کد خبر 1347500
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴
عکس های نوستالژیک می توانند موجب تسکین درد شوند

محققان می گویند افکار نوستالژیک می توانند به کاهش برخی از انواع دردهای فیزیکی کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل از هلث لاین، فکر کردن به خاطرات خوش می‌تواند به کاهش احساس درد فیزیکی کمک کند. این نتیجه یک مطالعه جدید توسط محققان آکادمی علوم چین است.

در این مطالعه، محققان فعالیت مغز ۳۴ شرکت‌کننده زن راست‌دست را بین سنین ۱۸ تا ۲۵ سال اندازه‌گیری کردند، و میزان نوستالژی بودن تصاویر و درد ناشی از محرک‌های حرارتی (گرما) را ارزیابی کردند.

بیشتر بخوانید:

کاهش ریسک زوال عقل رژیم غذایی پرفیبر

تصاویر نوستالژیک مختص افراد نبود بلکه ترکیبی از تصاویر شامل صحنه‌ها و مواردی از دوران کودکی بودند، مانند یک آب نبات محبوب، برنامه تلویزیونی کارتونی، و بازی در حیاط مدرسه.

شرکت‌کنندگان قوی‌ترین اثر را از یادآوری خاطرات دوست‌داشتنی بر میان درد با شدت کم گزارش کردند، اما به طور کلی، مشاهده تصاویر نوستالژیک میزان سطح درد را در مقایسه با مشاهده تصاویر فعلی کاهش داد.

محققان مطالعه نتیجه می‌گیرند که یادآوری خاطرات دوست‌داشتنی به عنوان نوعی مُسکن درد عمل می‌کند، اما تحقیقات بالینی بیشتری در مورد اندازه‌های نمونه بزرگ‌تر برای درک بهتر نحوه کارکرد آن ضروری است.

دقیقاً مشخص نیست، اما کارشناسان می‌گویند که بین حافظه و درک درد رابطه وجود دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 3
    بجز عکسای نوستالژی شاه مفرور(فرار کرده)
    • بهنام IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 1
      البته عکسهای نوستالژی میتونه آدمها رو روانی و افسرده هم بکنه مثلا قیمت های پراید سال 70 و 75 و 80 رو ببینی .... یا مثلا قیمت اقلام و خوار بار دهه 70 رو ببینی اونوقت بابت زندگی کردن اینهمه سال از خودت متنفر هم میشی بله ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس