ترامپ: روسیه را با جنگنده‌‌های اف-22 با پرچم چین بمباران کنیم

رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی خواستار بمباران مواضع روسیه با جنگنده‌های «اف-۲۲» با پرچم چین شد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور سابق آمریکا شبانگاه یکشنبه به وقت تهران در اظهارات جنجالی خواستار بمباران روسیه با جنگنده‌های «اف-۲۲» ایالات متحده که بر روی آن‌ها پرچم چین نقش بسته است، شد.

به گزارش «پرس تی وی»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پیشنهاد کرده است که ایالات متحده باید جنگنده‌های اف-۲۲ خود را با پرچم  چین منقوش کرده و مواضع روسیه را که در حال انجام عملیات نظامی در اوکراین است، بمباران کند.

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا  اخیرا نیز گفت  چنانچه او رئیس‌جمهور بود کشورش با استفاده  از تحریم‌های نفتی علیه روسیه می‌توانست در شرایط نفتی پول به دست آورد.

ترامپ که با شبکه «فاکس‌بیزنس» مصاحبه می‌کرد خواستار آن شدکه با توجه به حمله روسیه به اوکراین هیچ کشوری از روسیه نفت نخرد. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به تکرار این ادعا پرداخت که اگر رئیس‌جمهور بود، هرگز حمله به اوکراین رخ نمی‌داد. او در پاسخ به این سوال که ایا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا باید بخش نفت روسیه را تحت تحریم قرار دهد  گفت: «ما باید در ایالات متحده این فرصت را باز کنیم و کسی نباید نفت از روسیه بخرد.»

وی در ادامه گفت: «کشور ما در این وضعیت می‌توانست کلی ثروت به دست بیاورد و بیش از هر زمان دیگر به پول دست پیدا کند.»

روسیه صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه اعلام کرده است که  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود، عمل نکرده است. روسیه اعلام کرده است که هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    20 0
    ترامپ تنهایی فک کرده این چرا بدتر از بایدن به زوال عقل افتاده؟ اولا که روسیه رادار و ماهواره داره میفهمه جنگنده از کجا بلند شده دوما پوتین احمق نیست که میدونه کار چین نمیتونه باشه ای خدا باورم نمیشه مثل بچه ها فکر میکنه
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    22 13
    حرف مفت میزنه حالش خوب نیست ، یعنی روسیه نمیدونه اف 22 مال چین نیست ؟ روسیه اف 22 از صد مایلی میشناسه و از زیر و بم اون باخبره ، بعدشم تا سخو 35 و میگ 35 روسیه داره که شکارچی پنهان کاران هستند کسی جرات این کار نمی کنه
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 0
    تو کشور ابرقدقد امریکا یکی پیدا نمیشه قرصای این فلکزده رو سروقت بهش بده! بدبخت از ترس انتقام به چه فلاکتی افتاده.
  • از شهرستان سراب IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    باید عرض کنم این حرفها بوی تبلیغات و آماده شدن برای انتخابات اینده رو میده ولی انصافا دولت بایدن بسیار منفعل عمل کرده شاهدیم که افغانستان بعد از 20 سال بسادگی توسط طالبان اشغال شد و کلی هزینه های نظامی و تلفات نیروهای آمریکایی هدر شد و آمریکا بنوعی طی یک آدم فروشی متاحد خود رو به طالبان فروخت نوبت دوم در اوکراین این اتفاق افتاد همونجوری که مقام معظم رهبری گفت آمریکا موجب شد اوکراین توروی روسیه وایسه و اوکراین به پشتگرمی آمریکا بود بسمت نبرد با روسیه رفت و بایدن پشت اوکراین رو خالی کرد درسته حمله نظامی روسیه هم محکوم هست آمریکا خیلی منفعل شده البته ترامپ هم بود تحریمهای نفتی روسیه را نمیتوانست اجرا کنه چرا که ایران و ونزوئلا هم تحریم هستند و بازار نفت دنیا توان حذف روسیه که ده میلیون بشکه نفت صادر میکنه در روز را ندارد انتخاب بایدن بدترین انتخاب رئیس جمهور از زمان جرج واشنگتن در آمریکا بود احتمال حمله چین به تایوان هم کم نیست کمااینکه چین با شکستن حریم هوایی تایوان داره آمریکا رو آچمز و از تایوان جاسوسی میکنه و یا محل پدافند و نظامی تایوان رو شناسایی میکنه
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    این ترامپ دیوانه فکر کرده روسیه ساده لوحه !؟ ناو بلینکن اش رو فرستاده به دریای اژه (دریایی نزدیک ترکیه ) که مثلا گشت هوایی در دریای سیاه داشته باشه ؛)) / چرا آمریکا فکر میکنه همه افکار عمومی جهان رو می‌تونه گول بزنه !؟ / شبه جزیره کریمه و.. در کنار دریای سیاه قرار داره و حضور روس‌ها در این منطقه هست اونوقت آمریکا میخواد تو همچین منطقه ای که روس‌ها هستند گشت هوایی داشته باشه !!؟ ؛)) روس‌ها هم‌ لابد میشنن تماشات می‌کنن !؟ ؛)) / ما تو خلیج فارس رزمایش برگزار کردیم و آمریکا جرأت نداشتند نزدیک منطقه رزمایش ایران بشن چه برسه که شرایط جنگ واقعی باشه و بخوان نزدیک نیروهای روسی بشن ؛)) / اگه آمریکا بخواد F22 به منطقه اعزام کنه اونهم به قصد درگیری مستقیم با روسیه در مناطق اوکراین خواهد بود و این کار رو از همین نام بلینکنی آمریکایی که اورده در دریای اژه انجام خواهند داد و لازم هم نیست پرچم چین رو رو همین F22 ها بگذارن ؛)) / کافیه همین چین چند تا موشک ضد ناو (ازجمله کشورهایی که موشک ضد ناو دارن یکی اش ایران خودمونه یکی اش هم چین هست ) بده به روسیه / دردم ۶۰۰۰ تا آمریکایی مستقر در این ناو میرن در قعر دریای اژه ؛)) / حالا این ترامپ. دیوانه بنشینه رجز بخونه ؛)) / ی ترامپ بهتره بره همون وایتکسش رو برای مبارزه با کرونا استفاده کنه و بجای مشاوره نظامی بره همون مشاوره پزشکی اش رو بده ؛)) وایتکس !! ؛))
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    اون هم مدل سوپر دو لوکس.
  • شهاب سنگ IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    این نامرد دیوانس
  • نام آشنا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 0
    این مردک ابله یاوه گو فکر کرده دارد فیلم هالیودی تماشا میکند. شما یانکی ها اگر جرات دارید یک گلوله به سمت روسیه شلیک کنید تا ببینید که چطور " پوتین" مادرتان را به عزایتان خواهد نشاند! او ( پوتین ) سالها برای این حمله و ساقط کردن انقلاب مخملی غرب در اوکراین برنامه چینی کرده و فکر هر حرکت غربی ها را هم قبلا کرده!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    جدی نگیرید ، شوخی با پوتین ه
  • نکیسا DE ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 1
    کشتین همه رو با اون انتقام گرفتنتون ، میدونم الان یک مشت خیالباف خوش باور میگن بله ما پدر در آوردیم ولی اعلام نکردیم ، به این میگن عذر بد تر از گناه ، اسرائیل روز روشن جلوی چشم دنیا میکشه ، منفجر میکنه و آتش میزنه و با افتخار میگه بله ما بودیم که سیستم یک تنی رو از اسرائیل بردیم تهران و کسانی که شعار اشراف اطلاعاتی رو میدن ندیدن ، یک هفته روی یک وانت پر از چوب گذاشتیم کنار خیابانی که مسیر همیشگی هدفمان بود و کسی ککش نگزید ، دانشمندان رو تو خیابانهای تهران کشتیم ، بله ما کشتیم ، شما هم فقط شعار دادید و تهدید کردید ، خدا آخر و عاقبت همه ما رو بخیر کنه با این سیستم گل و گشاد و این جمع خوش خیال و ساده لوح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس