رئیس جمهور مصر درباره بحران اوکراین با « پوتین » گفت و گو کرد

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره آخرین تحولات درگیری بین روسیه و اوکراین گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری مصر (منا)، «عبدالفتاح السیسی» و «ولادیمیر پوتین» در این تماس تلفنی که امروز (چهارشنبه) برقرار شد، درباره آخرین تحولات عملیات روسیه در اوکراین بحث و تبال نظر کردند.  

طرفین همچنین راههای تقویت چارچوب‌های مختلف همکاری‌های راهبردی بین دو کشور از طریق پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک که در حال انجام است را مورد بررسی قرار دادند.  

آن‌ها همچنین بر ادامه روابط و همکاری تاریخی مصر و روسیه و تقویت این همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و همچنین روابط دوستانه دو کشور در سطوح رسمی و مردمی تاکید کردند.  

«بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر با اشاره به اینکه این تماس برای تبادل نظر درباره آخرین تحولات بحران روسیه و اوکراین انجام شده است، افزود: رئیس جمهور مصر بر ضرورت گفت و گو میان طرفین درگیر تاکید و حمایت قاهره از همه تلاش‌های دیپلماتیک که به حل و فصل بحران سیاسی برای محدود کردن وخامت اوضاع و حفظ امنیت و ثبات بین‌المللی سرعت بخشد را اعلام کرد. . 

به گفته وی، رئیس جمهور مصر در این گفت و گوی تلفنی آمادگی قاهره برای حمایت از این رویکرد از طریق فعالیت‌های دیپلماتیک خود در این زمینه، در سطح دوجانبه و چندجانبه را بیان کرد.  

سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر افزود: روسای جمهور دو کشور همچنین در خصوص راهکارهای تقویت چارچوب‌های مختلف همکاری راهبردی بین دو کشور از طریق پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک که در حال انجام است، گفت و گو کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس