کد خبر 1349980
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
آتش بس ورزشی قطر با عربستان با دریافت یک میلیارد دلار

عربستان برای امضای قرارداد همکاری با شبکه ورزشی قطر مبلغی نجومی پرداخت می کند.

به گزارش مشرق، قطع روابط سیاسی عربستان و ۴ کشور عربی دیگر با قطر برای زیرفشار گذاشتن دوحه در ۵ سال گذشته چیزی جز شکست و ناکامی را برای سعودی ها به همراه نداشته است.

عربستان چند ماه پیش بعد از ۵ سال تحریم حمله جانبه قطر و بی نتیجه ماندن این اقداماتش در نهایت دست از پا کوتاه مقابل قطر تسلیم شد و حاضر به ازسرگیری روابط سیاسی با این کشور با پرداخت غرامت شد.

غرامت یک میلیارد دلاری عربستان پس از آتش بس

یکی از ابعاد قطع همکاری عربستان با قطر در زمینه ورزش پخش نشدن مسابقات ورزشی آسیایی و جهانی در کشور سعودی بود. چون شبکه «بین اسپورت» قطر پخش کننده انحصاری مسابقات فوتبال بود و سعودی ها نمی توانستند از این شبکه استفاده کنند.

با این وجود سعودی ها در ۵ سال گذشته با راه اندازی شبکه های تقلبی و دزدیدن حق پخش باعث شدند تا چندین بار از سوی نهادهای بین المللی ورزش جریمه شوند.

غرامت یک میلیارد دلاری عربستان پس از آتش بس

در همین رابطه نشریه «العرب» قطر خبر داد شرکت سرمایه گذاری سعودی حاضر شد با شبکه «بین اسپورت» بعد از ۵ سال قطع همکاری دوباره قرارداد همکاری امضا کند تا بازی های لیگ عربستان هم در این شبکه بین اللمللی پخش شود.

طبق اعلام رسانه قطری سعودی ها برای امضای این قرارداد همکاری حاضرند بیش از یک میلیارد دلار به شبکه «بین اسپورت» پرداخت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    27 9
    لعنت بر عربستان که با آمریکا دستش توی یک کاسه هست این سعودی های حرام زاده ملعون رذل پست
  • مهدی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    14 5
    ما خودمون هم از این حرکتا زدیم و میزنیم!!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    6 5
    ای کاش ما هم بتونیم این کار را با دشمنانمون بکنیم (از نظر اقتصادی)
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    5 1
    یک ملیارد دلار برای دولت فاسدی مثل سعودی علف خرس هست. این پولی بود که هدیه به پزشک، سیاستمدار و حتی زنان بدنام میداده
  • از شهرستان سراب IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    8 0
    قطر انصافا عربستان و امارات و بحرین بعلاوه مصررا در همه زمینه ها شکست داد در زمینه ورزشی تیم ملی قطر با تحقیر عربستان به فینال هم رسید و ژاپن را هم شکست داده اول شد و برگذاری جام جهانی فوتبال هم قدرتنمایی دیگر قطر برای عربستان بود در حالیکه قطر به آسانی تحریمهای عربستان را با کمک ایران دور زد از نظر نظامی هم این قطع ارتباط به نفع قطر تمام شد زیرا نظامیان خودشو از یمن خارج کرد تحریمهای هوایی عربستان هم موجب تردد هواپیماهای قطر از اسمان ایران و عراق شد عربستان حتی چوپانهای قطری را از عربستان اخراج کرد چرا که چوپانهای قطری برای چرای احشام و گله های شتر خویش وارد خاک عربستان میشدند اینکار عربستان موجب شد تریلیاردر قطری چند هزار راس گاو شیرده از استرالیا وارد قطر کرده و گاوداری بزرگی تاسیس کنه با قطع مرز زمینی عربستان با قطر و تحریم محصولات کشاورزی ایرانت با لنج وارد بنادر قطر شد حتی زمزمه های حمله عربستان و امارات و بحرین به قطر و روی کار اوردن دولتی وابسته سر زبانها افتاد که ترکیه چند هزار نیرو وارد قطر کرد و این نیت عربستان خنثی شد
  • محبوبی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    قطر نمونه کشور موفق در جهان سیاست و کیاست و تجارت. بجای توجه به همسایگانش با کل جهان در ارتباط بود و موفق شد.
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    دزدیدن حق پخش؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • خسرو تورک قشقایی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 1
    من خسرو تورک قشقایی از نوادگان اغوزخان بزرگ و فرزند طاهرخان ایل بیگی از بزرگان طایفه ی نامدارام از تمام برادران عرب تباری که در جنگ روش غاصب و اشغالگر و کافر علیه برادران تورک تبار اکراینی سکایی ام به یاری آنها در اکراین سرزمین تورکان سکایی شتافتند و قبول زحمات نمودند قدردانی و تشکر نموده و جا دارد در زمان شادی مردم تورک تبار اکراینی قبول زحمات نبود و جبران نماییم. خسروخان تورک قشقایی پسر ارشد طاهرخان ایل بیگی
  • حمید ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    ما هم تحریم "حمله" جانبه کردیم که بازیها را بدون دادن حق پخش از تلویزیون پخش میکنیم؟
  • مسعود IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    حق همیشه پیروز است.وباطل بلاخره در قهر چاه ظلالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس