کد خبر 1351126
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
پیگیری تامین اعتبار وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

پس از انتشار نتایج نظرسنجی دوره های منتهی به هفته پایانی دی ماه تا هفته سوم بهمن ماه ۱۴۰۰، نتایج دوره جدید نظرسنجی از مطالبات بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری مشخص شد.

به گزارش مشرق، نظرسنجی از مطالبات بازنشستگان به صورت هفتگی در قالب نمونه‌گیری تصادفی و به منظور اطلاع از مطالبات آنان از دولت و صندوق و همچنین میزان رضایتمندی بازنشستگان از طرح‌ها و اقدامات انجام شده یا درحال انجام صندوق بازنشستگی کشوری، صورت می گیرد.

براساس جدیدترین دوره نظرسنجی انجام شده در بازه زمانی «هفته چهارم بهمن تا هفته دوم اسفند»، ۵۹ درصد پاسخ دهندگان «استمرار سالانه متناسب‌سازی معادل ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلان هم رتبه»، ۲۱ درصد «افزایش میزان حقوق در بودجه سال ۱۴۰۱»، ۱۲.۵درصد «یکسان شدن حقوق تمام دستگاه های اجرایی»،  ۶ درصد «افزایش سطح پوشش تعهدات بیمه درمان تکمیلی» و حدود ۱.۵ درصد نیز «رسیدگی به امور رفاهی»، «درخواست پرداخت وام»، «استخدام فرزندان بازنشستگان»، «استفاده از تجربه بازنشستگان برای تربیت نیروی کار جوان» و «حمایت های روانی و اجتماعی بیشتر» را بعنوان مطالبه خود از «دولت سیزدهم» اعلام کردند.

حدود ۴۶درصد از بازنشستگان مورد پرسش قرار گرفته در این نظرسنجی در پاسخ به سوال به جز بحث همسان سازی و افزایش حقوق چه مطالبه ویژه‌ای از صندوق بازنشستگی دارید، بر «بهبود خدمات پرداخت خسارت های درمانی» تاکید داشتند. همچنین ۳۸.۵ درصد «بهبود خدمات وام‌های مختلف»، ۹ درصد «بهبود خدمات گردشگری»، ۲.۵ درصد «خدمات فروشگاهی»، ۱.۵ درصد «بهبود خدمات بیمه عمر و حادثه» و ۱.۵درصد «بهبود خدمات خرید تقسیطی» و یک درصد نیز «اطلاع‌رسانی مناسب‌تر» را عنوان کردند.

نتایج این رضایت سنجی ها نشان می دهد که به طور متوسط میزان رضایت از طرح های رفاهی و حمایتی اجرا شده ۵۶.۷۱ درصد و در برخی از طرح ها چون «صدور گواهی کسر از حقوق» ۸۱درصد است.

نظرسنجی تلفنی از بازنشستگان در هفته چهارم بهمن ماه امسال، نشان می دهد رضایتمندی از سه خدمت «صدور گواهی کسر از حقوق، سفرها و خرید از گروه انتخاب» در میان بازنشستگانی که از این خدمات استفاده کرده‌اند، به ترتیب ۸۵، ۸۳ و ۶۹ درصد بوده که بالاتر از دیگر خدمات ارائه شده توسط صندوق بازنشستگی کشوری است.

در هفته نخست اسفندماه امسال نیز سه خدمت با بیشترین رضایتمندی مربوط به «گواهی کسر از حقوق، سفرها و وام ضروری» به ترتیب با ۸۵، ۸۲ و ۷۰ درصد بوده است. در هفته دوم اسفند نیز میزان رضایت بازنشستگان از سه خدمت «گواهی کسر از حقوق» با ۸۵درصد، «وام ضروری» با ۸۲ درصد و «سفرها» با ۷۸درصد بیش از سایر خدمات این صندوق بوده است.

رضایت بازنشستگان استفاده کننده از خدمات مورد پرسش در این نظرسنجی، حکایت از آن دارد که خدمات «پرداخت خسارت درمان» با ۳۸ درصد در هفته پایانی بهمن ماه، «وام پایان نامه فرزندان» با ۴۱ درصد در هفته نخست اسفند و «وام ازدواج فرزندان» با ۴۷درصد در هفته دوم اسفند کمترین میزان رضایتمندی را به خود اختصاص داده اند.

براین اساس، تسریع در تامین مالی و پرداخت خسارات بیمه درمان تکمیلی و پیگیری جدی‌تر تامین اعتبار وام ازدواج فرزندان بازنشستگان از بانک صادرات برای «همه متقاضیان واجد شرایط» در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری است و برخی خسارات معوق بیمه تکمیلی درمان نیز با تامین اعتبار لازم در فرآیند پرداخت قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    رفتیم وام ازدواج بگیریم به شکر خوردن افتادیم شمایی که دنبال ترمیم هرم جمعیتی یکم خوب دقت کنی حیات جوانها زیر سواله چه برسه به وام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس