وزیر اقتصاد فرانسه: اروپا راه‌حل‌هایی برای استقلال از گاز روسیه دارد

وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد که اروپا راه‌حل‌هایی برای مستقل شدن از گاز روسیه دارد و مایل است اجرای این راه‌حل‌ها را شتاب دهد تا بتواند چالش زمستان ۲۰۲۳-۲۰۲۲ را مدیریت کند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه لو فیگارو،  برونو لو مر یادآوری کرد: استقلال [به واردات گاز روسیه] در همه کشورهای اروپایی به هیچ وجه یکسان نیست؛ فرانسه ۲۰ درصد به تامین گاز روسیه وابسته است، میانگین اروپا ۴۰ درصد و آلمان ۵۵ درصد و برخی از کشورها کاملاً وابسته هستند.

وی با بیان اینکه فنلاند ۱۰۰ درصد به واردات گاز روسیه وابسته است،  بر لزوم اجرای راه‌حل جمعی اروپایی در این زمینه تاکید کرد.

وزیر اقتصاد فرانسه تخمین زد که شتاب‌گیری در روند ذخیره‌سازی گاز از تابستان امسال، تا ۹۰ درصد برای مواجهه با زمستان ۲۰۲۲ ضروری است.

وی با بیان اینکه چالش زمستان ۲۰۲۳-۲۰۲۲ است، گفت: امکان دوم خریدهای گروهی و مشترک برای متحدشدن و به دست آوردن قیمت‌های پایین‌تر است.

تلاش برای تنوع بخشیدن به منابع تولیدکنندگان دیگر [گاز] راهبرد سومی بود که وزیر اقتصاد فرانسه به آن اشاره و اضافه کرد: راهکار چهارم بهبود عملکرد پایانه‌های ال‌ان‌جی است که در اسپانیا هفت پایانه و در فرانسه چهار پایانه وجود دارد اما در آلمان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: می‌توانیم عملکرد پایانه‌ها را بهبود بخشیم تا بازدهی بهتری داشته باشند.

لو میر اظهار داشت که موضوع بهبود عملکرد این پایانه‌ها با رهبران گروه Engie بررسی خواهد شد.

وزیر اقتصاد فرانسه یادآوری کرد که وزارتخانه تحت مدیریت وی در حال انجام بازبینی مصرف‌کنندگان گاز، صنعتی یا غیرصنعتی است.

وی با اشاره به تولیدکنندگان شکر که از گاز استفاده می‌کنند، گفت: تعدادی از اقدامات حمایتی را برای مصرف‌کنندگان بزرگ پیشنهاد خواهیم کرد.

وزیر اقصاد فرانسه تاکید کرد که قیمت گاز تا پایان سال جاری میلادی برای مصرف‌کنندگان در فرانسه ثابت خواهد بود.

در همین پیوند، خبرگزاری فرانسه از اجرای پروژه‌ای خبر داده است که کمیسیون اروپا می‌خواهد تا پایان سپتامبر برای جلوگیری از شوک گازی اجرا کند.

این خبرگزاری روز سه شنبه اعلام کرد: بروکسل امروز راه‌حل‌هایی را برای کاهش تاثیر افزایش قیمت‌های انرژی و تنوع بخشیدن به عرضه گاز به اتحادیه اروپا، ارایه می‌کند.

طبق پروژه‌ای که خبرگزاری فرانسه دیده است، کمیسیون اروپا به‌ویژه می‌خواهد تا پایان سپتامبر با اهداف الزام‌آور برای هر کشور، یک سطح متوسط ‌ذخیره‌سازی حداقل ۸۰ درصدی ایجاد کند تا قاره را برای رویارویی با زمستان آینده آماده کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس