مشوق مجلس به خانواده های دارای 3 فرزند بیشتر در پرداخت تسهیلات مسکن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی را جهت سرمایه گذاری در طرح ها و ردیف های تملک دارایی های سرمایه اس جهت خرید کیک زرد با منشاء داخلی یا خارجی در سال آتی اختصاص دادند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند (ج) و بند (د)   تبصره ۱۵ لایحه را بررسی کرده و آنها را به تصویب رساندند.

بر اساس بند (ج) در تبصره ۱۵؛  شرکت تولید مواد اولیه وسوخت هسته ای ایران مکلف است جهت توسعه و تسریع در اجرای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای، مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا پس از جداسازی را مطابق با قوانین و مقررات به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را پس از کسر هزینه ها (شامل قیمت تمام شده کالا و خدمات فروش رفته، اداری- عمومی و توزیع و فروش) به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند تا مطابق بودجه سالانه آن شرکت جهت سرمایه گذاری در طرح ها و ردیف های تملک دارایی های سرمایه ای جهت خرید کیک زرد با منشأ داخلی یا خارجی و یا تملک سهام معادن پرتوزا و شرکت های مرتبط با چرخه سوخت براساس موافقتنامه های مبادله شده با سازمان برنامه و بودجه کشور هزینه نماید. درآمد حاصله به حساب افزایش سرمایه دولت در شرکت منظور و معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات آن با نرخ صفر محاسبه می‌شود.

بر اساس جز ۲ بند (د) در تبصره ۱۵؛ اجازه داده می‌شود تا سقف پنج درصد (۵ درصد) از منابع حاصل از کاهش مصرف گاز و برق ناشی از پخش برنامه های فرهنگ سازی توسط سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (به تشخیص شرکت ملی گاز و توانیر) در قالب عقد قرارداد به این سازمان پرداخت گردد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    کیک زردی که خریده بشه غنی بشه بعد در برجام دوباره فروخته بشه فایده داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس