کد خبر 1349704
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
طلا امروز 20 دلار گران شد

قیمت طلا در سایه نگرانی های افزایش نرخ تورم در جهان و رکورد تورمی، ۲۰ دلار گران شد و به ۲۰۱۸ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به علت نگرانی ها در مورد درگیری روسیه و اوکراین و جذاب شدن امنیت این فلز گران بها برای سرمایه گذاران افزایش یافت و از سطح ۲۰۰۰ دلاری را عبور کرد.

هر اونس طلا با ۲۰ دلار افزایش ۲۰۱۸.۱۱ دلار فروخته شد.

پالادیوم نیز به علت نگرانی از کمبود این فلز به علت درگیری های روسیه و اوکراین به بالاترین رقم این در تاریخ فروش این فلز رسید. هر اونس پالادیوم با افزایش ۱.۴ درصدی به ۳۰۳۷.۷۶ دلار رسید.

انتظار می‌رود، محدودیت های مالی، بزرگ ترین تولیدکننده فلز کاتالیزور خودرو در ارسال محموله های این محصول اختلال ایجاد و کمبود عرضه را وخیم تر کند.

اوله هانسن گفت، طلا به علت امنیتش، از نوسانات کمتری دارد. ما در حال مواجه شدن با دوره نرخ تورم بسیار بالا هستیم زمانی که بانک های مرکزی با چالش مواجه می شوند و این امر سرمایه گذاران را به سوی بازار طلا سوق می دهد.»

به گفته تحلیلگران، طلا همواره در زمان بی ثباتی های سیاسی و اقتصادی به عنوان منبع امن سرمایه گذارای در نظر گرفته می شود و در بحبوحه نگرانی ها در مورد رکورد تورمی و افزایش قیمت نفت می تواند تا ۲۰۷۲.۵۰ دلار، بالاترین در تاریخ این فلز گران بها در ۷ آگوست ۲۰۲۰ افزایش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس