کد خبر 1349972
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
ضرر هنگفت مالک ایرانی اورتون: تافی‌ها با کسر امتیاز مواجه می‌شوند!

باشگاه اورتون در آستانه شکستن قوانین سود و پایداری پس از ثبت ضرر مجموع بیش از ۲۶۰ میلیون پوند بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ است - ۱۵۵ میلیون پوند بیشتر از حد مجاز در یک دوره سه ساله!

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش دیلی میل، باشگاه اورتون با مالکیت فرهاد مشیری در حال آماده شدن برای مذاکره با لیگ برتر بر سر حساب‌های مالی خود است، زیرا این نگرانی وجود دارد که بتواند به اولین باشگاهی تبدیل شود که قوانین سود و پایداری لیگ برتر را زیر پا بگذارد.

این باشگاه قرار بود در ماه دسامبر گذشته صورت حساب های خود را برای فصل ۲۱_۲۰۲۰ منتشر کند اما انتشار آن به تعویق افتاد زیرا آنها به دنبال شفاف سازی از لیگ برتر هستند که چقدر از ضررهای خود را می توان به دلیل تأثیر شیوع کووید جبران کرد.

اورتون بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ مجموعاً بیش از ۲۶۰ میلیون پوند ضرر کرده که در شرایط عادی نقض آشکار قوانین لیگ برتر است که بیان می‌کند باشگاه‌ها تنها مجاز به ضرر حداکثر ۱۰۵ میلیون پوندی در طول سه سال هستند.

پیش‌بینی می‌شود که حساب‌های ۲۰۲۰-۲۱ شامل ضرر دیگری بیش از ۱۰۰ میلیون پوند باشد و مشکلات مالی باشگاه از زمانی که هفته گذشته مجبور شدند با اسپانسر اصلی یعنی علیشیر عثمانوف قطع ارتباط کنند، بدتر شده است - که می‌تواند ۳۰۰ میلیون پوند برای آنها هزینه داشته باشد!

لیگ برتر آخرین مهلت برای تمام باشگاه‌ها برای ارسال حساب‌های به‌روز و همچنین پیش‌بینی‌های باقی‌مانده فصل را تعیین کرده است. روند بررسی حساب ها چند ماه طول می کشد و هر باشگاهی که تخلف کند در پایان فصل جریمه می شود.

قوانین لیگ برتر می گوید که باشگاه هایی که قوانین هزینه های خود را نقض می کنند می توانند جریمه شوند یا امتیاز از آنها کسر شود اما هنوز هیچ یک از تیم‌ها مجرم شناخته نشده اند. قوانین هزینه در نتیجه همه گیری کرونا تغییر کرده و دوره ارزیابی سه ساله به چهار سال افزایش یافته است. دو فصل متاثر از کووید که جمعیت عمدتاً غایب بودند، کنار هم قرار می‌گیرند و میانگینی در نظر گرفته می‌شود تا رقمی برای سه سال اختصاص داده شده، ارائه شود.

به نظر می رسد اورتون همچنان در معرض خطر تخلف قرار دارد اما آن‌ها را به درخواست از لیگ برتر برای پرداخت کمک هزینه به دلیل کووید سوق داد. در حساب‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آن‌ها ۶۷ میلیون پوند از ضررهای باشگاه به طور مستقیم به همه گیری نسبت داده شد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس