کد خبر 1347494
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
جنگ یمن نمایه

جریان رسانه‌ای غرب در حالی درگیری یک هفته‌ای اوکراین را در کانون توجه خود قرار داده که جنگ یمن در آستانه ورود به هشتمین سال خود به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش مشرق، فراتر از اوکراین، در مورد جنگ ویرانگر در یمن، بسیاری از افراد صحبت نمی‌کنند.

به گزارش «ایندیا تودی»، همچنان که جنگ اوکراین در «اروپای توسعه یافته» توجه جهانی را به خود جلب می‌کند، ویرانی‌های جنگ در یمن به اندازه‌ای است که جهان از خواب بیدار شود و از نابودی بر اثر بمباران، گرسنگی و بیماری آنچه از یمن باقی مانده، جلوگیری کند.

اگرچه درگیری اوکراین در گسترده است و توجه جهانی به این کشور جلب شده، اما همچنین نمی‌توان انکار کرد که جنگ فزاینده و ویرانگر در یمن توجه کافی را به خود جلب نکرده است.

فراتر از اوکراین؛ جنگ یمن که کسی درباره آن صحبت نمی‌کند

سازمان ملل مدت طولانی است که وضعیت یمن را بدترین بحران انسانی در جهان توصیف کرده است و این بحران روز به روز عمیق‌تر می‌شود.

منصفانه بخواهیم سخن بگوییم این جنگ مدت‌ها زودتر از عملیات روسیه علیه اوکراین در روزهای اخیر، روی داده است.

با ورود به ماه مارس، درگیری روسیه و اوکراین همچنان کانون بحث‌های جهانی است، اما همانگونه که سازمان ملل گفته، در فاصله شش هزار و ۵۰۰ کیلومتر دورتر از اوکراین، یمن با «حکم اعدام» مواجه است.

مقامات سازمان ملل هشدار داده اند که هشت میلیون یمنی احتمالا تمام کمک‌های بشردوستانه را در ماه مارس از دست خواهند داد، مگر اینکه کمک‌های فوری به آن‌ها تحویل داده شود.

فراتر از اوکراین؛ جنگ یمن که کسی درباره آن صحبت نمی‌کند

سازمان ملل پیش از این هرگز به این فکر نکرده بود که به میلیون‌ها انسان گرسنه هیچگونه کمکی ارائه ندهد.

یمن ویران شده است؛ ده‌ها هزار نفر در درگیری‌های هفت ساله یمن جان باخته و بیش از چهار میلیون مرد، زن و کودک آواره شده اند و خشونت همچنان در این کشور در حال افزایش است.

از سوی دیگر، ژانویه ۲۰۲۲ همچنین شاهد کاهش یا قطع شدن نزدیک به دو سوم برنامه کمک‌های عمده سازمان ملل، از جمله برنامه‌های نجات جان افراد در یمن از سوی سازمان ملل بودیم.

فراتر از اوکراین؛ جنگ یمن که کسی درباره آن صحبت نمی‌کند

فراتر از اوکراین؛ جنگ یمن که کسی درباره آن صحبت نمی‌کند

بر اساس برآوردهای سازمان ملل، اکنون زمانی است که حدود ۸۰ درصد یا حدود ۳۰ میلیون نفر در یمن به کمک و محافظت بشردوستانه نیاز دارند و بیش از ۱۳ میلیون نفر در خطر گرسنگی هستند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) هشدار داده است که بیش از پنج میلیون نفر در یمن در آستانه قحطی هستند و ۵۰ هزار نفر دیگر در شرایطی شبیه به قحطی به سر می‌برند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    وقتی حقوق بشر آمریکایی فقط کشورهای اروپایی رامی شناسد وبه دیگرکشورهای مظلوم دنیاکاری نداره
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    هیاهو وجنگ رسانه ای غرب درحمایت از اکراین دراهداف وسیاست های سلطه کری آمریکا وهمسوبا سیاست آنهاست جنگ یمن ومقاومت جانانه انصارالله درمقابل متجاوزگران درتضاد باسیاستها ومنافع آمریکا است لهادا نمی خواهند مردم دنیا بفهمند چه جنایت هایی دریمن صورت گرفته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس