کد خبر 1349837
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
احکام انضباطی تاریخی بابت اتفاق خونین مکزیک/ باشگاه میزبان باید مالک، هیات مدیره و شهرش را عوض کند!

درگیری خونین در فوتبال مکزیک با حکمی سنگین و تاریخی علیه باشگاه کوئرتارو همراه شد

به گزارش مشرق، مجمع فوق العاده لیگ MX مکزیک  سه شنبه شب برای اتخاذ تصمیمات انضباطی بابت حوادث رخ داده در بازی روز شنبه در بازی تیک کوئرتارو مقابل اطلس تشکیل جلسه داد . باشگاه کوئرتارو که میزبان مسابقه بود در پی تصمیمات انضباطی که گرفته شد، با احکامی تاریخی و سنگین جریمه شده است.. این تیم برای ادامه فعالیت خود در لیگ مکزیک باید تغیراتی اساسی در باشگاه خود ایجاد کند و البته بعد از آن هم محدودیتهای زیادی خواهد داشت.

در سطح باشگاه، مهمترین تصمیم اخراج مالکان و هیئت مدیره فعلی باشگاه است. مانوئل ولارده، گابریل سولارس و سایر اعضای هیئت مدیره کوئرتارو از هرگونه فعالیت در تیم محروم هستند و از فوتبال مکزیک نیز اخراج می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

ورود فیفا به پرونده درگیری خونین فوتبال

آنها باید باشگاه را به گروه اقتصادی Grupo Caliente بسپارند تا به طور موقت باشگاه را اداره کند. این گروه  یک سال فرصت خواهند داشت تا مالک جدیدی پیدا کنند تا بتوانند تیم را از شهر کوئرتارو به شهری دیگر منتقل کنند. یعنی باشگاه باید هیات مدیره، مالک و حتی شهرش را عوض کند! علاوه بر این، جریمه مالی به مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ پزو مکزیک نیز شامل این باشگاه می شود.

اما تنبیهات انضباطی به همین جا ختم نمی شود. نتیجه بازی با نتیجه ۳-۰ به سود تیم میهمان یعنی اطلس اعلام شد. ورزشگاه تیم کوئرتارو یعنی ورزشگاه کورگیدورا که محل وقوع حادثه بود به مدت یک سال بسته خواهد شد و این تیم باید پشت درهای بسته در زمینی بی طرف در این  یک سال بازی کند. رده های جوانان و بانوان باشگاه می توانند در خانه اما پشت درهای بسته بازی کنند. هیچ هواداری اجازه ورود به ورزشگاه را ندارد.

در مورد هواداران میزبان، گروه موسوم به «گروه سرگرمی» باشگاه کوئرتارو، که افراطی‌ترین گروه هواداری این تیم به حساب می آید، تا سه سال آینده نمی توانند در بازی هایی که باشگاه در خانه انجام می دهد شرکت کنند و یک سال هم از حضور در بازی های خارج از خانه محروم هستند.

تیم اطلس نیز از جریمه ها در امان نماند و گروهی از هواداران این تیم نیز تا شش ماه آینده از حضور در بازی‌هایی که تیم به عنوان مهمان حضور دارد، محروم شده اند.

دیدار تیم‌های کوئرتارو و اطلس، به‌علت درگیری‌های پراکنده در جایگاه‌های مختلف، در دقیقه ۶۳ متوقف شد و پس از آن درگیری‌ها گسترش یافت تا صحنه‌های دلخراشی رقم بخورد. به گزارش برخی منابع محلی حمله طرفداران کوئرتارو به تماشاگران اطلس به زخمی شدن بسیاری از هواداران و حتی کشته شدن چند نفر منجر شد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس