اردوغان: سفر هرتزوگ به ترکیه نقطه عطفی در روابط با اسرائیل خواهد بود

رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای صهیونیست خود، سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور را «نقطه‌عطفی در روابط» دو طرف توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «اسحاق هرتزوگ» همتای صهیونیست او، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در آنکارا حضور پیدا کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس‌جمهور ترکیه ابتدا در این کنفرانس گفت: «مطمئنم که سفر تاریخی اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل یک نقطه عطف جدید در روابط میان دو طرف خواهد بود. هدف مشترک ما با اسرائیل احیای گفت‌وگوهای سیاسی میان دو طرف بر اساس منافع مشترک و در نظر گرفتن حساسیت‌های متقابل است».

رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «توسعه و تقویت روابط ترکیه و اسرائیل برای هر دو طرف و همچنین صلح و ثبات منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است. برقراری صلح، آسایش و مشارکت در فرهنگ همزیستی در منطقه در دستان خود ماست».

اردوغان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «من مطمئن هستم که روابط ترکیه و اسرائیل در مرحله آتی با خود فرصت‌های جدیدی از حیث همکاری منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت. در گفت‌وگو با هرتزوگ تأکید کردم که ترکیه برای جایگاه تاریخی قدس و حفظ هویت دینی مسجد الاقصی و قدسیت آن اهمیت قائل است».

اما در مقابل رئیس رژیم صهیونیستی بیان کرد: «هدف ما تحکیم پایه‌های توسعه روابط دوستانه میان دو طرف و مردم آن‌هاست».

همزمان با این کنفرانس مطبوعاتی، پایگاه عبری «والا» گزارش داد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه سوم ماه آوریل (چهاردهم فروردین ۱۴۰۱) پس از پانزده سال و در اولین سفر رسمی خود وارد اراضی اشغالی خواهد شد. طبق این گزارش، وزیر امور خارجه ترکیه با هدف بررسی مسئله بازگشایی سفارت‌ها وارد تل‌آویو خواهد شد و با «یائیر لاپید» همتای صهیونیست خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل وارد آنکارا شد و با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد. رئیس رژیم صهیونیستی در حالی وارد خاک ترکیه شده است که مردم این کشور روز گذشته و امروز پرچم‌ این رژیم را به آتش کشیدند و شعارهایی نظیر  «الله اکبر»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند و از سفر این مقام صهیونیست به کشورشان ابراز انزجار کردند.

طبق اعلام آنکارا، سفر اسحاق هرتزوگ به مدت دو روز طول خواهد انجامید. بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی» و بنابر بیانیه صادرشده از سوی دفتر رئیس رژیم صهیونیستی، وی به دعوت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و به همراه همسرش وارد خاک ترکیه شده است و روزهای نهم و دهم ماه جاری (مارس) از آنکارا و استانبول بازدید خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین اشاره شده بود: «هرتزوگ اولین مقام رژیم صهیونیستی خواهد بود که بعد از سال ۲۰۰۸ به ترکیه سفر می‌کند. علاوه بر این، سفر وی به عنوان سفر اولین رئیس تل‌آویو به آنکارا از سال ۲۰۰۳ تلقی می‌شود».

قرار است که اردوغان و هرتزوگ در دیدارشان، علاوه بر بحث و بررسی در خصوص روابط دوجانبه و مناسبات تل‌آویو-آنکارا، راه‌های توسعه همکاری‌ها را در عرصه‌های مختلف بررسی کنند. اردوغان پیش از این ضمن ادعای ورود روابط آنکارا-تل‌آویو به مراحل جدید، گفته بود: «سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه مثبت خواهد بود و به خوبی بر روابط دوجانبه تاثیر خواهد گذاشت».

هرتزوگ در حالی به آنکارا سفر خواهد کرد که هیأتی بلندپایه از ترکیه اخیرا به ریاست «ابراهیم کالین» سخنگو و مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه و «سادات اونال» معاون وزیر امور خارجه ترکیه به منظور زمینه‌سازی برای سفر رئیس‌ رژیم صهیونیستی به ترکیه وارد فلسطین اشغالی شد و با مقامات تل‌آویو دیدار کرد.

روزنامه «حریت» ترکیه به‌تازگی در این ارتباط مدعی شد آنکارا حدود یک سال و نیم است که مذاکراتی محرمانه با تعدادی از کشورهای منطقه انجام می‌دهد که شاید هدف از آن پیدا کردن محل اقامت جدید برای اعضای حماس باشد.  در ادامه این گزارش آمده بود، آنکارا به اطلاع حماس رسانده که اعضای نظامی این جنبش در ترکیه نخواهند ماند و ترکیه کمک نظامی به حماس نمی‌کند؛ اما فعالیت‌های سیاسی حماس در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

این گزارش در حالی منتشر شد که پیش از آن، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از چند مقام بلندپایه صهیونیست خبر داده بود که از جمله شروط تل‌آویو برای بهبود روابط با آنکار محدودیت فعالیت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ترکیه بوده است.  بنابر گزارش یادشده، دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوهای داخلی پیرامون ترکیه تأکید کرده است که هر گونه فرایند برای عادی‌سازی روابط باید شامل محدودیت فعالیت‌های حماس در ترکیه باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سینا IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    30 11
    تحویل بگیرید پانتورک ها! اردوغان هم پدر معنوی داعش هم دوست وفادار اسرائیل!!
    • US ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 5
      پانطورک ها رو همینا هدایت میکنند دیگه . پرچم هر دو تا بهم خیلی میاد . عاقبت در افتادن با حق و جنگ با شیعیان نابودیست به امید حق
  • NL ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    19 7
    آلب ارسلان دیگری خواهیم شد و دوباره پرچم ایران را بر قله های ترکیه و قفقاز برافراشته خواهیم کرد.
    • علی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 0
      مواضع اردوغان شباهت زیادی به معاویه دارد.
  • NL ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    12 2
    (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.-___ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    18 9
    رجب_هیتلر‌ چشمات روشن. باباتو دیدی..
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    9 3
    قراره تازه سفارت باز کنن؟ مگه سفارت نداشتن
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    8 3
    خدا را شکر ، همین مقدار کافیه ، و واقعا نقطه عطفی هست . آینده . خود گواه هست . که کی چکاره هست و بود و ...
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 2
      اردوغان بدون روتوش
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    15 7
    اگر شهدای مدافعان حرم نبودند الان رجب و فرزندش داعش زنان تبریزی و شیرازی و اصفهانی را جلوی‌پسرهای تبریزی شیرازی و اصفهانی به زنجیر میکشید و بعنوان کنیز به عربستان و فاحشه خانه های زیر زمینی ترکیه اروپا و امریکا میفروخت. __ کامیون کامیون اسلحه از ترکیه برای داعش فرستاده میشد.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 3
      رجب غلط کرده که بخواهد به ایران نظری داشته باشد.
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    15 5
    برخی که کتمان میکردند ، تحویل بگیرند
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    14 5
    یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، یاشاسین ایران یاشاسین زهرا س ملتی
  • مهدی 21 زنجان IT ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    3 14
    دم رهبرمون گرم خوب میدونه که اسراییل با ترکیه فعلا دشمن نیست و برا روابط اقتصادی خوبه باهاش رابطه داشته باشیم در ضمن مردم یهودی هم خدایی رو میپرستن که ما مسلمونا میپرستیم.مسیحی مسلمان یهودی بودایی همه درستکار و گناه کار دارن .اتحاد ترکیه عربستان امارات اردن اسراییل نزدیکه
    • US ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 2
      قرآن لطفا پسرم قرآن بخوان . مرگ نزدیکه . راه حق از باطل در قرآن کاملا واضح آمده
    • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 2
      زنجانی ها با غیرت و وطن دوست هستند. حداقل از نامی که برایت انتخاب کردند خجالت بکش.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 0
      دوستان اینها که سنگ رجب و ترکیه رو به سینه میزنن ایرانی نیستند سایبری آموزش دیده فارسی نویس ترکیه ای هستند انجام وظیفه می‌کنند
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 2
    خاک عالم تو سرت
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 2
    ماه از پشت ابر در اومد. مسلمان عثمانی رو تحویل بگیرید.
  • محمد IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    آنهایی که دل به این برادر ی اخوانیها خوش کرده‌اند تا فلسطین را آزاد کنند متوجه باشند در بین اهل تسنن اخوانی ها اسلام گرا تر و متدین ترند و عاقبتشان را ببینید چطور همه چیز را فدای منافع مادیشان مکنند هوشیار باشید و دشمن اصلی خود رابشناسید
  • از شهرستان سراب IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 0
    جنایت اخیر اسرائیل در به شها دت رساندن دو نیروی نظامی ایران در زمانیکه توجهات جهانی معطوف حوادث اوکراین هست از مکر این رژیم اشغالگر هست مخصوصا که اسرائیل از توافق احتمالی وین وحشت داشته و میخواد با این کارها ایران رفتار ناشیانه ای کرده تا در روند مذاکرات اخلال ایجاد بشه ما بایستی با سوریه در مورد بکارگیری پدافند زمین به هوا مذاکره کرده تا حملات اسرائیل را خنثی کنیم
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    کارهای خدا روی حکمته ،، ایمان داشته باش . اگر سالهای قبل کسی ، مخصوصا بعد از حمله به کشتی مرمر ترکیه . میگفت ، در هر صورت نمایشه ، حتی با کشته شدن بیگناهان مخلص به فلسطین . باور نمی شد . هیچ ، با موضع گیری شدیدی هم مواجه می شد ،و هنوز قصه ادامه دارد ، همان حکمت رحمانی
  • آذری iran IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    رجب آقا ترکیه در ظاهر مسلمان ولی در واقع خائن به اسلام و مسلمین ، رجب خائن عمله و برده یهود و اسرائیل هست ..! ترکیه عضو ناتوی غربی همان ارتش صلیبی غرب ، ترکیه ، اسرائیل رو به رسمیت پذیرفته و با صهیونیست ها روابط و همکاری های پنهان و گاه آشکار اطلاعاتی نظامی با صهیونیست ها دارد بطور نمونه مشارکت اسرائیل ترکیه باکو در جنگ قره باغ بود، ترکیه بزرگترین شریک تجاری رژیم صهیونیستی اسرائیل در منطقه است ، رجب عردوغان مهره عمله و مجری طرح ها و توطئه های یهودبین المللی حاکم بر جهان غرب و اسرائیل در منطقه ما میباشد .. یاشاسین ایران شیر خاورمیانه که یک تنه در برابر صهیونیست ها و نوکران صهیونیسم ایستاده و از مقاومت و آرمان فلسطین دفاع می‌کند ..
  • آذری iran IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    رجب اردوغان مهره ، عمله و مجری طرح ها و توطئه های یهود بین المللی و اسرائیل در منطقه است ، باید به ارباب خودش هرتزوگ جهود ادای احترام و دستبوسی می‌کرد .... متاسفانه با این سران دست نشانده همچون رجب اردوغان و آل نهیان و آل خلیفه و آل سعودها اوضاع کشورهای اسلامی اثلا" خوب نیست ..!!! شرم ابدی بر شما خائنین به اسلام و مسلمین .. شرم بر تو رجب ..!
  • مهدی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    ما خیلی وقت قبل گفتیم اشگدوغان تروریست صهیونیست است، یکسری ها فکر میکردند این بدذات مسلمان است و دغدغه اسلام دارد. این مردک مزدور اسراییل و صهیونیسم است و بنابر امر اربابش بشدت با ایرانیان دشمن است. گرد و غباری که امروز در شهرهای جنوبی کشور می بینیم و زندگی مردم را با مشکلات مواجه کرده حاصل ساخت 22 سدی است که ترکیه برروی رودخانه های دجله و فرات زده و که باعث خشک شدن تالاب هورالعظیم شده که نیمی از آن تالاب در ایران است نیمی در عراق. در صهونیست و تروریست بودن این مردک شک نکنید، البته در نابودی اش هم شک نداشته باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس