرنشان کرد: پایین رفتن به درون عمق دشوار نیست اما بازگشتن از عمق قوانین سختی دارد. 

وی افزود: سخت‌ترین گواهینامه برای موارد دریایی بوده است. در اینجا جا دارد من به عنوان سفیر جاده‌های ایران از عزیزان ایرانی خواهش کنم تا تمامی قوانین لازم برای سفرها را رعایت کنند و به ایمنی خودروی خود در ایام نوروز دقت کنند چون تمامی این مسائل اهمیت بسیار بالایی دارند. 

وی گفت: متاسفانه چند روز گذشته یکی از دوستان عزیزم به نام وحید مهرابی را از دست دادم؛ ایشان از قهرمانان موتورسواری و رئیس بخشی از کمیته موتورسواران استان مرکزی بودند که به دلیل نداشتن کلاه ایمنی جان خود را از دست دادند؛ در نتیجه تقاضا می‌شود تمامی افراد نکات ایمنی را رعایت فرمایند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    6 0
    دمش گرم
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    5 0
    باعث افتخار ایرانی هموطن عزیزم
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 4
    که چی
  • علی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 1
    میتونه بره توی قسمت بعدی جی تی ای ایفای نقش کنه :))))
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 1
      ایول فوقالعاده بود خخخخخخخ
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 1
    چه جالب ، دمش گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس