کد خبر 1349620
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
تخم مرغ

در حالی که قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان است، قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی به شانه ای ۵۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش مشرق، در حالی که قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان است، قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی به شانه‌ای ۵۵ هزار تومان رسیده است. مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد که قیمت هر شانه تخم مرغ در مغازه‌های سطح شهر بین ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان و نرخ هر عدد تخم مرغ بین ۱۸۰۰ تا ۲,۰۰۰ تومان است.

در این زمینه یکی از مغازه داران قیمت هر شانه تخم مرغ را ۵۵ هزار تومان و قیمت هر عدد از آن را ۲,۰۰۰ تومان عنوان کرد و درباره اینکه قیمت مصوب تخم مرغ ۴۳ هزار تومان است، گفت: ۴۳ هزار تومان قیمت تخم مرغ دولتی است.

این مغازه دار ادامه داد: تخم مرغ‌های ترک که تنظیم بازاری هستند به قیمت شانه‌ای ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شوند و این قیمت شامل تخم مرغ‌های داخلی نیست.

یکی دیگر از مغازه داران نیز قیمت هر شانه تخم مرغ را ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت که الان قیمت ثابتی برای تخم مرغ وجود ندارد و به هر مغازه‌ای که سر بزنی با یک نرخ مواجه می‌شوی؛ اما اگر به دنبال تخم مرغ دولتی هستی به میادین میوه و تره‌بار مراجعه کن، آنجا می‌توانی تخم مرغ دولتی با قیمت شانه‌ای ۴۳ هزار تومان خریداری کنی.

وزارت جهاد: تخم مرغ دولتی و غیر دولتی نداریم / ‏قیمت‬ ۴۳ هزار تومان است

در همین زمینه ابراهیم زارع، مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به این مساله گفت: قیمت مصوب تخم مرغ هیچ تغییری نکرده و عرضه این کالا در تمام مراکز عرضه باید به نرخ مصوب باشد، بنابراین تخم مرغ دولتی و غیر دولتی نداریم.

وی با بیان اینکه تخم مرغ به اندازه کافی در کشور وجود دارد، افزود: حتی ما با مازاد تخم مرغ در داخل مواجه هستیم و برای جلوگیری از سقوط قیمت این کالا، پیش بینی‌هایی برای صادرات انجام شده است.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت جهانی نهاده‌ها نیز افزایش یافته؛ اما علی رغم این مساله دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات پروتئینی اقدام به افزایش نرخ نهاده‌های دامی نکرده است، گفت: بنابراین فروش تخم مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، تخلف است و ما این مساله را به واحد بازرسی وزارت جهاد کشاورزی اطلاع می‌دهیم و با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    21 0
    عاقبت نظارت نکردن یا ضعف نظارت برادر من پدر من برا چی حواس تون نیست اگر نظارت نباشه معلومه خدا تومن برخی می کشن رو جنس
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    16 2
    اولین بار می‌شنوم یه چیزی گران میشه.... خخخ
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    27 3
    نه گوشت میشه خرید نه تخم مرغ میشه خرید ، خونه و بقیه چیزا که رویاس! حقوقارم که قطره چکونی میبرن بالا خدایا مارو بکش خلاصمون کن
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    26 6
    تا ۱۴۰۴ با رئیسی!!! خخخخخخخخ
  • محمدایوب IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    6 12
    ضمن احترام به دولتمردان عزیز و تشکر اززحمات آنان باید نظارت بیشتری به بازار بشود افساد طلبان وباند دولت قبل درراه دولت کارشکنی میکنند در جلسه اقتصادی دولت اعلام کردند گوشت گوساله یخی 100هزار تومان اما در میادین میوه و تره بار 120هزار تومان است اعتراض کنی میگه برو از تلویزیون بخر
    • محمدی DE ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      8 2
      برادر من تاوقتی قیمت تمام شده ی کالا پایین نیاد بازور نمیشود قیمت را پایین نگه داشت وزیر میاد میگه نهاده چهار هزار تومانه ولی ما که میخریم ده هزار تومان نهاده ها سر به فلک کشیده تازهبدترم میشه میخوان عوضش یارانه بدهند
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 1
    تخم مرغ های تنظیم بازاری کهسیاه رنگ هستند مفت نمی ارزن چون داخل آنها اغلب لکه خون هست که تخم مرغ سفید هاندارن
  • حمید کلباسی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    7 1
    معلم از شاگردش پرسید : دو ، دو تا چند تا میشه؟ شاگردش گفت : بیست و دو تا ! معلم گفت دو ، دو تا میشه چهار تا ؛ خودشو بکشه پنج تا .
  • DE ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 5
    تخم مرغ ۱۳ هزار تومان گران شد. علت اینه که باز تمام تخم مرغها شون را گذاشتند‌در سبد برجام تخم مرغ توو بازار کم شده قیمت رفته بالا .یعنی عرضه و تقاضا به هم خورده. چند وقت دیگه که تخم مرغ های برجام‌جوجه دادند باز اوضاع خوب میشه.
    • FR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 0
      مساله اینه که تولید داخلی در کشور ما شعبده بازی و کلاهبرداریه، طرف در داخل کشور یه کالا رو تولید میکنه از قیمت واردات همون کالا با کیفیت بالاتر گرون تر در میاد، عجب! شعبده بازی تولید داخلی!
    • DE ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      خیلی از کشورها برای قبضه بازارهای رقیب معافیت صادراتی میگذارند یا مشوقات صادراتی و در حقیقت جنس خودشان را بسیار ارزانتر از قیمت تمام شده میفروشند تا وقتی که تولید کنندگان‌کشور مقصد ورشکست شوند آنوقت جنسشان را چند برابر میفروشند . چین در این مقوله صادرات زیر قیمت تمام‌ شده و شکست تولیدات داخلی کشورها قهرمان جهانیست. امریکا با کشتن دانشمندان و کودتا و سرکار آوردن رفرمیست های غربگدا اینکار را به آنها محول میکند. مانند ۳۲ سال اصلاحات و ترمز به صنعت و تولید و بستن کارخانه ها.
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      صادرات شدید علت اصلی گرونیشه
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    17 3
    خداروشکر که سفره مردم خط قرمزه حاج آقاست الحمدلله
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    9 2
    ملت فقط دارن نان خالی میخورن ، نانوایی هایی شده مث 20 سال قبل که همیشه شلوغ بودن و دعوا میشد .
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    13 5
    نظرا با این اوضاع گرونی معیشت مردم رو به موشک گره زدین داره روز بروز میره بالا.
  • ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    4 0
    در میادین تره بار تخم مرغهای ریز را شانه ای 43000تومان می‌دهند هر سه عدد آن معادل دوعدد تخم مرغ مغازه است. باید موقع بارگیری برای میادین نظا را شود.
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 0
    فعالین مجازی جوان و انقلابی وعده میدادند اگر دولت و مجلس را بدست بگیرند قیمت مرغ به قبل تحریم ها بر میگردد! حیف که نشد و لیبرال ها قدرت را بدست گرفتند!!!!!!!
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 0
    موقع مناظرات خوب بلبل زبانی می‌کردین که اگه بشیم مردم دیگه افزایش قیمت های لحظه‌ای نخواهند دید چی شد حالا چرا لال شدین ؟شما یک قلم جنس مثال بزن که دولت قیمتش آورده باشه پایین؟حالا سال بعد باید دید که ارز ترجیحی حذف میشه خدا به داد مردم بدبخت برسه مدیران دوران احمدی‌نژاد آوردین سرکار دوباره اینم نتیجه اش
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    تخم مرغ تنظیم بازاری در بسته های ۲۰ تایی ۴۰ هزار تومنه یعنی دانه ای ۲ هزار تومن معادل شانه ای ۶۰ هزار تومن. تخم مرغ های ترک هم خارج از یخچال نگهداری میشه و معمولا توی هر شانه حداقل ۳ تخم مرغِ شکسته وجود داره که میگن همین جوری باید ببری.
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    کاش مثل ویلاهای غیر مجاز حاشیه رودخانه و ساحل دریا یک فکری هم به حال مافیاهای ستمگر مرغ و تخم مرغ، میوه و خشکبار، دارو و ماشین و... می شد.
    • سینا US ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      ایشون ابتدا دست مستکبرین کوتاه کردند و الان هم دست مفسدین اقتصادی .بزودی قیمتها ریزش کرده و تورم کلا نداریم .با رشد اقتصاد 12 درصدی و نرخ بیکاری صفر و تورم تک رقمی هنوز شما میگین کاری نشده تو این کشور .نه که پس میخوای مجانی بشه دیگه . تا عد امسال شاهد کاهش سرام اور قیمتها خواهیم بود .
  • علیرضا IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    با تهدید کردن کاری درست نمیشه، دیگه گران شدن یه محصول شده عادی، اگه یه روز بگن فلان چیز یه روز قیمتش تغییرنکرده همه ازتعجب شاخ درمیارند،، الانم که یادگرفتین قیمت رو اونقپر میبریدبالا، که باکاهش یه هزارتومنی، ملت میگن ارزان شد، بکجاچنین شتابان
  • روح الله IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    پس دولتی ها همش از کاهش تورم حرف می زنند خجالت هم خوب چیزی است
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    تا وقتی 4نفر را اعدام نکنند همینه با حرف که نمیشه درست کرد
  • حمید کلباسی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 0
    مرغی که قد قد میکنه ؛ غلطای بیخود میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس