گزارش سفر رئیس‌جمهور به مازندران/ دستور رئیسی برای بررسی مجوز ساخت‌وسازها در جنگل‌ - کراپ‌شده

رئیس‌جمهور که امروز به استان مازندران سفر کرده از استاندار این استان خواست کارگروهی را مامور کند تا از فردا تخلفات ساختمانی در درون جنگل را بررسی کند تا مشخص شود این ساختمان‌ها با چه مجوزی در حال احداث است.

 به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰) در هفدهمین سفر استانی خود به استان مازندران سفر کرد تا از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این استان قار گیرد.

در همین راستا رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه ساری مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولین ارشد استانی قرار گرفت.

دستور رئیسی برای بررسی مجوز ساخت‌وسازها در جنگل‌/ ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

رئیس جمهور را در این سفر وزرای کشور، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس سازمان محیط زیست همراهی می‌کنند.

* می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده ظرفیت‌های گسترده استان مازندران را فعال کرد

آیت الله رئیسی در همان ابتدای سفر در فرودگاه ساری و در جمع خبرنگاران درباره اهداف هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم گفت: استان مازندران، استان تولیدکننده محصولات کشاورزی بوده و به عنوان قطب کشاورزی شناخته می‌شود و از ظرفیت‌ و نعمت دریا، جنگل، زمین حاصلخیز و نیروی انسانی کارآمد برخوردار است.

دستور رئیسی برای بررسی مجوز ساخت‌وسازها در جنگل‌/ ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استان مازندران به رغم برخورداری از ظرفیت‌ها و امکانات گسترده و متنوع کشاورزی و معدنی از مشکلات و کمبودهای جدی برخوردار است که این مشکلات پیش از انجام این سفر در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در جریان این سفر قرار است برای رفع مشکلات استان تصمیم‌گیری شود.

* تاکید رئیس جمهور بر اولویت سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌های تجارت خارجی با همسایگان

آیت الله رئیسی در ادامه سفر خود از منطقه ویژه اقتصادی و اسکله امیرآباد استان مازندران بازدید کرد و در گفتگو با مسئولین این منطقه از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این بندر در مسیر رسیدن به سطح مطلوب و تکمیل تمامی ظرفیت‌های آن قرار گرفت.

دستور رئیسی برای بررسی مجوز ساخت‌وسازها در جنگل‌/ ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کارخانجات صنعتی و تولیدی در حاشیه این بندر، اظهار داشت: بندر امیرآباد از ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای توسعه برخوردار است و نباید این ظرفیت‌ها معطل بماند.

رئیسی افزود: در مسیر توسعه یافتگی و احداث کارخانه‌های تولیدی و صنعتی لازم است سازمان محیط زیست ضمن توجه به مسائل زیست محیطی، مسیر توسعه یافتگی بندر را تسهیل کند.

رئیس جمهور در جریان بازدید از بندر امیرآباد و اسکله در حال زیرساخت «رو رو ریلی» این بندر، دستور تسریع در انجام این پروژه را صادر کرد.

* ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

رئیس جمهور در ادامه این سفر از شبه جزیره میانکاله نیز بازدید کرد و ضمن آگاهی از مشکلاتی که این منطقه را تهدید می‌کند، اظهار داشت: احیا و نگهداری این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و سرمایه ارزشمندی است که باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.

رئیس جمهور گفت: هر اقدامی که برای احیاء و نگهداری منطقه میانکاله لازم است انجام شود.

دستور رئیسی برای بررسی مجوز ساخت‌وسازها در جنگل‌/ ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

رئیسی همچنین بر لزوم توجه جدی به حفظ حیات وحش و زیستگاه پرندگان در این منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به جاذبه‌های طبیعی منطقه میانکاله اظهار داشت: لازم است زمینه‌های طبیعت‌گردی در این منطقه فراهم شود تا مردم هم بتوانند در چارچوب مقررات زیست محیطی از این طبیعت استفاده کنند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه هرگونه اقدامی در این منطقه با رعایت اصول زیست محیطی و حفظ طبیعت باشد، افزود: ایجاد طبیعت‌گردی در منطقه میانکاله می‌تواند برای مردم محل درآمد و اشتغال به همراه داشته باشد.

وی همچنین دستور داد با توجه به اینکه در این منطقه آتش سوزی های فصلی اتفاق می‌افتد یک ایستگاه آتش نشانی ایجاد شود.

* بازدید رئیس جمهور از سواحل آزادسازی شده استان مازندران

رئیس جمهور در ادامه سفر خود ضمن بازدید از سواحل آزادسازی شده استان مازندران در منطقه خزرآباد ساری به استاندار دستور داد طرح‌های سالم سازی سواحل را گسترش دهند و امکانات لازم را برای تفریح سالم مردم فراهم کنند.

وی در این بازدید با تاکید بر ضرورت سالم‌سازی سواحل و ایجاد امکانات ایمنی، رفاهی و بهداشتی از استاندار خواست تمهیدات لازم را برای استفاده عمومی مردم از دریا فراهم کند.

در بازدید رئیس جمهور از سواحل آزاد شده، شماری از مردم و گردشگران با وی گفتگو کردند، جمعی از مردم نیز با رئیس جمهور عکسی به یادگار گرفتند.

دستور رئیسی برای بررسی مجوز ساخت‌وسازها در جنگل‌/ ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

رئیسی در این بازدید همچنین در گفتگو با صیادان از استاندار خواست مشکلات و مطالبات آنان را با اولویت مورد رسیدگی قرار دهد.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد مطالبات و حقوق همه کارگران پیمانی شرکتهای طرف قرار داد دولت باید قبل از پایان سال پرداخت شود.

پیش از این بخشی از سواحل استان مازندران خصوصاً در بخش خزرشهر ساری در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار داشت که با دستور رئیس جمهور این سواحل آزاد و در اختیار مردم قرار گرفت.

* دستور رئیسی برای راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز ساری در ۶ ماه آینده

رئیس جمهور در ادامه از نیروگاه نیمه‌کاره زباله سوز ۴۵۰ تنی ساری بر راه‌اندازی آن در شش ماه آینده تأکید کرد.

دستور رئیسی برای بررسی مجوز ساخت‌وسازها در جنگل‌/ ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

آیت‌الله رئیسی روز جمعه در این بازدید با ابراز تأسف از تأخیر چندین ساله در تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه نیروگاهی مهم که از ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار مگاوات برق برخوردار است، اظهار داشت: مردم نباید گرفتار و معطل طرح‌ها و پروژه‌هایی باشند که اعتبار و راهکار تکمیل آنها وجود دارد و لازم است با همت و اراده مضاعف نسبت به تکمیل اینگونه طرح‌ها اقدام شود.

رئیس جمهور پسماند را از مشکلات استان‌های مختلف به ویژه استان مازندران دانست و گفت: راه‌اندازی و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به پسماند که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد نباید دچار تأخیر شود چرا که موجب مشقت و اذیت مردم می‌شود.

* بازدید رئیس جمهور از مجهزترین مرکز آزمایش، بسته‌بندی، نگهداری و بازاریابی محصولات کشاورزی

رئیس جمهور در ادامه این سفر از مجهزترین مرکز آزمایش، بسته‌بندی، نگهداری و بازاریابی محصولات کشاورزی بازدید کرد.

دستور رئیسی برای بررسی مجوز ساخت‌وسازها در جنگل‌/ ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

آیت‌الله رئیسی در این بازدید از امکانات، تاسیسات و تجهیزات شرکت روماک‌گستر پارس بر لزوم راه‌اندازی مراکز پیشرفته بسته بندی و نگهداری محصولات باغی در مناطق مختلف کشور به ویژه‌ استان‌هایی که قطب کشاورزی هستند تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین خواستار تلاش برای بومی‌سازی  دانش فراوری، ازمایش و بسته بندی پیشرفته محصولات کشاورزی شد.

* کوتاهی در حفظ جنگل‌ها پذیرفته نیست

رئیسی بعدازظهر امروز در نشست با فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران شرکت کرد و با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌ها گفت: باید بررسی شود ساختمان‌هایی که در قلب جنگل احداث شده، با مجوز چه مقاماتی بوده و آیا آن مقام برای صدور این مجوز صلاحیت داشته یا نداشته؟ و چنانچه صلاحیت داشته، چگونه به خود اجازه داده مجوز ساخت و ساز  در جنگل را صادر و ثروت ملی را تخریب کند؟

رئیس جمهور از استاندار مازندران خواست کارگروهی را مامور کند تا از فردا صبح تخلفات ساختمانی در درون جنگل را با اولویت ساختمان‌های در حال احداث بررسی کنند تا مشخص شود این ساختمان‌ها با چه مجوزی در حال احداث است.

وی اضافه کرد: این کارگروه موظف است تا آخر امسال فهرست تخلفات را در مازندران مشخص کند تا جلوی آنها گرفته شود.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تخلف و آسیب به جنگل‌ها از هیچ فرد و دستگاهی پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: ادارات و سازمان های دولتی اجازه تعرض به منابع طبیعی را ندارند و دستگاه‌ها، مقامات و افراد بانفوذ هم چنانچه مرتکب تخلف شوند، باید با آن شدیدتر برخورد شود.

دستور رئیسی برای بررسی مجوز ساخت‌وسازها در جنگل‌/ ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

رئیسی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل، شناسایی و فورا متوقف شود و با متخلفین ذی‌نفوذ شدیدتر از سایرین برخورد شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: از امروز نباید به هیچ‌عنوان اجازه داده شود آسیبی به جنگل‌های کشور وارد شود و ضمن برخورد با متخلفان، لازم است مردم نیز در جریان این برخوردها قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استان مازندران را یکی از قطب‌های کشاورزی کشور توصیف، و  بر لزوم حمایت از کشت برنج در سطح استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت و امکان خودکفایی در برنج وجود دارد و این نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و حمایت از کشاورزان است و بدیهی است دولت از هرگونه تلاش برای خودکفایی در محصول برنج حمایت می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع بررسی وضعیت سدها توسط دانشگاههای مازندران اشاره کرد و گفت: دانشگاههای استان می‌توانند وضعیت سدها را بدون نگاه اقلیمی و با دیدگاه دقیق کارشناسی و علمی بررسی و آسیب‌های آن را برطرف کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جلوگیری از هدررفت آب تاکید کرد و گفت: لازم است در مدیریت آب، تجدیدنظر جدی انجام شود و بی‌تردید با مدیریت مناسب می‌توان کاری کرد که با کمبود آب مواجه نباشیم؛ ضمن اینکه با پیش‌بینی‌ها، پیشگیری‌ها و اقدامات مناسب می‌توان از قطعی آب و برق نیز جلوگیری کرد؛ همچنان‌که در ماههای گذشته در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صیانت و حفظ محیط زیست به معنای مسدود و محصور کردن مناطق طبیعی نیست، گفت: حفظ محیط زیست بیش از هر چیز نیازمند طراحی‌های علمی و ابتکار عمل تخصصی است که ضمن صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، امکان استفاده مردم از این مناطق نیز فراهم باشد.

وی در ادامه نقش مردم و تشکل‌های مردم نهاد را در حفظ محیط زیست مهم توصیف کرد و از رئیس سازمان محیط زیست خواست برای صیانت از منابع و ثروت ملی کشور با سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی برادرانه همکاری کنند.

* دولتمردان با همه توان به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌ها و آبادانی کشور هستند

رئیس جمهور در ادامه این سفر با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم مازندران دیدار کرد.

رئیسی در این دیدار گفت: استان مازندران از مشکلات و مسائل مختلفی رنج می‌برد که باید با نگاه مسئله‌محوری برای حل و فصل آن اقدام شود و در این زمینه دانشگاهها و محافل علمی استان به عنوان اتاق فکر و کانون اندیشه‌ورزی می‌توانند نظام مسائل استان را تعریف و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات را به دولت ارائه دهند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های مازندران در بخش‌های مختلف اظهار داشت: استان از اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریا، دیجیتال، معدن، صنعت، در کنار تجارت و صادرات برخوردار است که با نگاه علمی و تخصصی می‌توان این حوزه‌ها را به نفع پیشرفت و آبادانی استان و کشور فعال کرد.

وی نشست مسئولان دستگاههای اجرایی با صاحب‌نظران و نخبگان را از تاکیدات دولت دانست و گفت: این نشست‌های مشترک را از جلوه‌های حضور مردم می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان نمایندگان بانوان ایثارگر مازندران، گفت: کارگروهی با حضور خواهران ایثارگر تشکیل شود و مسائل همسران و مادران ایثارگران را بررسی و راهکار ارائه کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت موضوع زن و خانواده، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را حائز اهمیت دانست و گفت: ایثارگران عزیز از سرمایه‌های نظام هستند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و وظیفه مسئولین و دولتمردان است که به همه خانواده شهدا و ایثارگران توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی، دولت هیچ حزب و جریان سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: با بیش از نیمی از اعضای دولت سیزدهم بعد از انتخابات آشنا شدم و معیار اصلی در انتخاب وزرا و معاونان، کارآمدی و برخورداری از روحیه انقلابی آنان بوده است.

رئیس جمهور یکی از اصلی‌ترین موضوعات دولت مردمی را توجه به روستا و فعال کردن اقتصاد روستا اعلام کرد و مقرون به صرفه نبودن کشاورزی را علت اصلی مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان، باید اقتصاد روستا فعال شود.

دستور رئیسی برای بررسی مجوز ساخت‌وسازها در جنگل‌/ ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

آیت‌الله رئیسی گفت: در این سفر بیشترین اعتبار به حوزه کشاورزی مازندران اختصاص خواهد یافت تا مشکلات این حوزه برطرف شود زیرا کشاورزی در استان محوریت دارد و همه باید به آن توجه کنند تا با استقرار صنایع تبدیلی، میزان صادرات محصولات کشاورزی و باغی با ارزش افزوده بالا، افزایش یابد.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌های مازندران بر لزوم برخورد با این تخلفات تاکید کرد و گفت: معتقدیم در این دولت نباید به صورت واکنشی برخورد شود و باید قبل از هرگونه تخلفی جلوی آن گرفته شود و نباید اجازه داد ثروت ملی جنگل تخریب شود.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت صیانت از فرهنگ دینی و اصیل مردم مازندران گفت: مازندران از فرهنگ اصیل و باورهای عمیق اعتقادی برخوردار است که در سبک زندگی آنها متبلور است و نباید اجازه داد گردشگری، این فرهنگ اصیل را تهدید کند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده مناسب از سواحل آزادسازی شده تاکید کرد و گفت: باید در این حوزه تقسیم وظایف انجام شود تا از سواحل آزادسازی شده به نفع مردم به صورت قانونمند استفاده شود و مردم در فضای امن، نشاط‌آور و امیدبخش در این سواحل حضور یابند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و پیشرفت و آبادانی کشور اظهار داشت: در ماه‌های گذشته گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و همه دولتمردان شبانه‌روز در تلاش هستند عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر دیگر از بابت کالاهای  اساسی، منابع ارزی و تامین منابع نگرانی وجود ندارد و آینده امیدوارکننده‌ای پیش رو داریم.

در این دیدار شماری از نمایندگان قشرهای مردم مازندران در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

* دولت خود را خادم خانواده شهیدان می‌داند

رئیس جمهور در ادامه این سفر در فضایی صمیمی با جمعی از خانواده معظم شهدای استان مازندران دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با تجلیل از رشادت و ایثار شهیدان و صبر و استقامت خانواده شهدا گفت: شهدا در آزمون دفع شرّ دشمنان اسلام و قرآن پیروز و موفق شدند و خانواده معزز آنان نیز در میدان صبر و مقاومت، دشمنان را ناامید کردند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه شهدا و خانواده مکرم آنان عزیز و مورد احترام ملت ایران هستند، گفت: مسئولین برای رسیدگی به امور خانواده شهدا، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و خدمتگزاری در این عرصه توفیق و امتحان الهی است.

رئیسی گفت: دولت خود را خادم خانواده شهیدان والامقام می‌داند و خدمتگزاری در این زمینه را برای خود مغتنم و موجب برکت می‌داند.

در این دیدار شماری از مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدای استان مازندران دغدغه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

* برنامه‌های حمایتی ویژه دولت برای افراد دهک پایین

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امشب در جلسه شورای اداری استان مازندران هم شرکت کرد و با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: امروز هرگونه خدمت با اخلاص به مردم زمینه تعالی انسان را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: فرصت خدمت به مردم را باید قدر بدانیم، شبانه روز گره‌گشائی از زندگی مردم در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: نتیجه خدمت به مردم زمینه افزایش اعتماد مردم به نظام را فراهم کرده و در نتیجه سرمایه اجتماعی کشور افزایش پیدا کرده و در نهایت قدرت و قوت نظام افزایش پیدا می‌کند، مولفه قدرت مردم متدین کشور هستند.

وی ادامه داد: اصل اساس قدرت کشور ما فقط قدرت نظامی نیست، اساس قدرت کشور مردم و سرمایه اجتماعی هستند.

رئیسی اضافه کرد: در پیشرفت امور کشور همه سازمان‌ها نقش آفرین هستند، نظام اداری کشور در هم تنیده است که در هر بخشی وارد می‌شویم نقش دستگاه‌ها دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر موفقیت نظام اداری وجود یک مدیر باانگیز کارآمد و انقلابی است، اعتبارات و برنامه نقش دارد اما وجود مدیر بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور ادامه داد: نقش مدیران در خوش‌بین کردن به انجام امور بسیار اثرگذار است، نقش مدیریت بسیار برجسته بوده و می‌تواند اثرگذار باشد.

وی در ارتباط با استان مازندران، گفت: اگر در سند آمایش سرزمین نکاتی وجود دارد، پیشنهاداتی ارائه شود بررسی کارشناسی انجام شود تا نسبت به حل آن اقدام کنیم.

آیت‌الله رئیسی، بیان کرد: مسئله مهم در استان وجود ظرفیت‌های مناسب است با این ظرفیت فقر قابل قبول نیست، باید تلاش کرد که فقر نباشد، البته فقر تعریف خاصی دارد که این موضوع زیبنده کشور نیست که افرادی تحت عنوان فقیر نان شب نداشته باشند.

وی ادامه داد: برای افراد دهک پایین دولت برنامه‌های حمایتی ویژه را در دستور کار دارد و باید به سرعت افراد دهک پایان مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس جمهور با اعلام اینکه متناسب‌سازی در بحث حقوق کارکنان و کارمندان در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: مجلس هم در این زمینه با دولت همکاری می‌کند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصد پیش‌بینی شده است، افزود: در بودجه کشوری صندوقی در استان پیش‌بینی شده که بعضی از درآمدها به این صندوق واریز تا خرج نیازمندی‌های استان شود.

رئیسی اضافه کرد: در تخصیص اعتبارات اولویت‌ها مد نظر است، میزان اعتبارات کشور به میزان تامین اولویت‌ها است، تشخیص اولویت‌ها با خردمندان استان‌ها است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان، گفت: زیرساخت‌های بندر امیرآباد باید افزایش یابد و می‌تواند زمینه توسعه صادرات استان را فراهم کند، مازندران، گلستان و گیلان که در تامین کالاهای اساسی می‌توانند وورد پیدا کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مازندران با توسعه بندر آمیرآباد دروازه صادرات کشاورزی می‌شود.

وی در ارتباط با محیط زیست، گفت: حفظ محیط زیست و جنگل باید مد نظر قرار گیرد، جلوی مجوزهای احداث بنا در جنگل گرفته شود و افرادی که تخلف کردند هم پیگیری شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: جلوی تصرف جنگل و دریا باید گرفته شود در بحث آزادسازی ابتدای راه قرار داریم و باید طرح مناسبی برای استفاده از دریا مدیریت شود، مدیریت سواحل بسیار مهم است، ایجاد سازمان عمران سواحل پیگیری و ساز و کار مناسبی برای اداره ساحل در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: از محیط زیست باید مراقبت کرد و نباید زمینه آسیب محیط زیست و جنگل فراهم شود اما در عین حال باید بررسی کنند که محیط زیست نباید تبدیل به محیط ایست شود.

رئیس جمهور در ارتباط با توسعه ریلی مناطق شمالی کشور، افزود: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد، اعتبار زیادی نیاز دارد اما اعتباری نیست که از توان دولت خارج باشد اما باید برای آن برنامه‌ریزی مناسبی شود.

وی با اعلام اینکه در توسعه گردشگری، مسئله فرهنگ و نگاه ارزش‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: همه افراد در این زمینه دخیل هستند و باید فرهنگ اصیل مردم استان‌های شمالی حفظ شود.

آیت‌الله رئیسی در ارتباط با پسماند، افزود: این موضوع معضل جدی استان است در هر سه استان شمالی مشکل وجود دارد، بنده ۶ ماه برای تکمیل کارخانه زباله‌سوز وقت گذاشتم و باید در این مدت وضعیت ساماندهی شود.

وی ادامه داد: این موضوع حتما باید پیگیری و نسبت به تخصیص اعتبارات نیروگاه زباله سوز اهتمام شود.

رئیس جمهور در ارتباط با کارخانه نساجی مازندران، گفت: مشکل نساجی با بانک ملی توسط وزیر اقتصاد پیگیری شود، بخشی از کارخانه که احیا شده نیاز به حمایت دارد و نباید دچار وقفه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    ساخت و سار در جنگلدبسیار دستور خطایی هست.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    عالی. پته شونو بریزید رو آب این مجوز دهنده ها رو
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    ممنون از سید عزیز
  • جوان IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 1
    خسته شدیم از بس شعار دادن!
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      دارن عمل می‌کنند ها اصلاحی
  • فهیم IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    امید واریم دستور بعدی رییس جمهور بر خورد با ساخت وساز در زمینه ای کشاورزی باغات چای و شالیزار باشد
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    بهترین کار اینه که از مردم درخواست کنید جستجو کنند اقوام نسبی و سببی کدام وزیر و نماینده و معاون در خارج فعالیت دارد و از نعمات تحریم استفاده میکند و بعد ازشناسایی شدن به عمق فاجعه اشراف می یابید بعد میشود تصمیم گرفت داخل سرمایه گذاری شود یا خارج
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    اگر فر... دزد و کلاهبردار بود و مجوزهای تخریب رودخانه و منابع طبیعی میداد و این تخلفات رخ میداد و پیگیری نمیشد چرا الان محاکمه نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس