رئیسی نمایه

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس شورای‌عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: رشد، توسعه و تعالی کشور نیازمند پرورش انسان‌های متعهد، متخصص و عدالت‌خواهی است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با صدور پیامی ضمن تبریک یکصدمین سالگرد تأسیس شورای‌ عالی آموزش و پرورش، تربیت یک انسان برای ایجاد زندگی سعادتمند و شکل‌دهی جامعه بهتر، را آرمانی الهی و اخلاقی دانست.

در متن پیام رئیس‌جمهور که در آیین بزرگداشت یکصدمین سالگرد شورای عالی آموزش و پرورش توسط محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش قرائت شد، آمده است: تعالی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی مرهون درخت ریشه‌دار و بالنده آموزش و پرورش است و همچنان رشد، توسعه و تعالی کشور نیازمند پرورش انسان‌های متعهد، متخصص و عدالت‌خواهی است که همت آنها معطوف به پیشرفت همه‌ جانبه کشور و رساندن ملت سرفراز ایران به جایگاه شایسته خود در جهان باشد.

یکصدمین سالگرد شورای‌عالی آموزش و پرورش را گرامی می‌داریم. امروز تحولات شتابان بین المللی در عرصه علم و فناوری، ما را بر آن می‌دارد تا در عین اهتمام به تربیت اخلاقی و دینی جوانان و نوجوانان، زمینه کسب دانش‌های پیش‌رو دنیا را فراهم کنیم و ظرفیت‌های کشور را برای رسیدن به قله‌های علم و فناوری بسیج نماییم.

شورای‌عالی آموزش و پرورش موظف است در گام نخست سیاست‌های اجرایی و طراحی ساز و کارهای تحول در شورای آموزش و پرورش را فراهم نموده و برای تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش تلاش نماید و بدین ترتیب در گام بعد نقش خود را در ایجاد زمینه برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش و عدالت آموزشی ایفا نماید و با بهره‌گیری از مشارکت سایر دستگاه‌ها و خلق ارزش‌های مشترک فرادستگاهی، وظیفه تنظیم‌گری و هماهنگی خود را در اجرای سند اعمال کند.

از همه دستگاه‌های مربوط انتظار می‌رود که از ظرفیت شورای‌ عالی آموزش و پرورش در رسیدگی به مسائل مربوط به نظام تعلیم و تربیت، استفاده مطلوب نمایند.

تربیت یک انسان برای ایجاد زندگی سعادتمند و شکل‌دهی به جامعه بهتر، آرمانی الهی و اخلاقی است. اینجانب قدردان زحمات تمامی معلمان فرهنگ‌ساز و همه خدمتگزاران امر آموزش و پرورش که فرهنگ و دانش را به فرزندان پر استعداد ایران‌زمین تعلیم می‌دهند، هستم و از خداوند متعال، توفیقات روز افزون ایشان را خواستارم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصرزمانی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 0
    آقای رئیسی اگرمنظورتان پرورش مسئولانی از جنس مسئولان فعلی است که پرورش داده شده اندخواهشالازم نیست مجدداپرورش دهیدوازبیت المال هزینه کنیدماکه دراینهاهیچ تعهدو تخصصی ندیدیم.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    3 0
    تخصص در برخی از مسیولین دولت هست ماشاء الله مدرکشون رو هم از خارج گرفتن اما بعضا اونهایی که تخصص دارن تخصص شون به پستی که بهشون محول شده نمیخوره این شاید زیاد مشکلی ایجاد نکنه / اما امان از برخی مسئولین فعلی که تخصص دارن مدرکشون هم از خارج از کشور گرفتن و رشته و مدرک و تخصصشون هم مرتبط با پستشونه و تو دولت قبل هم پست دولتی نداشتن اما بخاطر ارادت به دولت قبلی و برخی فرمانداران دولت قبلی ، نسبت به دولت فعلی تعهد لازم رو ندارن و همه زحمات دولت رو دارن رسما به باد میدن و در مردم حس نارضایتی از عملکردشون ایجاد کردن / این گروه دوم رو دریابید چون عملکردشون داره برخی از مردم رو نا امید می‌کنه
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    پس! نقطه سر خط!!!!!! دوباره باید آدم پرورش داد!!!!!!!!!!!..............
  • SE ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    متخصص که میره خارج کشور
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    یک زمانی برای استخدام نیروی انسانی در کنار تخصص، تعهد افراد و التزام به مبانی اسلام هم در نظر گرفته می شد اما نمی دونم چه اتفاقی افتاده که الان در ادارات و سازمانها دقیقا بر عکس عمل میشه. در اداره خودمان شاهدم که زنجیره به هم پیوسته ای از لیبرالها و افراد لائیک و شیفتگان غرب همه مناصب و پستها را در دست گرفته اند.
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    اتفاقا زیاد داریم و داشتیم: جزایری ، بابک زنجانی ، محمود خاوری و....
  • ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    در حال حاضر نیروهای متعهد و متخصص فراوانی داریم که به دلیل باند بازی به کار گرفته نمی شوند و خود آنها هم تمایلی به خودنمایی و مطرح شدن ندارند، شما باید این افراد را شناسایی کنید و از آنها خواهش و درخواست کنید تا با شما همکاری کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس