سخنگوی دولت علی بهادری جهرمی نمایه

سخنگوی دولت با بیان اینکه تا کنون ۱۵ سفر استانی رئیس جمهور انجام شده، گفت: سفرهای استانی با هدف این است که رئیس جمهور و مسئولان در بین مردم باشند و دولت می خواهد فاصله‌ خود و مردم را کم کند.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امشب پنجشنبه (۱۲ اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما،  با بیان اینکه تا کنون ۱۵ سفر استانی رئیس جمهور انجام شده، گفت: سفرهای استانی با هدف این است که رئیس جمهور و مسئولان در بین مردم باشند و دولت می خواهد فاصله‌ها از میان خود و مردم بردارد.

جزییاتی از سفرهای استانی رئیسی جمهور

وی ادامه داد: ۲۰۰ ساعت جلسه قبل از سفرهای استانی برگزار شده است و در این جلسات تمام اولویت‌های استان ها بررسی می شود که طی جلسات ۱۷۹۷ طرح مصوب شده است و همه طرح های که تایید می شود قبل از سفر آماده می شود و در زمان سفر به مرحله اجرا می رسد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: ۱۷۰ دستور توسط رییس‌جمهور در سفرهای استانی صادر شده است و پیگیری های لازم توسط معاونت اجرایی رئیس جمهور انجام خواهد شد. مثلاً در سفر اول که در خوزستان بود مشکل آب و فاضلاب این استان بود که در آن سفر اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دیده شده بود که هدف کوتاه مدت آب و فاضلاب این استان حل شده که در بارش های اخیر شاهد مشکلی نبودیم.

۹۹ درصد سواحلی که در اختیار نهادهای دولتی بود آزاد شد

بهادری جهرمی با اشاره به آزادسازی سواحل، تصریح کرد: ۹۹ درصد از سواحلی که در اختیار نهادهای دولتی بود آزادسازی شده است کمتر از یک کیلومتر باقی مانده که پیگیر آزادسازی آن هستیم و در این راه از ستاد کل نیروهای مسلح و رسانه ها تشکر لازم را داریم.

وی تاکید کرد: از سمت دولت هیچ مجوزی برای تصرف ساحل صادر نخواهد شد و دولت اجازه نخواهد داد که دوباره سواحل توسط نهادهای دولتی تسخیر شود و اگر چنین اقداماتی رخ داد مردم به دولت اطلاع دهند تا مانع از آن شویم.

سخنگوی دولت بیان داشت: دولت این باور را دارد که هیچ مشکلی از کشور بدون حضور مردم حل نخواهد شد و در آزادسازی سواحل رییس‌جمهور به وزرای مربوطه و شهرداری های شهرهای ساحلی دستور دادند تا سواحل آزاد شده را برای استفاده عموم آماده سازند.

گزارشی از عملکرد موفق واکسیناسیون عمومی در دولت رئیسی

بهادری جهرمی با اشاره به واکسیناسیون سراسری، گفت: در دوره پیش برای سلامت مردم مسائل مختلف دیگر تحت شعاع قرار می گرفت و شاهد تعطیلی های گسترده بودیم اما دولت سیزدهم به دنبال اقدامات سازنده است تا هیچ موردی تحت شعاع دیگری قرار نگیرد.

وی افزود: در زمان سویه دلتا کشور در تمام موارد تعطیل بود و روزانه ۷۰۰ کشته داشتیم اما با کمک مردم و خدا توانستیم کرونا را مدیریت کنیم و در سویه جدید سویه امیکرون به زمان دوران سویه دلتا باز نگشتیم و حتی از حد نصاب جهانی هم آمار ایران بسیار خوب است.

شرط سفر نوروزی؛‌ تزریق دز سوم واکسن کرونا

سخنگوی دولت تاکید کرد: هر خانواده ایرانی که در ایام عید نوروز قصد سفر دارد باید دُز سوم واکسن را تزریق کند وگرنه مانع سفر خواهیم شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه رییس‌جمهور بر زمان انجام کارها حساس است، تصریح کرد: در یکی از دولت ها در گذشته برای یک برنامه زمان ۸ ساله در نظر گرفته شده بود که رئیس‌جمهور ابتدا تاکید کردند به مسئولان گذشته سلام ما را برسانید و دستور دادند که در اجرای برنامه‌ها زمان انجام کارها باید کاهش یابد.

کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع فقر مطلق

وی در مورد کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع فقر مطلق، بیان داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی این موضوع است که با همکاری بخش های مختلف، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دهد.

سخنگوی دولت افزود: باید متناسب با ظرفیت هر استان بررسی کرد که چه اقداماتی در زمینه اشتغال یا ارائه تسهیلات انجام شود.

به روزرسانی بانکهای اطلاعاتی مربوط به یارانه ها در سال آینده

بهادری جهرمی با اشاره به بحث یارانه ها، گفت: در سال آینده به روزرسانی بانکهای اطلاعاتی مربوط به یارانه ها چه در زمینه حذف و چه در زمینه اضافه کردن افراد به صورت مستمر در دستور کار است.

 وی تاکید کرد: بخش زیادی از منابع یارانه به صورت غیرنقدی و پنهان است. نگاه کارشناسان این است که اکثر این نوع یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی به افرادی تعلق می گیرد که توانمندی مالی بیشتری دارند، بنابراین اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.

در ناکارآمدی ارز ترجیحی اختلافی بین دولت و مجلس نیست

سخنگوی دولت ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید تصمیم گیری نهایی در این زمینه داشته باشد. در خصوص ناکارآمدی ارز ترجیحی اختلافی بین دولت و مجلس نیست.

بهادری جهرمی با بیان اینکه نظام پرداخت حقوق و مزایا عادلانه نیست، بیان داشت: در جلسه هیات دولت، گزارشی را رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ارائه داد که اصلاحاتی در این زمینه انجام می شود که با یک فرایندی به سمت اصلاح نظام پرداخت می رویم، این موضوع نیازمند همکاری مجلس است.

سخنگوی دولت با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم، گفت: در حوزه سیاست خارجی نگاه متوازن از سوی دولت پیگیری می شود. کشورهای منطقه ای بیشترین قرابت را با ما دارند.  

وی افزود: در سفرهای مختلفی که رئیس جمهور در این مدت داشتند و ملاقات هایی که انجام شده، شاهد توسعه صادرات غیرنفتی هستیم که بخش زیادی از آن باتوجه به توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه بوده است.

بهادری جهرمی با اشاره به فروش نفت و بازگشت ارزهای نفتی، بیان داشت: شرایط قابل قبولی داریم. توسعه روابط با همسایگان یکی از راهکارهای دولت است که به واسطه آن خنثی سازی تحریم ها نیز صورت گرفت که ثبات بازار ارز نتیجه این اقدامات بوده است.

سخنگوی دولت در پایان با اشاره به تمرکززدایی، گفت: یکی از گلایه های استانداران این است که نگاه به مسائل منطقه ای نیست. در این زمینه رئیس جمهور دستور دادند تا وزیر کشور با برگزاری جلسات مشترک میان استانداران و وزرا، مواردی که نیاز نیست در تهران برای آن ها تصمیم گیری شود شناسایی کنند.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نادر سعدونی IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    با عرض سلام.خواهشا یه فکری برای الودگی هوای خوزستان کنید.چرا سلامتی مردم خوزستان برای سران مملکت مهم نیست
  • DE ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    والا چیزی از این سفرها عاید مردم نشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس