کد خبر 1348576
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

لینکدین بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای در جهان است که با بیش از ۷۵۶ میلیون نفر عضو، به‌عنوان تاثیرگذارترین شبکه اجتماعی در جهان نیز شناخته می‌شود. تنها کمی تامل در عدد ۷۵۶ میلیون کافی است تا به این واقعیت پی ببریم که لینکدین، فرصت آشنایی با خیل عظیمی از متخصصان و استفاده از تجربه های کاری آن‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد. افراد زیادی در سراسر دنیا برای ارتباط با مشتریان خود، دریافت پروژه های جدید، استخدام و ارتباط با همکاران از لینکدین استفاده می‌کنند. مهندسان مکانیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از آنجا که بخش زیادی از متخصصان این رشته مهندسی در فعالیت‌های پروژه‌ای و مشاوره‌ای فعال هستند، استفاده از لینکدین می‌تواند نقش مهمی را در تقویت شبکه ارتباطی آن‌ها بازی کند.

نکات مهم استفاده از لینکدین برای مهندسین مکانیک

نحوه استفاده حرفه‌ای از لینکدین ویژه مهندسان مکانیک

به‌عنوان مهندس مکانیک (در هر گرایشی اعم از مکانیک سیالات، مکانیک خودرو، ساخت و تولید و ...) برای اینکه بتوانید به فرصت‌های شغلی و پروژه های بیشتری دست پیدا کنید لازم است برند شخصی قوی داشته باشید. پروفایل حرفه‌ای لینکدین می‌تواند به ساخت برند شخصی شما کمک ویژه‌ای کند. پلتفرم لینکدین نیز دائماً به‌روزرسانی می‌شود تا بتواند قابلیت های موردنیاز متخصصان را جهت معرفی تخصص‌هایشان به آن‌ها ارائه کند.

در ادامه به ۲۰ ویژگی مهم لینکدین که در سال ۲۰۲۲ می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اشاره می‌کنیم.

انتخاب تصویر پروفایل مناسب لینکدین

تصویر پروفایل شما اولین چیزی است که مخاطبان از شما می‌بینند. تصویر پروفایل، معرف شما به سایر افراد است و می‌تواند شروع یک تأثیرگذاری طولانی‌مدت باشد. بهتر است تصویر انتخابی برای پروفایل جدید و شبیه به چهره فعلی‌تان باشد. همچنین بهتر است پوشش رسمی داشته باشید و در عکس لبخند بزنید.

اضافه‌کردن عکس بک‌گراند مناسب

تصویر بک‌گراند دومین عنصر تصویری است که در بالاترین قسمت پروفایل ظاهر می‌شود و می‌تواند توجه مخاطبان را هنگام مراجعه به صفحه شما، به خود جلب کند. بهتر است برای انتخاب تصاویر بک‌گراند، زمان کافی صرف کرده و از تصاویری استفاده کنید که در حیطه کاری شما (مهندسی مکانیک) اهمیت دارند. گذشته از این‌ها، تصویر بک‌گراند مناسب می‌تواند سبب تمایز صفحه شما از سایر صفحات، تعامل بیشتر مخاطبان و به‌خاطر سپاری آن توسط آن‌ها شود.

در هدلاین، فقط عنوان شغلی خود را ننویسید

هیچ قانونی وجود ندارد که توضیحات بالای صفحه پروفایل یا هدلاین (Headline) باید حتماً عنوان شغلی شما باشد. در این بخش می‌توانید توضیحات بیشتری درباره موقعیت شغلی خود، انگیزه‌های شغلی‌تان و آنچه که باعث تمایز شما از سایر مهندسان مکانیک می‌شود بنویسید.

در Job Summary داستان مسیر شغلی خود را بنویسید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروفایل لینکدین که کارجویان از آن غفلت می‌کنند، بخش Summary است. در این بخش باید خلاصه‌ای از داستان شغلی خود را برای مخاطبانتان بازگو کنید؛ بنابراین از بازگو کردن لیستی از سوابق و مهارت های کاری در این بخش خودداری کنید. تلاش کنید از قدرت داستان‌سرایی خود استفاده کرده و درباره تأثیری که مهارت های شما در دنیای مهندسی مکانیک دارد و تفاوت‌های خود با سایر افراد این حوزه، صحبت کنید.

ازآنجاکه این بخش در قسمت بالای پروفایل قرار دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. پس برای نوشتن آن زمان صرف کنید، چرا که ارزش آن را دارد. به یاد داشته باشید اکثر کارفرماها هنگام استخدام نیرو پروفایل کارجویان را چک می‌کنند؛ بنابراین اگر به دنبال فرصت‌های شغلی این حوزه به‌خصوص استخدام مهندس مکانیک بدون سابقه کار هستید، از نگارش صحیح محتوای این بخش غافل نشوید.

شبکه ارتباطی خود را گسترده‌تر کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گسترش شبکه ارتباطی، همگام‌سازی (Sync) کردن پروفایل لینکدین با ایمیل و شماره تلفن همراه است. این قابلیت لینکدین به شما کمک می‌کند تا به‌سادگی افرادی را که پروفایل لینکدین دارند پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید با ارسال درخواست برقراری ارتباط (Connect) با افرادی که در حیطه تخصصی شما فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کنید.

دنبال‌کردن رویدادهای آنلاین و حضوری، گفت‌وگوها و گروه‌های کاری در لینکدین، یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای به‌روز نگه‌داشتن شبکه ارتباطی است.

لیست تخصص های خود را به‌روزرسانی کنید

یکی از راه‌های سریع و آسان برای بیشتر دیده‌شدن در لینکدین، به‌روزرسانی لیست مهارت‌ها (Skills) است. به یاد داشته باشید ذکر کردن مهارت‌های غیرمرتبط با رشته مکانیک در این بخش چندان فایده‌ای نداشته و می‌تواند منجر به دفع مخاطبان شود (برای مثال می‌توانید درباره مهارت های حل مسئله خود و نرم افزارهای تخصصی مکانیک بنویسید).

خدمات قابل‌ارائه خود را معرفی کنید

بخش خدمات (Services) قابلیت جدیدی است که به‌خصوص برای مشاوران مکانیک و افرادی که به‌صورت پروژه‌ای کار می‌کنند،‌بسیار مفید است. شما می‌توانید در این بخش لیستی از خدمات قابل‌ارائه توسط خود را نوشته و به دیگران معرفی کنید. استفاده از این بخش می‌تواند شانس دیده‌شدن شما را در نتایج جستجوی لینکدین افزایش دهد.

از دیگران توصیه‌نامه بگیرید

یکی از راه‌های مفید برای معرفی خود به‌عنوان فردی حرفه‌ای و متخصص، کمک‌گرفتن از دیگران است. افرادی که شما را می‌شناسند و با شما کار کرده‌اند، می‌توانند با استفاده از قابلیت «Endorse»، مهارت‌های شما را تأیید کنند. اما بخش توصیه‌ها (Recommendations) می‌تواند شما را یک گام جلوتر هم ببرد.

با استفاده از قابلیت توصیه در لینکدین، شما می‌توانید از همکاران و کارفرماهای پیشین پروژه های موفق خود بخواهید که با نوشتن متن کوتاهی، درباره تجربه خود از کار کردن با شما صحبت کنند.

اشتیاق خود به یادگیری را به دیگران نشان دهید

دوره‌های آنلاین مختلفی در حوزه مکانیک در لینکدین و سایر سایت‌های آموزشی به زبان انگلیسی و فارسی وجود دارد. پس از اتمام دوره‌ها، آن‌ها را در بخش Courses پروفایل خود وارد کنید. در این صورت افرادی که صفحه شما را می‌بینند متوجه خواهند شد که شما اشتیاق بالایی برای یادگیری علوم روز دارید.

تولید محتوا، کلید دیده‌شدن در لینکدین

با نوشتن محتواهای کوتاه و بلند، شما می‌توانید شبکه ارتباطی خود را قوی‌تر کرده، خدمات خود را بیشتر به دیگران معرفی کرده و در نهایت فرصت‌های کاری بهتری پیدا کنید. صحبت‌کردن درباره پروژه‌های واقعی خود، تجارب کاری، مقالات علمی روز دنیا، مسائل روزمره دنیای کار و ... می‌تواند شانس دیده‌شدن پست‌ها را در لینکدین افزایش دهد. یکی دیگر از راه‌ها برای انتشار محتوا در لینکدین، بازنشر محتواهای دیگران است. اگرچه پست‌هایی که بازنشر می‌شوند معمولاً بازدید کمتری دارند، اما برای مواقعی که ایده‌ای برای تولید محتوا ندارید می‌تواند مؤثر واقع شود.

جمع‌بندی: در شبکه‌های اجتماعی، اجتماعی باشید!

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نکات زیرپوستی مهم استفاده از لینکدین برای مهندسین مکانیک اشاره کنیم. اگرچه شبکه لینکدین قابلیت‌های مهم دیگری نیز دارد که صحبت از آن‌ها در این مقاله کوتاه ممکن نبود، اما رعایت همین موارد ساده و درک نحوه استفاده از قابلیت‌های ابتدایی این شبکه کاری، می‌تواند پروفایل شما را حرفه‌ای جلوه داده و آغاز یک مسیر شغلی مناسب باشد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که در شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، باید اجتماعی رفتار کنید. به همین دلیل برای اینکه بیشتر دیده شوید لازم است دائماً محتوای مفید و جدید تولید کرده و در بحث‌های دیگران هم شرکت کنید. اضافه‌کردن کامنت زیر پست‌های دیگران می‌تواند باعث دیده‌شدن بیشتر پروفایل شما و شهرت بیشترتان شود.

در نهایت توصیه می‌کنیم اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار) حوزه کاری خود را نیز در لینکدین دنبال کنید. این افراد معمولاً محتواهای جذاب و مرتبطی را در صفحه خود بارگذاری می‌کنند. تقویت روابط با اینفلوئنسرها می‌تواند در نهایت منجر به رشد صفحه شما و ایجاد ارزش مضاعف برای آن شود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس