رهبر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: اگر اجازه قطع بازوهای قدرت ملی داده می‌شد امروز کشور با خطرات بزرگ مواجه بود.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، با بیان عناصر مجموعه‌ی به هم پیوسته قدرت و قوت ملی، مسئله معیشت و روان بودن مسائل مرتبط با مردم را مهم خواندند و با اشاره به جنگ نرمِ سخت و سنگین دشمنان برای اغوا و اثرگذاری بر مردم و خواص افزودند: علاج این جنگ پیچیده، جهاد تبیین با «روش های نوین نرم افزاری و متکی بر معارف و مفاهیم عمیق و عالیه اسلام» است.

ایشان با تبریک اعیاد شعبانیه به خصوص نیمه‌شعبان، این عید سعید را روز شکوفایی آرزوهای تاریخی بشر برشمردند و با اشاره به عظمت معنوی ماه شعبان و مضامین عالی مناجات شعبانیه افزودند: امام خمینی(رض) به دعای کمیل و مناجات شعبانیه علاقه و انس بیشتری داشتند و امیدواریم خداوند، به همه ظرفیت روحی استفاده هر چه بیشتر از برکات این ماه را عنایت فرماید.

اگر اجازه قطع بازوهای قدرت ملی داده می‌شد امروز کشور با خطرات بزرگ مواجه بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مجلس خبرگان را دارای نقش‌آفرینی مهم در استحکام نظام اسلامی خواندند و افزودند: شرط تأثیرگذاری همه نهادهای قانونی از جمله مجلس خبرگان، عمل بر اساس وظایف و حدودی است که قانون اساسی برای آنها مشخص کرده است.

ایشان در همین زمینه افزودند: مجلس خبرگان باید ضوابط دقیق قانونی را در قبال کسی که اکنون در جایگاه رهبری است و کسی که بعدها با رأی نمایندگان همین مجلس به رهبری انتخاب می‌شود، اعمال کند.

اگر اجازه قطع بازوهای قدرت ملی داده می‌شد امروز کشور با خطرات بزرگ مواجه بود

رهبر انقلاب سایر دستگاهها از جمله دولت و مجلس را نیز موظف به عمل به ضوابط قانونی دانستند و گفتند: دولت باید از قوانین مجلس تبعیت کند و مجلس نیز مطلقاً در کار اجرا وارد نشود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، استحکام نظام را منجر به قدرت و قوت ملی دانستند و گفتند: قدرت ملی برای هر کشوری حیاتی است و هر ملتی اگر استقلال، سرافرازی، استفاده از منابع حیاتی بر مبنای اراده خود، و ایستادگی در مقابل خواست های دیگران را می‌خواهد، باید قوی باشد و گرنه در حال ضعف و ذلت و ترس، مدام نگران طمع‌ورزی بیگانگان خواهد بود.

اگر اجازه قطع بازوهای قدرت ملی داده می‌شد امروز کشور با خطرات بزرگ مواجه بود

رهبر انقلاب، قدرت ملی را امری مرکب و مجموعه‌ای به هم پیوسته خواندند و در بیان ارکان آن افزودند: «علم و فناوری» و «تفکر و اندیشه ورزی و آزاد فکری» جزو ارکان قوت ملی است و اگر آزاد فکری و پیشرفت فکری نباشد، علم و فناوری، راهگشا نیست.

نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر انقلاب دیدار کردند

ایشان، «امنیت و قدرت دفاعی»، «اقتصاد و رفاه عمومی و آسودگی معیشتی مردم»، «قدرت سیاست‌ورزی و چانه زنی برای تأمین منافع ملی در عرصه منطقه و جهان»، «فرهنگ و سبک زندگی»، و «منطق جذاب و تأثیر گذار بر دیگر ملت‌ها» را از دیگر بازوهای قدرت ملی خواندند و گفتند: جذب ملت‌ها برای هر کشور عمق راهبردی ایجاد می کند که بسیار مهم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان نکته ای مهم افزودند: هیچ یک از این بازوهای قدرت ملی نباید به نفع یک رکن و بازوی دیگر قطع شود.

ایشان با ذکر چند مصداق در این زمینه، پیشنهادهایی نظیر صرف‌نظر کردن از حضور منطقه‌ای برای ندادن بهانه به دست دشمن و یا انصراف از پیشرفت علمی در زمینه هسته‌ای را، ضربه به قدرت ملی خواندند و افزودند: حضور منطقه‌ای، به ما عمق راهبردی و قوت بیشتر ملی می‌دهد چرا از آن صرف‌نظر کنیم؟ پیشرفت علمی هسته‌ای هم به تأمین نیازهای کشور در آینده نزدیک مربوط می‌شود و اگر صرف‌نظر کنیم، چند سال بعد پیش چه کسی و به کجا دست دراز کنیم؟

اگر اجازه قطع بازوهای قدرت ملی داده می‌شد امروز کشور با خطرات بزرگ مواجه بود

رهبر انقلاب، کوتاه آمدن در مقابل امریکا یا هر قدرت دیگر را برای مصون ماندن از تحریم، خطایی بزرگ و ضربه به قدرت سیاسی دانستند و در بیان مصداقی دیگر افزودند: ساده‌لوحانه‌تر و ناشیانه‌تر از پیشنهاد کسی که می‌گوید قدرت دفاعی را برای حساس نشدن دشمن، کاهش دهیم وجود ندارد.

ایشان تأکید کردند: در طول زمان، از این پیشنهادهای سست و پر ایراد مطرح شده که همه آنها ابطال‌پذیر بود و ابطال هم شد و اگر به کسانی که می‌خواستند برخی بازوهای قدرت ملی را قطع کنند، اجازه این کار داده می‌شد، ایران، امروز با خطرات بزرگی مواجه بود که با اراده و عنایت خداوند، امکان عملی شدن این پیشنهادها به وجود نیامد.

رهبر انقلاب، در پرداخت بیشتر ارکان اقتدار ملی، افزودند: مسائلی که به‌طور مستقیم به توده‌های مردم باز می‌گردد مانند «اتحاد ملی، اعتماد ملی، امید عمومی، اعتماد به نفس ملی، حفظ ایمان ملی، مسئله معیشت عمومی و روان بودن و آسان بودن مسائل اجتماعی مرتبط با مردم» در افزایش قدرت ملی بسیار مهم است.

ایشان تأمین اینگونه مسائل را منجر به حضور صددرصدی مردم در صحنه خواندند و افزودند: البته با وجود مشکلات مختلف، مردم همیشه در صحنه بوده‌اند اما اگر این مسائل تأمین شود، ملت یکپارچه در صحنه خواهد بود و دیگر هیچ غم و هراسی برای کشور وجود نخواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تأثیر بی‌بدیل حضور مردم در صحنه را علت تلاش شیاطین برای اغوای مردم دانستند و گفتند: شیاطین با ابزار رسانه دائماً در حال ترویج دروغ و تزیین حرف‌های بی‌مبنا هستند تا با کاهش ایمان و اعتماد به نفس عمومی، ملت را مأیوس و ناامید کنند.

اگر اجازه قطع بازوهای قدرت ملی داده می‌شد امروز کشور با خطرات بزرگ مواجه بود

ایشان، اغوای خواص را با هدف نهایی اغوای مردم، دستور کار مهم دشمنان برشمردند و گفتند: مستکبران جهان، در سنگین‌ترین جنگ نرم تاریخ با ملت ایران، درصددند کسانی را که عنوان، امکان و احیاناً سوادی دارند اغوا کنند تا آنها، توده‌های مردم را بفریبند و از حقیقت و واقعیت دور سازند.

رهبر انقلاب، «مزدورپروری، حرام‌خوارسازی، تهدید و تطمیع» را جزو روشهای مختلف دشمن خواندند و افزودند: این جنگ نرم سنگین، البته نشان‌دهنده قوی شدن زیرساخت ها و امکانات جبهه حق است که چالش با جبهه حق را دشوار کرده و دشمن را به جنگ نرم برای تخریب ذهنیات مردم کشانده است.

ایشان، شمار زیادی از خواص و پرورش‌یافتگان با بصیرت، پر انگیزه و مؤمنِ حوزه و دانشگاه بویژه مجموعه‌های متعدد جوانان را استوانه‌های واقعی در مقابل تقلّاهای دشمن دانستند و تأکید کردند: راه مقابله با جنگ نرم پیچیده دشمن همچنانکه بارها گفته‌ایم جهاد تبیین است یعنی همان چیزی که امیرالمؤمنین در نامه به حسنین علیهم‌السلام از آن به «جهاد با زبان‌ها» یاد کرده‌اند.

رهبر انقلاب قبل از بیان چند نکته درباره الزامات جهاد تبیین، تصویب بودجه‌ای سنگین در مجلس شورای اسلامی برای جهاد تبیین را غلط و بی‌نتیجه خواندند و گفتند: من با این شیوه برخورد با مسائل موافق نیستم و تجربه گذشته نیز نشان می‌دهد این بودجه‌ها غالباً هدر می‌رود.

ایشان افزودند: البته مسئولانی که این بودجه‌ها در وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات به دست آنها می‌رسد افراد مؤمن، سالم و قابل اعتمادی هستند ولی طبیعت این کار غلط است و امیدواریم مسئولان به این موضوع توجه کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس لازمه موفقیت در جهاد تبیین را «به‌روزرسانی ابزارها در جنگ نرم» دانستند و خاطرنشان کردند: همچنانکه دیگر نمی‌توان در جنگ‌های سخت از ابزارهای قدیمی استفاده کرد، در جنگ نرم نیز باید ابزارهای خود را به‌روز کنیم البته بعضی شیوه‌های قدیمی مانند منبر و مداحی همچنان اثرگذار و بدون جایگزین هستند.

اگر اجازه قطع بازوهای قدرت ملی داده می‌شد امروز کشور با خطرات بزرگ مواجه بود

رهبر انقلاب، وضعیت کشور در بخش سخت‌افزاریِ جنگ نرم و فضای مجازی را نسبتاً خوب و البته نیازمند بهبود و همت رئیس‌جمهور و همکاران برشمردند و گفتند: اما بخش نرم‌افزاری یعنی بیان سخن نو با شیوه‌های جذاب نیازمند تقویت و نوآوری است.

ایشان، بهترین و مؤثرترین سلاح در جنگ نرم را «تبیین مفاهیم عالی اسلامی» دانستند و افزودند: در زمینه مسائل معرفتی، سبک زندگی اسلامی و بیان آیین‌های حکمرانی اسلامی همچون مردمی بودن، دینی و اعتقادی بودن، اَشرافی و مُسرف نبودن، و ظالم نبودن و مورد ظلم واقع نشدن، حرفهای ناگفته، جذّاب و شیرینی برای دنیا وجود دارد که باید به خوبی تبیین شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وجه دیگری از جهاد تبیین را «جدا کردن راه پیشرفت و تعالی مادی ملت از بیراهه‌ها و کج‌راهه‌ها» خواندند و گفتند: این تفکیک به معنی جداسازی بر مبنای منافع خویشاوندی و حزبی نیست بلکه باید بر اساس اعتقاد به اسلام و قرآن و حرکت عظیم نظام اسلامی، راه صحیح از بیراهه‌ها جدا و روشن شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان، کوتاهی در جهاد تبیین را موجب سوءاستفاده دنیاطلبان حتی از ابزار دین دانستند و تأکید کردند: اگر جهاد تبیین به درستی صورت نگیرد، دنیامداران، دین را نیز وسیله هوسرانی و شهوترانی خود قرار می‌دهند همچنانکه حتی در صدر اسلام، گروههایی مانند بنی‌امیه اینگونه عمل می‌کردند.

در ابتدای این دیدار، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی نایب رئیس این مجلس، گزارشی از نطق‌ها و نظرات نمایندگان در این اجلاسیه بویژه دغدغه‌های فرهنگی و اقتصادی آنان بیان کردند. 

منبع: khamenei.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    55 31
    جانم فدایت
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      76 21
      جانم فدای سیدعلی مظلوم
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      37 3
      روحانی هسته ای رو خراب کرد تا امریکا بدون ترس و با خیال راحت تحریممون کنه و قیمت خونه 10 برابر بشه .
    • حاجی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 4
      خوبه
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      12 3
      آمریکا دارد ایران را تست میزند اما به ۴دلیل مجبور است امتیاز دهد لذا اگر عجله نکنیم و پیشرفتهای دیگر هسته ای را رونمایی کنیم تحریمها لغو می‌شود: ۱. ترس از غنی سازی ۹۰درصد. ۲. فروپاشی قریب الوقوع تحریم‌ها حتی بدون توافق. ۳. ترس از فروپاشی دلار با ادامه تحریم‌ بانکهای دنیا‌. ۴.قیمت بالای نفت. دقیقه۹۰ مقاومت مردم ایران است کمی دیگر مقاومت کنیم قطعا آمریکا عقب نشینی میکند و تحریم‌ها لغو میگردد یاعلی مدد
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      5 9
      مشرق خيلي وابسته و جهت داري فقط نظر چن نفرو منتشر ميكني واسه همين ارزش نظر دادنو نداري
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      8 2
      جواب دهنده آخری حرف نزن همه جور نظر منتشر کرده
  • فریدون IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    30 12
    احسنت
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    23 39
    تا دیروز اگر کسی میگفت این کار غلطه مشرقیون حمله می کردن بهش
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      39 17
      اتفاقا مشرقیون همیشه با برجام موشکی مخالف بودن مثل اینکه حالت خیلی خرابه یا چیزی زدی
    • ايراني IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      9 16
      مشرق نظر كارشناسي نميده عزيز صرفا تبليغ و دستگاه توجيه تصميمات سراسر اشتباه بوده و هست
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    57 10
    آن هایی که صحبت از تضعیف نیروهای مسلح کردند واقعا یا جاهل هستند و یا خائن
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      17 2
      ننگ بر رف...
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      22 4
      اگر امنیت نداشتیم داعشی ها سر بچه ها می برید
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      8 14
      آقای هاشمی سالها در کشور ما در مناصب عالیه حضور داشتن از ریاست مجلس و رئیس جمهوری تا مجمع تشخیص و خبرگان و این که در سالهای پایانی عمر قصد خلع سلاح موشکی و نظامی و نابودی صنعت هسته ای ما رو داشتن مسلما از سر جهل و نا آگاهی نبود
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      14 8
      هاشمی خائن بوده چون میخاست ایران رو خلع سلاح کنه و تجزیه بشه
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      14 7
      ننگ بر ... سنجانی
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    38 8
    احسنت
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    17 42
    لطفا برای ما تبیین بفرمایید نیروگاه اتمی به چه درد ما می خورد ؟ از وقتی که نیروگاه اتمی و غنی سازی شروع شد جمهوری اسلامی عقب افتاد .
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      22 8
      بخاطر اشتباه مردم در فریب و رای به مزدوران بیجیره مواجب یا با جیره مواجب امریکاست والا تا حالا 15 سال بود که هسته ای مثل اصل انقلاب و موشکی تثبیت شده بود و کشور هم از منافع مادی و معنوی ان در زمینه های مختلف در حال بهربرداری
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      17 4
      اون روزی که نفت تموم بشه باید از انرژی های غیرفسیلی استفاده بشه واقعا فهمیدنش خیلی سخته؟
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      9 11
      در سوالم نوشته بودم فرا فکنی نکنید ..لطفا بفر مایید تا چند سال دیگه جمهوری اسلامی و اهدافش را فدای هسته ای کرد ؟شاید دشمنان هرگز نگذارند آیا ما می خواهیم تا صد سال دیگر بقیه اهداف جمهوری اسلامی فدای نیروگاه شکافت هسته ای بشود ؟چرا روی گداخت هسته ای که امکان گریز هسته ای ندارد کار نمی شود.چرا روی نانو کار نمی شود .چرا روی صنایع کشاورزی کار نمی شود ؟
    • یک استقلالی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      9 4
      تو هم برای من تبیین کن که .....مثل تو چه فایده ای برای جامعه دارد
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 3
      تو هم برای من تبیین کن که .....مثل تو چه فایده ای برای جامعه دارد..جواب ...داری توهین می کنی .آیا جهد تبیین توهین کردن است .بنده اون زمانی که تو بدنیا نیومده بودی در راه وطن و جمهوری اسلامی با کمونیستهای جدایی طلب جنگیدم .حالا هم دارم شما را ارشاد می کنم و از ضلالت نجات می دهم این کار کمی است ؟
    • میتی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      9 3
      اینا که میگن هسته ای به چه درد ما میخوره دقیقا شبیه همونایی هستند که حدود صد سال پیش میگفتن این ماده سیاه و بد بو (نفت) به چه دردی میخوره، امتیازش رو بدیم به انگلیس که برامون یه سری اقلام بیاره
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      8 4
      برادران پرسیدن سوال عیب نیست و باید با پاسخگویی منطقی شبهات از بین برود . بنده از کودکی معلمها را سوال پیچ می کردم و معلمها هم جواب می دادند و ناراحت نمی شدند . از سوال نترسید .اگر اطلاع دارید جواب بدهید .
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      11 1
      بنده با اینکه خودم سایت دینامیک با زبان پی اچ پی طراحی می کنم ولی هیچ سایت سیاسی نزدم و بجز واتس اپ آن هم برای صله رحم هیچ رسانه ای نصب نکردم و مخالف صد درصد شبکه های اجتماعی خارجی هستم .فقط در مشرق نیوز پیام می گذارم . حال سوال دارم چرا اجازه دادید شبکه های اجتماعی جامعه ایران را نابود کند .حالا فرا فکنی کنید
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 2
      من موندم منافع مادي معنوي هسته اي براي مردمه يا شما
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      4 2
      تو نميفهمي كه اونروزي كه نفت تموم بشه هزاران منبع انرژي پاك هست كه كل دنيا دنبالشن و تو نميفهمي همينه وضعمون اينه
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 2
      وقتی امریکا و اسراییل هزاران کلاهک هسته ای داره باید قوی بود تا تهدید به بمباران هسته ای نشیم ولی فهمیدنش برای شماها سخته چون کمر به نابودی ایران بستین البته کور خوندین
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 2
      اخبار سابق مرور کن منافقین خلق برنامه هسته ای ایران را لو دادن
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 1
      اتفاقا از وقتی کلید هسته ای رو خراب کرد 1500 تحریم شدیم و قیمت همه چیز 10 برابر شد.
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 1
      اتفاقا رتبه 3 در نانو هستیم و روی محصولات کشاورزی هم داره کار میشه ولی برای بیماران سرطانی نیاز به اورانیوم 20% داریم. اب شیرین کن هسته ای میخایم تا مشکل کم ابی حل بشه ولی درک این مسایل برای شماها سخته
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 1
      کسیکه خودش رو به خواب بزنه با بیل و کلنگ هم نمیشه بیدارش کرد. جهاد تبیین برای جاهل فایده ای نداره
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 1
      تو میخای مردم رو از ضلالت نجات بدی؟ خخخخخخخخخخخخخخخخ تو خودت فی ضلال مبین هستی . وقتی حضرت اقا میفرمایند باید انرژیی هسته ای داشته باشیم کلام ایشان فصل الخطاب هست.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 1
      همین الان مجلس داره طرح صیانت رو به تصویب میرسونه برای ساماندهی فضای مجازی.
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      ۱۵:۳۴ ببین هموطن سوای بحث ضرورت انرژی هسته ای ( که برای فرزندانمان که نفتی نخواهند داشت با انرژی هسته ای با کمترین مواد بیشترین انرژی و با کمترین الودگی تولید می شه/ یا بحث داروهای رادیو اکتیو سرطانی ها و ... ) همین که دشمن اینقدر پافشاری می کند بر سر صنایع هسته ای ، نشانگر اهمیت مساله است والا اونا دلشون نمی خواد که با تحریم ایران، نفت رو گرون بخرن ببین چقدر مهمه که حاضرن نفت رو گران بخرن اما ایران صنایع هسته ای نداشته باشه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    19 28
    برادران محترم تبیین کردن فحش دادن و تهمت زدن نیست .جواب شبهات و سوالات را بدهید . جوابی علمی و عقلانی و مستند .نگویید غرب گدا ها . آفساد طلبان . اربابشان . یک عالم سوال بی جواب مانده چرا جواب نمی دهید .؟؟؟؟
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      36 15
      تو یکی ساکت شو
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 4
      فکر کنم به جای کامنت پایینی به ایشون جواب دادی پری خانم
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    12 27
    این حق ماست که بدانیم چرا ایران با دنیا بد رفتاری می کند .
    • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      16 3
      برعکس گفتی.! ایران با هرکس خوب باشه خوبه. بد باشه جواب دارد.
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      12 15
      منظورت از دنیا اسرائیل و انگلیس خبیث و شیطان بزرگ آمریکاست تو هم مثل اربابت حسن روحانی فکر می کنی
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      12 3
      این حق منه که بدونم چرا اسراییل مسلمون ها رو میکشه. چرا امریکا به عراق و یمن و سوریه و افغانستان حمله کرده؟ چرا ایران رو 1500 تا تحریم کرده ولی خودش هزاران کلاهک هسته ای داره؟ چرا اسراییل نیروگاه اتمی دیومونا داره؟ چرا اسراییل به بازرسای اژانس اجازه نمیده از نیروگاههای اتمیش بازدید کنن؟
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      6 10
      برادر محترم دینداری این است که با آدمهای بد رفتار خوب داشته باشیم .
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 4
      چرا اسراییل به بازرسای اژانس اجازه نمیده از نیروگاههای اتمیش بازدید کنن؟جواب .فقط کشورهایی که عضو سازمان آژانس هسته ای هستند به آژانس اجازه بازرسی می دهند .ایران از ابتدا نباید عضو می شد
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 3
      حالت خوبه؟ ایران داره بد رفتاری میکنه؟ قرصاتو بشور بخور کاربر گرامی
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 9
      برادران محترم .لطفا بدون حاشیه رفتن پاسخ دهید آیا کشوری جرات می کند اتباع چین را گروگان بگیرد ؟؟؟؟یا اتباع روسیه را .؟؟؟؟ تا حالا کشوری را دیده آید جرات کند پرچم روسیه یا چین را آتش بزند یا به مقدسات اونها توهین کند ؟
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 6
      چرا ما به مقدسات کشور های دیگر توهین می کنیم .همانطور که قرآن مجید برای ما مقدس است کشور های دیگر هم مقدسات دارند .مثل پرچم و قانون اساسی و نام کشورشان .خوب یا بد برای آنها مقدس است .آیا آنها حق دارند به مقدسات ما توهین کنند؟؟
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 2
      وقتی کشوری بچه های مظلوم و گرسنه رو میکشه باید پرچمش سوزونده بشه. در ضمن یادت باشه انقدر مرگ بر امریکا میگیم و با صهیونیسم جهانی مبارزه میکنیم تا کاخ سفید رو تبدیل به حسینیه شهید سلیمانی کنیم. جهاد ما ادامه داره تا پرچم الله اکبر بر تمام تیه های کفر به اهتزاز دربیاد. والسلام
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 2
      ما به مقدسات وپرچم کدام کشور توهین کردیم؟!
  • پیام IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    6 7
    درود
  • DE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    47 3
    جناب روحانی اونجا چه می کنند
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      35 7
      خدا می داند جناب روحانی چه نقشه هایی برای این انقلاب در سر می پروراند
    • محسن IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 3
      عضو خبرگان رهبریه
    • مجتبی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 7
      ایشان نماینده منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری هستند.
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      6 2
      ایشان تاوانی هستند که ایران باید بابت تهران بپردازد. مانند موسوی که در تهران رأی آورد و ادعا کرد که رئیس جمهور ایران است.
  • DE ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    14 14
    درود خدا بر مقام معظم رهبری.
  • رضا IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    15 8
    مشرق کار قشنگی نبود عکس روحانی رو انداختی یاد تمام خاطرات بد 8 سال گذشته با تمام دروغ ها افتادم حالم بد شد متاسفم برات
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 3
      وقتی عضو خبرگان هست و بعدش تو جلسه هست خب مجبوره بزاره
  • مسعود IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 15
    با حرف تقویت نظامی کشور و مخصوصا موشکی و هوایی موافقم ولی با حرف حضور در سایر کشورها مثل عراق و سوریه و .‌‌... به شدت مخالفم
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      6 4
      نادان اگر داعش در عراق و سوریه حاکم می شد مقصد بعدی‌شان ایران بود.
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      5 6
      به اسفل السافلین که مخالفی
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      5 5
      وقتی داعش ها تا مرز 40 کیلومتری ایران اومدن وقتی سر بچه های سوری بریدن وقتی به ناموس تجاوز میکردن کجا بودی؟ توی تختت راحت لم داده بودی چون مدافعان حرم توی سوریه و عراق شبانه روز از مرزهای ایران و اسلام دفاع میکردن
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      23 3
      یکی دیگه خون میده یکی دیگه خون دل میخوره این نشسته داره تایپ میکنه من مخالفم به درک
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      9 0
      عزیزم شما هنوز نمیدونی برای تقویت کشور بود که ایران رو محاصره کردن وگرنه چرا افغانستانو محاصره نکردن؟ برای شکست محاصره هم نیاز ضروری به حضور توی منطقه هست اینکه بشینی دورتا دورتو بگیرن به امید اینکه موشک داری اشتباه محضه
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      5 0
      برادرانی که می گویند ما نباید در منطقه حضور داشته باشیم .به نظر من ما هرجا منافع داریم باید آنجا حضور مثبت داشته باشیم . اینکه میدان جنگ داخل خاک ما نباشد کار درستی است و با ید در سوریه می جنگیدیم
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    40 2
    روحانی اف بهت. باز عکس روحانی سرو کله اش پیدا شد. تا عمر دارن مردم ایران به ...تشنه ان مگه دست ملت نیفتی تیکه بزرگت گوشته.
  • شهاب IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    13 9
    هر چی بقیه مسئولان داغون هستند آقای خامنه ای عالیه
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 1
      بقیه؟؟؟ خوب هم توشون هست
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 3
      اقای رییسی عالی هستن بیخودی توهین نکن داغون کلید بود
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    6 6
    سلام ودرودخدا بر رهبر عزیزمان امام خامنه ای.
  • ایرانی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    14 1
    اف تو روحت روحانی باز تو عکسا پیداش شد والا تو را میبنیم ،آخه ماندم این موجود واسه چی نگهداشتین چرا دادگاهی نمیشه کشور به باد داد
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 1
      حسین فریدون هم تو ختم مشایخی بود ولی حبس کشید
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    9 1
    حسنی رو برا چی دعوت کردن؟
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 5
      نماینده مردم تهران هست و دعوت نکردنش یعنی توهین به مردم تهران
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    14 7
    باید قانون مجلس باشد که هر مدیری حتی اگر در خواست. کاهش قدرت نظامی را داشت. محاکمه و تا اعدام مجازات شود
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    9 3
    حسن فریدون رو دیدم نا امید شدم به نظام او باید محاکمه شود
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 0
      خب حسین فریدون هم تو ختم مشایخی بودها ولی حبس محکوم شد
  • رضا IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 2
    غبار حقیقت مظلومیت سید علی فقط با شهادت سردار سلیمانی برطرف می شد. خوشا بحال روشن ضمیرانی که حقیقت را قبل از فدا شدن صدیقین دریابند.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    9 7
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 7
    جانم فدای رهبر
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 4
    تمام عالم تو
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    3 2
    تذکر بجایی بود
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 3
    روحانی دیده شد شیرینی بدین
    • مبین IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 0
      دلت خوش ها.!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 3
    حضرت آقا تعارفی با کسی ندارند و قاطع هستند
  • عبدالوهاب نجفی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 1
    سلام به سایت مشرق. مخالفت رهبری با ((بی نام و نشان)) بودن این بودجه بود. اینکه برای یک ((عنوان)) ردیف بودجه مشخص شده. مثلا فرض کنید که مسئول مستقیم نداشته باشه‌. یا چهارچوب خرجکرد نداشته باشه یا .... و این مبهم بودن ، باعث هدر رفت خواهد شد. متاسفانه تیتر اول سایت، نوشته مخالفت با بودجه سنگین. در حالی که اگر صحبت رو مجدد بخونید، ایشون با ((اصل)) این بودجه مخالفتی نکردند. بلکه به ((نحوه تخصیص)) انتقاد کردند.
  • US ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 3
    جهاد تبیین اراده میخواهد نه پول
    • مبین IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 1
      جهادگر که یک کم پول می‌خواهد درسته؟ با دست خالی که جهاد تبین محقق نمی‌شود. آقا با تخصیص کلان دراین زمینه موافق نیستند.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 3
      چجوری با دست خالی به پیشرفت رسیدیم؟
    • متین IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 1
      دست خالی خالی هم نیست. یک کم بودجه که لازمه.؟
    • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 1
      دست خالی اصطلاح والا در هر زمینه ای تخصیص بودجه مکفی لازمه.
    • هادی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 1
      آقا فرمودند بودجه سنگین نه اینکه جهاد تبین کلا بودجه نداشته باشد.
  • US ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 3
    جهاد تبیین از خودگذشتگی میخاد نه چیز دیگه
  • ایرانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    18 2
    خدا شاهده اگر اندازه نوک سوزن گوش بدن، کشور گلستان میشه!
  • ایرانی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    5 1
    اِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِ روحانیِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِ
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 4
    فقط کافی به کشورهای که اینترنت جهانی می دهند بگیم یک مکانیسم درست کنند که اینترنت اسلامی به هر فارسی زبان بدند و اگر نمیشه فقط در افغانستان و ایران بدند اینترنت محدود اسلامی و اگر عراق هم قبول کرد در در انجا اینترنت اسلامی بدند .........
  • CA ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 4
    جان به قربانت رهبرا
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    رهبری مثل همیشه عالی فرمودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس