بیش از هزار و ۱۰۰ روستای خوزستان در دولت سیزدهم آبرسانی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح محرومیت زدایی برای آبرسانی به ۱۸۹ روستای خوزستان آغاز شده و تا پایان سال آینده هیچ روستای بی آب در استان وجود نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، محمدرضا کرمی نژاد با بیان اینکه اعتبارات خوبی توسط دولت سیزدهم در اختیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان قرار گرفته است، گفت: رییس جمهور در سفر شهریور گذشته خود به خوزستان از این طرح بازدید کرد و اعتبار مناسبی برای بهره برداری سریع آن اختصاص یافت.

وی تامین منبع آبی روستاهای این طرح را رودخانه کرخه بیان کرد و ادامه داد:روستاهای این طرح یا برای نخستین بار آبرسانی می‌شوند و یا با کمبود شدید آب روبه رو بوده‌اند که با اجرای این طرح ۱۰ هزار مترمربع آب در شبانه روز به این روستاها تخصیص داده می‌شود.

کرمی نژاد گفت: یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان در هشت ماه گذشته آبرسانی شده است که ۶۱۵ روستا برای نخستین بار آبرسانی پایدار و با کیفیت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان، در آیین بهره برداری از تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی به ۱۹ روستا و شهر ال‌هایی خوزستان افزود: با اجرای این طرح‌ها ۶۳ هزار خانواده با ۲۴۳ هزار نفر در استان خوزستان، از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون از نعمت آب شرب باکیفیت برخوردار شدند.

وی گفت: ۴۸۶ روستا با ۴۸ هزار خانوار و جمعیت ۱۸۶ هزار نفر که در هشت ماه اخیر آب رسانی شدند، پیش از این تنها کمتر از ۶ ساعت در شبانه روز از آب شرب برخوردار بودند.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان ۵۴۰ کیلومتر لوله کشی، ۲۵ ایستگاه پمپاژ در ۱۷ شهرستان و ۴۰۴ روستا احداث، ۲۳ حلقه چاه در هشت شهرستان ایجاد و ۷۰ تصفیه خانه لایروبی شده است.

کرمی نژاد افزود: ظرفیت تامین آب یک هزار و ۱۰۱ روستای آبرسانی شده در خوزستان به ۲۵۳ هزار مترمربع در شبانه روز افزایش یافته است و برای اجرای آن‌ها هفت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: یک هزار میلیارد ریال توسط بنیاد برکت، ۲ هزار میلیارد ریال از طریق تبصره ۱۴، ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال از طریق اعتبار استانی و ۹۲۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه برای اجرای آب رسانی به این یک هزار و ۱۰۱ روستاهای استان تخصیص داده شده بود.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان با اشاره به اجرای طرح محرومیت زدایی در خوزستان گفت: این طرح که برای نخستین بار در دولت سیزدهم در این استان اجرا می‌شود که در قالب آن به ۱۸۹ روستا دیگر خوزستان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی آبرسانی خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس