آمریکا با جنگ روانی و فروش اسلحه به‌دنبال تداوم سلطه‌گری در جهان است

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ‌ با بیان اینکه زیاده‌خواهی‌های آمریکا در جهان حد یقف ندارد، گفت رژیم آمریکا سعی می‌کند با جنگ روانی و فروش تسلیحات، سلطه اش را در جهان ادامه دهد.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحولات اخیر اوکراین و نقش اروپا و آمریکا در خلق این بحران‌ها اظهار داشت: اصولا کارنامه عملکرد رژیم آمریکا در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، مبتنی بر خلق توطئه و بحران‌آفرینی بوده و این در جای‌جای جهان قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: محور راهبردی سیاست خارجی آمریکا بر اساس این توهم شکل گرفته که این رژیم باید حکمران جهان باشد و سیاست‌های آن، محور همه تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجالس هفتم تا دهم اظهار داشت: از بحران ویتنام یک شاخص در تاریخ گذشته آمریکا محسوب می‌شود، تا در تاریخ معاصر ما و در بحران افغانستان که نهایتا آمریکا بعد از ۲۰ سال با خفت مجبور به ترک خاک این کشور شد و نیز در بحران‌های اشغال عراق و تحولات سوریه، لیبی و یمن، آمریکا و ناتو سیاست‌ همیشگی خود را دنبال کرده‌اند و انتظار دارند که بقیه کشورها هم این سیاست را بپذیرند و نسبت به آن تمکین کنند.

بروجردی خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل، برای اولین بار در تاریخ، این جمهوری اسلامی ایران بوده است که در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها ایستاده و موازنه قدرت را به ویژه در منطقه غرب آسیا بهم زده و غده سرطانی کاشته‌شده توسط انگلیس، یعنی رژیم اشغالگر قدس که سیاست‌های آمریکا را در منطقه دنبال می‌کند، با همین تغییر موازنه قدرت شکست خورده است؛ به گونه‌ای که سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی آزاد شد و از آن سال به بعد نیز این رژیم در همه حملات خود شکست خورده است.

وی تأکید کرد: این یعنی بهم خوردن معادله و موازنه قدرتی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در این منطقه رقم زده بودند؛ همچنین قدرت‌نمایی‌های دیگر جمهوری اسلامی ایران در ماجرای به زمین نشاندن و مهندسی معکوس پهپاد RQ۱۷۰، دستگیری سربازان متجاوز آمریکایی در خلیج فارس، زدن پهپاد متجاوز گلوبال هاوک و حمله به عین‌الاسد به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در عراق، باعث شده است که یک الگو برای مقابله با سیاست‌های آمریکا در کل دنیا شکل بگیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل، با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها جز تبعیت از سیاست‌های آمریکا هیچ قدرت دیگری ندارند، اظهار داشت: اما تحولات رقم‌خورده به دست جمهوری اسلامی ایران موجب شده است که این روش به عنوان یک الگو در مقابل چشم دیگران مطرح شود.

* اگر آمریکا اوکراین را ابزار تعرض به امنیت روسیه نمی‌کرد، اتفاقات اخیر رقم نمی‌خورد

بروجردی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم ریشه‌یابی بحران اوکراین و نقش آمریکا و ناتو در این بحران‌ها گفت: واقعیت صحنه اوکراین این است که اگر آمریکایی‌ها تعرض به حریم امنیتی روسیه را شروع نمی‌کردند و اوکراین را ابزار این تعرض قرار نمی‌دادند، این اتفاقات هم رقم نمی‌خورد.

وی تأکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اخیرا با صراحت گفتند، ما مخالف جنگ و تخریب زیرساخت‌های کشورها هستیم و این یک اصل مهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی است؛ درواقع «واکاوی چرایی این تحولات و نقش آمریکا و اروپا در بحران» و نیز «مخالفت جمهوری اسلامی ایران با حمله نظامی به کشورها و تخریب زیرساخت‌ها و تهدید جان مردم»، دو نکته راهبردی مبیّن سیاست خارجی ماست.

* تلاش آمریکا برای تداوم سلطه‌گری با جنگ روانی و فروش اسلحه/ نباید اجازه داد مسیر آمریکا هموار باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس هشتم، نهم و دهم تصریح کرد: زیاده‌خواهی‌های آمریکا حد یقف ندارد و این یک واقعیت آشکار در سیاست خارجی این رژیم است؛ چراکه دنبال آن هستند تا سلطه خودشان را با روش‌های مختلف ادامه دهند تا منافع نامشروع تعریف شده از سوی آنها برایشان تامین شود، لذا مدام وارد حیاط خلوت‌ها و حوزه‌های امنیتی کشورهایی مانند روسیه و چین می‌شود و سعی می‌کنند با جنگ روانی و فروش تسلیحات خود این سیاست را اعمال کنند.

بروجردی افزود: اگر کشوری مقابل این سیاست‌های ظالمانه نایستد، به طور طبیعی باعث افزایش زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب و خسران برای همه کشورها و جهان خواهد شد.

وی تأکید کرد: لذا نباید اجازه داد آمریکایی‌ها در یک مسیر هموار برای نیل به منافع نامشروع تعریف‌کرده برای خودشان حرکت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تک سوار DE ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    جناب نماینده برجامی، اینو تنهایی خودتون فهمیدید یا دوستان هم کمک کردند!!! کم مونده شب و روز رو بیان توصیف کنند. ایشون ریس کمیسیون امنیت ملی ما بودن یک زمانی !!! مدیون هستید اگه فکر کنید امنیت ما بخاطر خون حاج قاسم و شهید حاجی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس