پول ملی نمایه پول نمایه وام نمایه حقوق نمایه - کراپ‌شده

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: عیدی عمده بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری هفته پیش پرداخت شد.

به گزارش مشرق،‌ محمد اسکندری، در مورد اینکه عیدی برخی از بازنشستگان پست پرداخت نشده است، اظهارداشت: برخی دستگاه‌ها خودشان عیدی بازنشستگان را پرداخت می‌کنند که از جمله بازنشستگان پست و قسمتی از مخابرات این گونه عمل می‌کنند، وگرنه عیدی اکثر بازنشستگان کشوری را هفته پیش به صورت متمرکز پرداخت کردیم.

بیشتر بخوانید:

حقوق بازنشستگان همتراز می شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد ۱۰ هزار میلیارد تومانی که این صندوق از دولت طلب دارد، گفت: این یک مسأله عادی و ماهانه است که هر ماه بخشی از منابع مستمری بازنشستگان توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود و در روزهای باقی‌مانده سال هم ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب اعتبار به صندوق پرداخت می‌شود که صرف حقوق بازنشستگان می‌شود.

اسکندری افزود: مشکلی در آخر سال برای حقوق بازنشستگان وجود ندارد و هر ماه این روند ادامه دارد. بودجه از طرف سازمان برنامه و بودجه اختصاص می‌یابد، الباقی منابع هم از محل کسورات حقوق کارمندان دولت و سود شرکت‌های زیر مجموعه تامین می‌شود.

وی در مورد اینکه سهم بودجه از منابع صندوق تامین اجتماعی چقدر است، گفت: حدود ۷۷ درصد سهم منابع صندوق از طریق بودجه عمومی، ۵ درصد از محل سود شرکت‌ها و ۱۸ درصد از محل کسورات حقوق کارمندان شاغل در دولت است که صرف پرداخت مستمری بازنشستگان می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که چگونه است که دولت هم حقوق کارمندان شاغل را و هم مستمری بازنشستگان را از طریق بودجه عمومی می‌پردازد، گفت: مهم‌ترین مشکل، محاسبات غلط در گذشته بوده است و همچنین اقدامات غیربیمه‌ای که به صندوق بازنشستگی کشوری تحمیل شده و بار مالی صندوق را افزایش داده، اما مهم‌ترین عامل این است که در حال حاضر بسیاری از کارمندان شاغل دولت ترجیح می‌دهند تحت پوشش صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی قرار گیرند.

اسکندری این نکته را هم گفت: پشتیبانی منابع صندوق تامین اجتماعی از محل کارمندان شاغل که باید ۷ کارمند در مقابل یک بازنشسته باشد، در حال حاضر در صندوق تامین اجتماعی این رقم کمتر از ۴ است و در صندوق بازنشستگی کشوری فقط ۷ دهم نفر است. یعنی هر بازنشسته که باید با ۷ کارمند پشتیبانش باشد، فقط ۷ دهم نفر است.

وی اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود دارایی‌ شرکت‌های زیر مجموعه صندوق باید افزایش یابد، درست است اما مهم‌ترین منابع مالی صندوق بازنشستگی از محل حق بازنشستگی کارمندان شاغل است که تعداد آنها نیز بسیار کاهش پیدا کرده است. بنابراین شرکت‌های زیر مجموعه هر چقدر هم بهتر عمل کنند، باز نمی‌توانند منابع موردنیاز صندوق را تامین کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    از ایثارگران اداره تو این دوسال حتی بصورت اس م اس هم تقدیر نشده مال سی سال تو پست کار کردم سخت تر ین شرایط این هم حق ماست دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس