آمریکا هر چه سریع‌تر زرادخانه سلاح‌های شیمیایی خود را منهدم کند

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گفت: آمریکا به عنوان تنها دارنده سلاح‌های شیمیایی باید زرادخانه این سلاح‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن منهدم کند.

به گزارش مشرق، علیرضا کاظمی ابدی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، طی سخنرانی‌هایی در روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند ماه در نود و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، انهدام سلاح‌های شیمیایی و جهانشمولی کنوانسیون را لازمه تحقق همه جانبه خلع سلاح شیمیایی خواند و تاکید کرد: آمریکا به عنوان تنها دارنده سلاح‌های شیمیایی باید با استفاده از تمامی توانمندی‌های خود برای انهدام زرادخانه سلاح‌های شیمیایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن براساس تعهداتش وفق کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی عمل کند.

کاظمی ابدی ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های سازنده سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و تاکید بر ضرورت توجه سازمان به ملاحظات و حقوق حاکمیتی سوریه، خواهان حل و فصل همه موضوعات باقیمانده فیمابین طرفین شد.

وی همچنین با اشاره به اظهارت نمایندگان غربی یادآور شد که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی یک نهاد تخصصی است که دستورکار و قلمرو وظایفش مشخص و تعریف شده است. بنابراین، تلاش برخی از کشورهای غربی برای طرح موضوعات سیاسی خارج از دستورکار سازمان موجب سیاسی و قطبی شدن هر چه بیشتر سازمان خواهد شد.

نود و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از امروز سه شنبه ۱۷ اسفند در مقر سازمان مذکور در لاهه هلند شروع به کار کرد و تا روز پنج شنبه ۱۹ اسفند به کار خود ادامه خواهد داد. سازمان منع سلاح‌های شیمیایی دارای ۱۹۳ عضو است و در نشست‌های شورای اجرایی، آخرین تحولات و سیاستگذاری‌های بین‌المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاح‌های شیمیایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است که جمهوری اسلامی ایران هم ‌اکنون عهده دار معاونت شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس