کد خبر 1349963
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
نانو

یک‌صد و شصتمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش مشرق، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حاشیه یک‌صد و شصتمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به طرح بحث سند ملی فناوری نانو در این جلسه، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۵ مصوبه‌ای با عنوان راهبردها و سیاست‌های نانو داشت که خوشبختانه با تلاش بسیار خوب مسئولان ستاد فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شاهد پیشرفت‌های خوبی در این حوزه بودیم.

وی با بیان اینکه این جلسه دو بخش داشت که بخشی از آن مربوط به دستاوردهای ستاد نانو و بخش دیگر ورود به محتوای سند نانو بود، گفت: در سال ۲۰۰۱ ما فقط ۹ مقاله در کل کشور در حوزه نانو داشتیم، در سال ۲۰۲۱ این تعداد به ۱۱ هزار و ۵۸۲ مقاله رسید، در فناوری نانو ایران رتبه ۴ جهان را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه بیش از ۹۱۵ محصول نانو در کشور تولید شده که تا کنون یازده و نیم هزار میلیارد تومان حجم فروش محصولات دارد، خاطرنشان کرد: ۹۳ درصد فروش محصولات نانو در داخل و ۷ درصد به صورت صادرات در کشورهای دیگر به فروش رسیده است که ۴۰ میلیون دلار ارزش ارزی دارد.

وی با اشاره به بررسی سند نانو در این جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، گفت: چشم‌انداز این سند سال ۱۴۱۴ درنظر گرفته شد و اهدافی همچون اقتدار و مرجعیت ملی در جهان، ارتقاء سطح فناوری‌های بدیع و نوآوری‌ها و فناوری‌هایی که با نام ایران در جهان انتشار می‌یابد، ارتقاء صنایع موجود، صادرات پایدار، بهبود کیفیت زندگی، تمرکز بر نوآوری، تلاش برای صادرات محصولات با نام و نشان و نمانام ایرانی به کشورهای مختلف و توسعه مشارکت بخش خصوصی در این زمینه برای آن درنظر گرفته شد.

گفتنی است، کبگانیان در پایان سخنان خود ۱۸ اسفند روز نکوداشت بوشهر را گرامی داشت.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    5 0
    زنده باد ایران که در جهان اوله/ ما بهترینیم توی دنیا بله بله/ کشور ما قدمت چندین هزار ساله دارد/ این افتخارات ما خار توی چشم آمریکا و دشمنان میکارد/ما قدر کشور عزیزمان را می دانیم. ما عاشق جمهوری اسلامی ایرانیم/ هر کسی که دشمن ماست نابود بشه. صاعقه بر سرش بزنه و دود بشه/ دشمن قدرت جنگیدن با ما را ندارد. این را باور ندارد ولی نمی خواد به روش بیارد/ این سروده ی خودم بود
  • جهودشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 1
    امیدوارم ایران در هر زمینه برترین باشه. ولی مراقب هندوانه‌های یهودی هم باشید که زیر بغل ما نذارند. یوزپلنگ ایرانی و نخبه‌های محیط زیستی مثل کاوه مدنی لاریجانی (یهودی) و فرستادن آزمایشهای نژاد ایران به سوئیس و آلمان برای بررسی ژنتیک (این خیانت در اصفهان انجام میشه) ممکنه در بخش نانو هم رخ بده. مراقب این قوم پلشت و پست فترت باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس