عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد

یک منبع آگاه با بیان این که عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی را با چالش روبه‌رو کرد، گفت: پیش بینی می‌شود پس از توقف مذاکرات، رایزنی‌های برای حل مسائل باقیمانده ادامه یابد.

 به گزارش مشرق، منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران با بیان این که عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد، گفت: پیش بینی می‌شود پس از توقف مذاکرات، رایزنی‌های برای حل مسائل باقیمانده ادامه یابد.

دقایقی پیش جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی از ایجاد وقفه در مذاکرات میان ایران و۱+۴ خبر داد.

بر اساس گفته بورل هیات های مذاکره کننده برای مشورت به پایتخت های خود باز می گردند.

یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی پیرامون این وقفه گفت: وقفه اعلام‌شده در مذاکرات به پیشنهاد هماهنگ کننده برجام انجام می شود و طرف ها در نظر دارند بعد از این وقفه، روند را ادامه دهند.

این منبع آگاه افزود: پیش از شروع این دور از مذاکرات و بعد از بازگشت باقری به تهران، هیأت مذاکره‌کننده ایران مواضع و دیدگاه‌های خود در مورد آخرین جزئیات متن را به طرف مقابل اعلام کرده و در صورتی که از سوی طرف مقابل تصمیم‌ های مقتضی اتخاذ شود، توافق در دسترس است.

ایران جمع بندی نهایی خود را پیرامون مذاکرات انجام و آن را به طرف مقابل ارائه داده است و انجام توافق در گرو تصمیم طرف های مقابل و به ویژه آمریکاست.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: آمریکا با پاسخ‌ها خود با طرح مسائل جدید، چالش‌هایی را در مرحله نهایی مذاکرات ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در این بین برخی مسائل مانند موضوعات فی ما بین روسیه و آمریکا نیز وجود دارد که البته به مساله مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۴ در وین بی ارتباط خواهد بود و مساله‌ای که لازم است دو کشور آمریکا و روسیه آن را میان خود حل کنند.

پیش بینی می‌شود پس از بازگشت تیم‌ها به پایتخت، رایزنی‌ها برای حل مسائل باقی مانده به صورت فعال ادامه پیدا کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • RU ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    5 5
    روسیه کشوری از محور مقاومت است
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 2
      ار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 0
    این به خاطر چوبی هست که همیشه لای چرخ مذاکرات گیر می کنه
  • رضا IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 3
    امريكا و روسيه بين خود حلّ كنند ! البته اگه شماها بذارين .
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      7 2
      آمریکا شیطان بزرگ وسط مذاکره دزدی دریایی کرده به روسیه چه ارتباطی داره
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 2
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    4 2
    آمریکا امتیاز درستی نخواهد داد ول کنید ...
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    7 2
    بابا یه کشور میخواد استفاده صلح آمیز هسته‌ای داشته باشه قلدرهای جهان که خودشون تا خرخره بمب اتم دارند و سالها چپاولگر عالم بودن برای این کشور شاخ شدند بیش از بیست سال هست با این زبان نفهم ها مذاکره میکنید توی این مدت با یه چهارپا صحبت می کردی متوجه میشد ول کنید این قلدرها رو کارتون رو بکنید.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 1
    منافع روسیه توی تحریم ماندن ما هست
  • حاج مهدی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 5
    روسیه این روباه سفید فوق مکار.. تا هزار برابر هزینه جنگ اوکراین را از ایران نگیره.. نخواهد گذاشت برجام جان بگیره.. تقصیر خواسته های امریکا نگذاریییید..
  • کارشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    امریکا راستی ازمایی کرد. ایران فقط محکوم کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس