استقلال برابر گل گهر با شانس پیروز شد/مترجم ژستد نمی گذارد گل بزند/ دست بازیکن گل گهر مو نداشت داور پنالتی نمی گرفت!

پیشکسوت استقلال گفت: ماشاالله اینقدر همه کارشناس داوری هستند که هنوز بازی تمام نشده نقطه نظراتشان را درباره صحنه های داوری اعلام می کنند!

به گزارش مشرق، سیروس دین‌محمدی کاپیتان و مربی اسبق تیم استقلال درباره بازی پرحاشیه تیم های استقلال و گل گهر سیرجان همچنین برد صنعت نفت مقابل پرسپولیس و مشکلات داوری اظهاراتی را مطرح کرد.

دیدار استقلال و گل گهر را چطور ارزیابی کردید؟

بازی نبود جنگ بود! به نظر من بازی از لحاظ حاشیه ای جذاب و دارای هیجانی بالا بود، اما به لحاظ فوتبالی چنگی به دل نمی زد.

چطور؟

نیمه اول دو تیم توپ را تا پشت ۱۸ قدم یکدیگر می آوردند و بعد آن را لو می‌دادند و برمی‌گشتند و دفاع می‌کردند. به نظرم جذابیت حاشیه‌های این بازی بیشتر بود.

استقلال در این بازی مستحق برد بود؟

به نظرم در این قبیل بازی ها شانس، بخشی از مسابقه است. هر تیمی بتواند از تک موقعیت ها بهتر استفاده کند شانس هم با او بیشتر یار می شود. در این بازی استقلال بیشتر روی شانس بود. نمونه اش وقتی که یک شوت به سمت دروازه زده شد و وقتی داشت از بین پنج یا شش بازیکن رد می شد داور پنالتی گرفت.

به نظر شما توپ به دست علیزاده (بازیکن گل گهر سیرجان) برخورد کرد؟

والا ما از یک زاویه دیدیم که توپ به دستش خورد ولی بعد از یک زاویه دیگر دیدیم که نخورد. اصلا نمی دانم چه شد! اینقدر عجیب بود که ما هنوز در حال فکر کردن به آن صحنه هستیم. فکر می‌کنم اگر علیزاده موهای دستش را زده بود داور پنالتی نمی گرفت.

بعد از بازی خیلی ها نسبت به این موضوع انتقاد کردند و پرسپولیسی ها معتقد بودند که استقلال با کمک داور برنده شده؟

بحث کارشناسی داوری یک موضوع فنی است. قطعاً آنهایی که درباره مسائل داوری حرف می زنند سال ها در این باره تحقیق کرده‌اند و مطالبی را می‌دانند که من فوتبالیست نمی دانم، چه برسد به آدم هایی که در خانه نشسته اند. مثلاً نمونه اش بازی پرسپولیس گل گهر.

چطور؟

در آن بازی همه فکر می کردند حامد پاکدل توپ را با دست گل کرده ولی کارشناسان داوری گفتند اگر اول توپ به سر بخورد، بعد به شانه اصابت کند و بعد به دست بخورد مشکلی ندارد. مثلا خود من هم این را نمی دانستم. یکسری قوانین هستند که ما نمی دانیم اما ماشالا همه کارشناس داوری هستند و همه دوست دارند در این باره نظر بدهند. فکر می‌کنم باید اینها را بگذاریم تا متخصصانش درباره آن صحبت کنند.

استقلال برابر گل گهر با شانس پیروز شد/مترجم ژستد نمی گذارد گل بزند/ دست  بازیکن گل گهر مو نداشت داور پنالتی نمی گرفت!

فرهاد مجیدی قبل از هر دو گل تیمش کنار زمین هیاهو به پا کرد و عده‌ای رفتارش را با دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید مقایسه کردند. به نظر شما او تا چه اندازه در این زمینه موفق عمل کرد؟

بالاخره هر مربی شگرد خودش را دارد. برخی ساکت می ایستند یا از روی صندلی هم بلند نمی شوند. یک سری هم با هیجان فوتبال را دنبال می‌کنند. اینها یک بخشی از مربیگری است که هر کسی سبک خودش را دارد.

حریف استقلال را چطور دیدید؟

گل گهر تیم خوبی است ولی به نظر من خیلی باز بازی می کرد. تیمی که مقابل استقلال هجومی و باز بازی کند ضربه می خورد، وگرنه نفرات گل گهر نفرات بدی نبودند. اما چون خیلی باز بازی می کردند حتی گاهی به نظر می رسید آنها تعدادشان کمتر از استقلالی هاست.

این برد به لحاظ  جدولی و استراتژیک چقدر برای استقلال اهمیت داشت؟

در این قبیل بازی‌ها زمانی که فاصله تان با رقیب اصلی کم است باعث می شود استرس و هیجان را بیشتر کند. اگر استقلال امتیاز نمی‌گرفت در دربی استرس بیشتری داشت ولی این برد کمکش کرد تا با آرامش به استقبال دربی برود.

برد صنعت نفت مقابل پرسپولیس چقدر به استقلال کمک کرد؟

بازی پرسپولیس و صنعت را کامل دیدم. به نظرم صنعت نفت مستحق این پیروزی بود. حتی چند موقعیت گل دیگر هم داشت البته پرسپولیس هم خوب بازی کرد ولی وقتی شما شوق و اشتیاق بیش از حدی برای برد دارید گاهی دچار مشکل می شوید.

منظورتان را واضح تر بیان می‌کنید؟

ببینید ما در اولین دوره لیگ برتر و در آخرین بازی، با یک مساوی مقابل ملوان بندر انزلی هم قهرمان می‌شدیم ولی اینقدر استرس برد و فشار گل زدن داشتیم که نه تنها مساوی نگرفتیم بلکه گل هم خوردیم و باختیم و اولین لیگ برتر را با مقام دومی تمام کردیم. پرسپولیس هم همینطور بود و می خواست سریع گل بزند و برگردد درون زمینش با آرامش بازی کند. ولی صنعت نفت با منطق و تاکتیک خوبی توانست هم جلوی گلزنی پرسپولیس را بگیرد و هم خوب خلق موقعیت کند. هیجان بیش از حد بازی، پرسپولیسی‌ها را محکوم به شکست کرد. آنها  دوست نداشتند از استقلال عقب بیافتند برای همین به خودشان باختند.

استقلال برابر گل گهر با شانس پیروز شد/مترجم ژستد نمی گذارد گل بزند/ دست  بازیکن گل گهر مو نداشت داور پنالتی نمی گرفت!

غیبت فرهاد مجیدی و روزبه چشمی به خاطر محرومیت و مصدومیت دانشگر چقدر در دیدار بعدی مقابل صنعت به استقلال ضربه می زند؟

با این دو دفاع و آن دو دفاعی که سرباز شدند حالا استقلال ۴ دفاعش را ندارد. قطعاً مجیدی باید تاکتیک و سیستم تیمش را تغییر بدهد و کارش سخت شد. اما بازیکنان زیادی دارد و زمانی که بازی در آزادی است احتمالاً استقلال می‌تواند نتیجه لازم را بگیرد.

باز هم ژستد در ترکیب اصلی بازی کرد و باز هم گل نزد؟

من فکر می کنم این بنده خدا مترجم خیلی خوبی دارد که همه سایت ها و روزنامه ها را برایش ترجمه می کند و چون همه می نویسند که او بازیکن خوبی نیست و گل نمی زند به همین خاطر فشار روی او زیاد است. به نظرم نباید روزنامه بخواند. ولی از طرفی باید به نظر فرهاد مجیدی هم احترام گذاشت. قطعاً این بازیکن به لحاظ فنی برای مجیدی کارایی لازم را دارد که به ارنج ترکیب ثابت تیمش دست نمی‌زند. حتما اون چیزهایی می‌بینند که ما نمی بینیم.

ولی یامگا جور او را می کشد. این طور نیست؟

یامگا یک فوتبالیست فوق العاده است. پنالتی را هم خیلی خوب زد. اتفاقا یکی از پنالتی هایی که به فروزان زد را داور باید تجدید می کرد.

چطور؟

چون فروزان قبل از ضربه یک متر جلو آمده بود. ولی اینقدر فشار روی داور زیاد بود که فکر کنم از ترسش آن را تجدید نکرد. پنالتی سعید صادقی به استقلال را هم می دانستم گل نمی زند.

چرا و از کجا می دانستید؟

چون معمولاً بازیکنان سرعتی نمی توانند پنالتی بزنند. وقتی پشت توپ ایستاد می دانستم گل نمی‌شود و همین طور هم شد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    10 3
    استقلال داور رو خریده
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      3 5
      کدوم بازی.. بازی با آلومینیوم رو میگی که بازیکن آلو تو آفساید نبود رو آفساید گرفت و بازیکن پرسپولیس تو آفساید بود رو آفساید نگرفت؟؟
    • حقیقت گو IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 3
      والله تا جاییکه ما خبر داریم کسی که تو کار خرید بازیکن و داور به. نفع پیروزی بود حسین هدایتی بود و والسلام !
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 1
    آقای پیشکسوت وقتی تیم تو کورس قهرمانیست وقت لودگی و کارشناسی مسخره نیست. موهای دستش میزد یعنی چی!
  • نیاسود IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 1
    کاملا معلومه نسبت به فرهاد حسادت داره که اینجوری کارشناسی میکنه بر از قلیچ یاد بگیر چطوری از گلممد حمایت میکنه حسود
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    استقلال تا پیشکسوت این طوری دارد نیاز به دشمن ندارد. به جای روحیه دادن می زنه تو پوز تیم
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    به سی تا روس که به دین اسلام گرویدند میگن سیروس دین محمدی
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    طرفداران تیم کیشه هم می دونند که با هزینه های هنگفت داوری دارن امتیاز می گیرن ولی چون چند سال قهرمان نشدن ( عقده ای شدن ) میگن چه ایرادی داره
    • مرتضی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 1
      استقلال با کمک داور قهرمان میشه حق امیری میخورند دنیا درنیافته
  • محسن IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    از اینکه داورها طرفدار استقلال هستند شکی نیست یک بچه هم می فهمد. اما گل محمدی پولکی است و باید برود. لک هم پول گرفته بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس