ماکرون و شولتز درباره اجرای شرایط روسیه با پوتین گفتگو کردند

کرملین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ماکرون و شولتز با پوتین در خصوص مسائل مربوط به توافقات مربوط به اجرای شرایط روسیه پیرامون اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سخنگوی دولت آلمان امروز شنبه اعلام کرد که اولاف شولتز صدراعظم این کشور و امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین خواستار برقراری آتش بس فوری در اوکراین شدند.

سخنگوی دولت آلمان در این خصوص گفت: شولتز قبل از تماس تلفنی با پوتین، با زلنسکی درباره وضعیت اوکراین صحبت کرد. تماس شولتز، پوتین و ماکرون ۷۵ دقیقه به طول انجامید. این تماس تلفنی بخشی از تلاش های بین المللی برای پایان دادن به جنگ است!

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) نیز در این ارتباط اعلام کرد: پوتین در تماسی تلفنی، ماکرون و شولتز را در جریان تحولات اوکراین قرار داد. ماکرون و شولتز با پوتین در خصوص مسائل مربوط به توافقات مربوط به اجرای شرایط روسیه گفتگو کردند.

کرملین اضافه کرد: پوتین، ماکرون و شولتز را در جریان مذاکرات مسکو و کی یف قرار داد و به نگرانی های آنها در مورد وضعیت انسانی در اوکراین پاسخ داد. پوتین از ماکرون و شولتز خواست تا بر دولت کی یف فشار بیاورند تا از نقض حقوق بشر خودداری کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس