تعیین مهلت قانونی برای ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهلت قانونی برای ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۱ تعیین کردند.

به گزارش مشرق، در نشست علنی یکشنبه شب(۱۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان با دو بند الحاقی ۸ و ۱۰ تبصره ۸ این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی ۸ تبصره ۸ ماده واحده این لایحه آمده است: از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۱، هرگونه اعمال تغییرات در مقررات جهت محدودیت صادرات محصولات کشاورزی، تنها شش ماه پس از ابلاغ آن لازم الاجراء خواهد بود. مصوبات هیأت وزیران از شمول این حکم مستثنی است.

همچنین در بند الحاقی ۱۰ تبصره ۸ این لایحه آمده است: به منظور جایگزینی پساب فاضلابها به جای آبهای شرب و خام در واحدهای صنعتی، خدماتی و فضای سبز و جذب سرمایه گذار جهت اجرای طرحهای تصفیه فاضلابهای شهری، شرکتهای آب و فاضلاب استانی مکلفند از طریق مذاکره و تشویق مصرف کنندگان عمده آبهای شرب و خام در بخشهای صنعتی، خدماتی و فضای سبز که امکان استفاده از پسابها را دارند، شرایطی را فراهم کنند که این مصرف کنندگان نسبت به خرید تضمینی پسابها اقدام و بخشی از هزینه سرمایه گذاری را در قالب قرارداد پیش خرید به سرمایه گذار تصفیه پسابها پرداخت و در آینده آب مورد نیاز خود را از سرمایه گذار تحویل بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس